• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Elessario

tony som inte alls tänkt att han skulle gifta mig, har lovat att det kommer att hända fast inte innan barn.. dock så blir det förlovning och jag får ta hans namn innan barn (vill att vi har samma namn hela familjen).. *glad*

jag sa att vi kan ju skjuta på barn då så vi kan gifta oss innan, men han vill absolut inte skjuta på det utan tycker det är långt nog som det är

var bara tvungen att dela med mig.

• Frila2

Godmorgon Har sovit till 17:30! Har aldrig sovit så länge efter jobbet tidigare.
    Natten var ok, lite pyssel med en riktigt dålig patient och så men annars helt ok. En patient som kom till avdelningen i torsdags för att starta cellgiftsbehandling. Sedan blir hon jättesjuk med multiorgansvikt och inatt la njurarna av helt. Fick informera maken om att vi inte längre gör någonting annat än lindring för henne. Är förvånad om hon lever när jag går av imorgon bitti. Usch, ibland är inte detta jobbet så kul.

Elessario: Så hos er är det sambon som längtar och väntar och du som bestämmer när det är dags?. Ovanligt i denna tråden   

• enlitenbitkaka
    Elessario skrev 2007-07-01 18:24:47 följande:
    tony som inte alls tänkt att han skulle gifta mig, har lovat att det kommer att hända fast inte innan barn.. dock så blir det förlovning och jag får ta hans namn innan barn (vill att vi har samma namn hela familjen).. *glad*jag sa att vi kan ju skjuta på barn då så vi kan gifta oss innan, men han vill absolut inte skjuta på det utan tycker det är långt nog som det är var bara tvungen att dela med mig.
    Vad mysigt med förlovning och att vi ska ta samma namn! Han verkar ju vara helsugen på barn! Jagjublar över minsta lilla framsteg här hemma...bara idag har F nämnt barn fem gånger
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-07-01 18:42:46 följande:
    Vad mysigt med förlovning och att vi ska ta samma namn! Han verkar ju vara helsugen på barn! Jagjublar över minsta lilla framsteg här hemma...bara idag har F nämnt barn fem gånger
    Herregud, G nämner inte barn mer än max 1 gång/vecka Han är inte riktigt lika redo....
  • Elessario

ne, jag skulle inte säga nej om han ville starta nu. men det kommer inte att hända... så varken tidigare eller senare förmodligen.
    frågade om han skulle bli sugen att börja tidigare när jag slutade med p-pillren (nyår) han sa att han inte visste.. så vem vet

• enlitenbitkaka

Frila:
    Usch Är så grymt imponerad av er som fixar att ha sådana jobb....jag skulle aldrig palla med det psykiskt. 

Ja vi pratade lite förut och kom fram till att han är extremt mycket mer redo nu är för två månader sen. Glad hans längtan växer heeeela tiden.... Men så skämtar han om det också. Han föreslog att jag skulle få va jultomte i år om jag ändå gick med mage

• Elessario
    enlitenbitkaka skrev 2007-07-01 18:48:33 följande:
    Men så skämtar han om det också. Han föreslog att jag skulle få va jultomte i år om jag ändå gick med mage
    haha, gud vad kul..

när jag sa det om att flytta fram verkstaden så satte tony handen på min mage och lät den gå utåt, sa att nu växer han och sedan ryckte handen lite o han sa att nu sparkar han.. jag höll på att gå åt, visste inte om jag skulle vara glad eller ledsen av längtan.. tårar av glädjelängtan var det nog..
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-07-01 18:48:33 följande:
    Frila:Usch Är så grymt imponerad av er som fixar att ha sådana jobb....jag skulle aldrig palla med det psykiskt.  Ja vi pratade lite förut och kom fram till att han är extremt mycket mer redo nu är för två månader sen. Glad hans längtan växer heeeela tiden.... Men så skämtar han om det också. Han föreslog att jag skulle få va jultomte i år om jag ändå gick med mage
    Men vilka framsteg! Han kommer vara redo till nästa ÄL. Du kommer kanske föda när vi andra startar. Klart du ska vara jultomte.
    Undrar varför inte G kan göra såna framsteg, han är ju över 30 år.

Ibland undrar jag verkligen vad jag jobbar med men samtidigt får man så mycket tillbaka. Det som är värst är om det är någon som är döende och har det väldigt jobbigt och ingenting jag gör hjälper. Det är inte kul. Läser dödsannonsera i tidningen varje dag (jag är knäpp, jag vet) och förra veckan var det annonser på fem patienter som jag haft och två st som legat på grannavdelningen.
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-07-01 18:59:48 följande:
    Nää ingen tjuvstart.....tidigast september.... Annars kör det ihop sig! Fredrik har ju växt med tanken. I början sa han bara "jaja" och tyckte jag va knäpp. Men sen har det sjunkit in, han har vant sig med tanken osv. OM du skulle säga till G att "jag vill aldrig ha barn" - vad skulle han säga då? F har flera gånger sagt att han inte skulle kunna leva med mig isf...så jag vet att han verkligen vill ha barn.

Tycker du och alla andra inom samma "bransch" är riktigt starka, bra männsikor! Iom att jag förlorat nära i cancer så känns det bra att veta att människorna som jobbar där är empatiska.