• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Lusse: Det vet jag faktiskt inte... Du kan ju testa att ta regnummer på några bilar du hittar och ringa till ett försäkringsbolag och kolla vad försäkringen ungefär skulle ligag på....

• presens konjunktiv
    enlitenbitkaka skrev 2007-06-26 22:46:15 följande:
    Nu är det ju inga "nya" bilar jag tittar på....utan dem är från 90-99 och ligger runt 20k i pris! Men är ju mycket så ändå!
    Ja, jag har ju mest koll på Volvo. Undrar varför.

Det blir nog en Skoda här nästa gång också.
    Do something scary; the payoff is awesome!
  • Elessario

hej.
    trodde inte att jag var saknad men blir glad av att höra det, jag hoppar gärna in igen om jag får och hoppas att jag inte missat för mkt.

jag börjar faktiskt bli skitskraj när det gäller att skaffa barn , det är ju bara ett år till verkstaden och vore det inte bättre att vänta eftyer skolan men då ska man jobba ett tag å det ena med det trejde så blir det ist på tok för lång tid att vänta..

• Skrutt 83

Godmorgon tjejer!

Hur står det till med er? Idag är det vi som fått skitväder, regnet öser ner! Men igår var det faktiskt riktig värmebölja! Idag ska jag åka till skolan och gå på tentagenomgång och förhoppningsvis lyckas överklaga mitt resultat. Sedan var planen att åka och kolla på bil igen, pappa har lovat följa med men nu mådde han tydligen inte bra så han visst inte om han kunde ändå.. Vi får se!

Vad kul att ni tror att golfen blir ett bra köp, det lutar åt den trots allt. Kollat en del på audi A3 också men precis som ni sa misstänkte jag att den var dyr att äga!

Lusse: Ja det är ju superlätt att försäga sig, har haft samma problem jag förrut när jag förklarat varför vi ville ha kombi och större bil.

Fröken: Tack för peppningen! Japp idag ska jag försöka vara duktig! Det är ju alltid jobbigast de första dagarna, då är man verkligen sugen på allt!

Elessario: Klart du ska vara med igen!! Vad kul att se dig här igen! Jag tror att det är väldigt vanligt att man känner så, det är ju det största beslutet man kan ta i livet. Jag tror man måste känna efter vad man verkligen vill, det finns ju inte den "perfekta" tiden att skaffa barn.. Är man redo och känner att man kommer klara av det ekonomiskt så tror jag det är rätt, allt annat fixar man!

• Yoyna

Hej Elessario! Klart du får hoppa med här i tråden igen! Du är ju en av oss gamlingar för tusan! Visst är det svårt att veta när det är rätt tid att skaffa barn, om jag ska vara ärlig så är jag inte säker på att det blir syskonförsök när jag sagt (dvs aug -08) allt beror på hur det känns då och hur livet ser ut då! Men planera kan man ju alltid! Föresten tror jag att vi tidigare i tråden kommit överens om att vi syltfiskar hänger ihop oavsett när eller om det blir några barn! Eller vad säger ni andra?

Presens: Vår plan var oxå en större bil och så en mindre, billig för pendling. Men nu när vi köpt passaten är det jag som inte vill göra mig av med volvon! Vill ju kunna köra A tryggt i bägge bilarna, och dessutom får vi nog ingen bättre bil för de pengar vi ev. skulle få för volvon. Så den får stanna! Två åbäken med andra ord!

Idag är jag hemma från jobbet, jättehes och snuvig! Dessutom regnar det, alltså perfekt dag att käka en massa godis... Men det ska jag inte göra! Bara vara duktig och karaktärsfast!

Lusse: Provade föresten en naturdiet ready to drink, jordgubb igår till middag. Den var helt ok! Inte alls den där skumma träiga eftersmaken som pulvret. Men väldigt söt! Inga kväljningar iaf, ok alternativ om man är ute och har glömt pulver och shake!

• presens konjunktiv

Jag är impad av er som klarar naturdieter och sånt. Jag testade en gång. Första dagen var okej. Andra dagen ville jag bara spy. Tredje dagen lika så. Fjärde dagen var jag redo att ta livet av mig. Aldrig mer!

Nja, vi ska ju ha en kombi som "familjebil" och en liten och bensinsnål som min fru kör till jobbet med. Hon har ofta en bit dit, och kör dessutom ganska mycket på arbetstid.

Elessario: Kul att se dig igen. Jag var också borta ett tag, och kom tillbaka inhoppande ändå. Det funkar.

• Skrutt 83
    Yoyna: Det är klart att vi syltfiskar håller ihop no matter what! Snart är det dags för en SYLTFISK del 2, bara 25 dagar kvar på denna... Tiden går så fort ändå! Hoppas du kryar på dig snart, inte kul att vara sjuk.. Ja idag är det riktigt godisväder men säger som du, jag ska INTE Skrattande Vågen visade 56.1 idag så buset igår gjorde nog inte så mkt! *glad*
    Duktigt att du klarar av naturdiet, jag fick kväljningar dag 1 Ledsen

Presens: Håller med, skulle aldrig klara sån diet, försökte men kväljde som en galning redan dag 1!
  • Skrutt 83

Näää nu ska jag äta frukost och sen ska jag åka och försöka få min lärare att förstå att han räknat mina poäng aldelles för snålt! Skrattande Wish me good luck! Vi hörs tjejer, ha en bra dag!

• Yoyna

Lycka till Skrutt!

Ang. naturdiet å kväljningar så har jag kommit på att knepet är att dricka så mycket som möjligt innan man andas, får i mig nästan allt på en gång på det sättet. sen ta nått andetag med munnan (så jag slipper känna smaken), häll i det sista och sen en massa vatten! Klart! Går oftast smärtfritt! Men lite trist när de andra sitter å äter får jag väl erkänna.

Presens: Så var det tänkt med bilarna för vår del oxå, att sambon skulle ha en mindre bil till jobbet. Men eftersom vi redan har volvon som ändå är ok så behåller vi den. Och behöver inte tänka på i vilken bil A åker heller. Men visst skulle det vara bättre om den var lite mer bensinsnål... Förra månaden chockräkning från Statoil var på ca 4000:- DYRT!!!

• presens konjunktiv

Ah. Ja, vi kommer ju att behöva byta båda bilarna snart, så...

4000:- är en normal bensinräkning för oss. *suck* Men då får vi en hel del bilersättning också, så vi betalar inte allt själva.