• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • presens konjunktiv

Jag väger mig också minst tre gånger om dagen, och tycker att det är ytterst fascinerande.

Jag ser inte fram emot att köpa en ny bil, vilket kommer att behöva göras inom en inte alltför avlägsen framtid. Vi har en tio år gammal Skoda Felicia som närmar sig pensionen, och en femton år gammal Volvo 245 som inte heller kommer att gå i evighet.

Vi behöver en rejäl kombi och en mindre, enklare och framförallt bensinsnålare bil. Jag bävar inför all research som måste göras.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • Skrutt 83

Ja det är verkligen inte lätt att välja bil... Känner mig mer förvirrad nu än innan vi åkte och kollade... Hur ska man kunna hittad en som är perfekt för en och har alla de finesser man önskar? Lika knepigt som att välja barnvagn Flört

• Skrutt 83

Idag har jag inte följt min diet så bra alls.. Ätit aldelles för mkt kolhydrater och unnade mig en glass och lite naturgodis i värmen.. Fy skäms! Glad

Skrev ett inlägg i Elessarios gb och frågade vart hon tagit vägen, fick till svar att hon brukade titta in i tråden men att hon inte hängde med i diskussionerna så att det inte var idé att skriva.. Så det verkar som vi har blivit en syltfisk mindre, det är tråkigt!

Vad ska ni göra ikväll syltisar? För mig väntar myskväll med sambon!

• Frila2

Hejsan.

Trist att vi tappat en syltfisk.

Skrutt: Värme?? Va?? Här har vi ösregn och kanske 15 grader.

Själv ska jag inte göra så mycket idag. Sambon ska iväg till jobbet nu så det blir bara jag och katterna ikväll igen, tredje kvällen i rad. Ska se Gilmore Girls men ingenting annat vad jag vet.
    Har varit på expert och lämnat in våra högtalare till datorn som gått sönder. Fick dem i julklapp och de gick sönder i maj redan. Vi provade dem i affären idag och konstaterade att de inte funkade och då fick vi helt nya högtalare så vi slapp lämna in dem på lagning och vänta skitlänge (brukar ta flera veckor innan de är klara) så nu har vi ordentligt ljud på datorn igen. De hade verkligen inte behövt byta ut dem direkt så som de gjorde så det var riktigt snällt.

• enlitenbitkaka

Trist att vi tappat en Syltfisk som sagt

Skrutt:
    Golf är en jättebra bil ju! Liten men rymlig och gott om plats för barnvagn i bagagen, hade vi inte haft hund hade jag köpt en själv....funderar dock fortfarande på en Golf Variant.
    Kikar på den samt Renault Scenic, Renault Laguna, Audi och Ford Mondeo.

Skriver mer sen....ska äta lite!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Skrutt: Idag har man sådana dagar när dieten inte funkar alls! Bara att ta nya tag imorgon! *Skickar lite pepp*
    Golf är förresten väldigt rymlig... Min mamma har en sådan och jag hade lätt skaffat en om det inte vore så att jag msåte få plats med 2 hundar + vagn... Det går lixom inte. 2 hundar går bra förresten, om man inte har bur till dom dvs.

Förresten, tråkigt med elessario...

Frila: Här regnar det ch ruskar oxå... Har öst ner heeela dagen! Så tråkigt! Och när jag är ledig oxå.. typiskt...

Vad bra att ni fick nya högtalare!!!

Lusse: Audi kostar skjortan i försäkring, bara så du vet!!! De andra vet jag inte hur det är med...

• enlitenbitkaka

Hihi håller hela tiden på att försäga mig...ingen vet ju att vi planerar förutom kompisen. Pratade med pappa igår om bilar och sa att jag helst vill ha en kombi och han svarade "Jo, men försök först hitta en Kenzo får plats i - kombi eller ej. Kombi kan du ju köpa när ni pluggat färdigt" Jag kunde inte gärna svarar "ja men vi ska ha plats för barnvagn också...."

Är Audi jättedyra?? betalar ca. 1500:- i skatt nu och 3500:- i försäkring. Och Renault ska tydligen va skitjobbiga att greja med....pappa vägrar....*suck*

• presens konjunktiv

Alla nyare bilar lär vara jobbiga att greja med. Mer och mer sköts elektriskt, och mer och mer är otillgängligt utan specialverktyg och -kunskaper. Tyvärr.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • Fröken85

Lusse: När vi kollade var iaf audi betydligt dyrare än tex v70. Tror det handlade 2-3 tusen mer per år för en audi....

• enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-06-26 22:33:38 följande:
    Alla nyare bilar lär vara jobbiga att greja med. Mer och mer sköts elektriskt, och mer och mer är otillgängligt utan specialverktyg och -kunskaper. Tyvärr.
    Nu är det ju inga "nya" bilar jag tittar på....utan dem är från 90-99 och ligger runt 20k i pris! Men är ju mycket så ändå!
    Fröken85 skrev 2007-06-26 22:43:07 följande:
    Lusse: När vi kollade var iaf audi betydligt dyrare än tex v70. Tror det handlade 2-3 tusen mer per år för en audi....
    Ja är ju inga nya Audi vi kikar på men dem kanske är dyra oavsett årsmodell?