• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Good morning!
    Gissa vem som somnade igår igen Trööööött, inte van att jobba!

Skrutt:
    Hoppas det går bra med tentan....hur går ett överklagande till?? Har en kompis som kör en A3:a och den är jättefin!

Elassario:
    Hej och välkommen tillbaka! Klart du ska fortsätta hänga med oss! Är praktiskt taget omöjligt att hinna hänga med i alla diskussioner här inne så oroa dig inte för det Börjar också blir smårädd och nervös inför barn....det är så nära nu... Men som sagt; här hänger vi för att vi gillar varandras sällskap och inte för att vi träffades i -08tråden!

Yoyna:
    Vad bra att du gillade den! Jag avskyr jordgubb! Chokladpulvret med 2.5dl vatten funkar bäst för mig....

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Yoyna

Lusse: Alltså gilla är väl lite grovt i dessa sammanhang, men den var ok iaf! Å just nu vill jag bara att tiden ska gå så att jag varit duktig och kört med pulver i en vecka. Hur länge har du tänkt "pulvra" dig? Jag tänkte börja med en vecka, men satsar på att köra i två tror jag!

• Yoyna

Presens: Usch då, då är det dyrt med bil för er oxå! Vi säger varje månad att vi måste göra nått åt de dyra räkningarna, men vad kan man göra? Pendla tar för min sambo ca 1.5h enkel väg, mot 35 min i bil, så isåfall ses vi ÄNNU mindre. Sen kunde vi kanske flytta lite närmre stn men då är det 1.5 miljoner till i lån istället. (Något som iofs inte skulle kosta så mycket mer än 4000:- till i månaden i dagsläget, men nu höjs ju räntorna...) Nä, bort med alla räkningar tack!

• presens konjunktiv

Det är svindyrt med bil! Vi kommer ju lite billigare undan eftersom vi gör de flesta reparationer själva, och Felician är ganska billig att köra, men ändå. Sambon måste ha bil i jobbet, både för att köra dit och köra där, så det *går* inte att dra ner på med mindre än att hon byter jobb. Jag hade kunnat klara mig utan bil, men det känns lite otryggt. Bussarna går en gång i timmen, och slutar gå rätt tidigt på kvällen. Inte vill vi flytta till stan heller.

Bort med alla räkningar, det tycker jag låter som en bra idé. Eller åtminstone minska dem till hälften.

Just nu fattar jag inte att vi levde på ett studiemedel en termin, och på varsitt längre än så...

Do something scary; the payoff is awesome!
  • enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-06-27 11:39:08 följande:
    Presens: Usch då, då är det dyrt med bil för er oxå! Vi säger varje månad att vi måste göra nått åt de dyra räkningarna, men vad kan man göra? Pendla tar för min sambo ca 1.5h enkel väg, mot 35 min i bil, så isåfall ses vi ÄNNU mindre. Sen kunde vi kanske flytta lite närmre stn men då är det 1.5 miljoner till i lån istället. (Något som iofs inte skulle kosta så mycket mer än 4000:- till i månaden i dagsläget, men nu höjs ju räntorna...) Nä, bort med alla räkningar tack!
    Men kan han inte dra av det i deklarationen? Pendlingskostnaderna alltså...
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Thulan

Elessario: Välkommen tillbaka, vad roligt att du är med oss igen! Jag känner mig skitskraj precis som du, känner också ibland att det vore bäst att vänta till efter utbildningen är klar. Men som du skriver så vill man ju börja jobba direkt för att inte tappa sina kunskaper, men då blir väntan alldeles för lång.

• Cia80

Hej tjejer!
    Minns ni mig

Här är allt bara bra. Är nu hemkommen från föräldrarna. Man kan ju inte vara där hur länge som helst

Så nu längtar jag efter fredag då sambon kommer hem. Sen hoppas jag verkligen att han inte behöver åka tillbaka till Jönköping efter hans semester, utan att vi blir sambos på riktigt sen.

Det är mens-tider nu igen så längtan efter bebis är stor.
    Är meningen att mensen ska dyka upp idag, men jag känner ingenting och jag försöker att inte inbilla mig en massa symtom

• Elessario

haha ang kombi så har vi ju en nu.. vi har sagt att den var bra för hunden, men så har jag skämtsamt sagt att det är bra att få plats med barnvagn.. men ingen tror att vi kommer skaffa barn innan jag läst färdigt.. haha.

jag funderarade oxå på att känna hur det känns sedan och vänta tills jag läst klart, men jag sa detta och tony verkade bli besviken.. han som verkligen inte verkade vilja ha barn än på länge.. (innan vi bestämde datum)

Naturdiet tycker jag faktiskt är gott.. men tycker itne det är en bra bantningsmetod det funkar att gå ner med men när man sluatar så ja då går man ofta upp eftersom förändrade matvanor är det viktigaste och det bör man börja med när man går ner i vikt.. men man kan alltid kombinera de båda. och det är bra för mig när jag inte orkar göra mat, och behöver något innnan blodsockret sjuker till tårna och jag blir en arg och ledsen tiger..

Och taack för välkommnadet tillbaka, gör mig glad

• Fröken85

Yoyna: Javisst hänger vi ihop, i vått och torrt och oavsett när verkstan startar... Krya på dig tjejen!!!

Elessario: Welcome back, girl!!!

Skrutt: Vad bra att vågen gav positivt besked... På måndag är det fram med listan igen! Jag fick positivt idag med. 65.0 (65.4 igår). Hoppas på under 65 tills imorgon. Men jag har skött mig idag oxå. 3 dagar utan socker nu så nu börjar suget helt försvinna! SKÖNT!!!

Cia: Hej igen! Du har varit saknad!!! Åååå jönköping, fin stad det! *ler*

• Cia80

Fröken,
    Åh, har jag? Vad gulliga ni är!

Ja, jönköping är en trevlig stad. Dock var vi mest i Bankeryd där svärföräldrarna bor.

Jösses, jag börjar ju hoppas mer och mer för varje sekund som går. Ingen mens i sikte. Hur gör man för att inte hoppas??