• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Yoyna: Hoppas der blir fint i ert lilla kontor ch i ert badrum! Jag ävntar spänt på bilder!!!!

Essa: Hjälp vad din kille verkar sugen! Men varför tar ni inte å gifter er om du ändå ska ta hans namn?

Frila: Fy vad jobbigt med jobbet... Förstår att det måste kännas irdentligt tungt ibland...

Lusse: Din F verkar ju vara superredo! Vad roligt! Jag förstår verkligen att du vill nu men jag tycker det är bra av dig att vilja vänta till september iallafall så du hinner läsa ett år. Det är rätt så jobbigt att lixom bara ha en termin klar när/om man ska ha ledigt! (Bara ett litet tips) 

• Fröken85
    enlitenbitkaka skrev 2007-07-01 19:15:34 följande:
    Har ni läst denna hemska tråden?? : www.familjeliv.se/Forum-4-252/m22077665.html Detsamma, gumman!
    Men fy vad hemskt! Jag förstår verkligen att hon inte vill leva med den mannen. Han verkar ju verkligen ha visat vem han är nu!

Lusse: Jag har ingen aning om fonder å sånt... Men jag tycker att det låter bra iallafall. Tänk bara på att ni får skatta på vinsten sen när ni plockar ut pengarna...
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-01 20:39:54 följande:
    Ja vi ska INTE tjuvstarta....är mer än nöjd med sept. och kunna veta att jag klarat av ett år. Så skönt att vi är på liiiite mer samma sida nu iaf
    Fröken85 skrev 2007-07-01 20:46:24 följande:
    Men fy vad hemskt! Jag förstår verkligen att hon inte vill leva med den mannen. Han verkar ju verkligen ha visat vem han är nu!Lusse: Jag har ingen aning om fonder å sånt... Men jag tycker att det låter bra iallafall. Tänk bara på att ni får skatta på vinsten sen när ni plockar ut pengarna...
    Lite läskigt att dem levt ihop i nio år utan att han visat sitt rätta jag... Ja tycker 600:- låter bra! hur mycket får man skatta?

Sitter och knåpar på en bebisbudget...så man inte står där med utgifter på 32 000:- sen
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Tror det är ca 1/3 av vinsten i skatt, men det dras på deklarationen sen så det är inget man måste betala direkt...

Jag å sambon har pratat budget idag oxå. Jag ska iallafall starta en pensionsspar-fond. Sen har vi ett speciellt konto till mat och ett till renovering. Jag ska till banken imorogn och fixa allt. Jag tycker det bästa är att ha ett konto för olika saker. Annars har iallafall jag svårt för att hålla reda på vilka pengar som är till vad!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-01 21:19:56 följande:
    Tror det är ca 1/3 av vinsten i skatt, men det dras på deklarationen sen så det är inget man måste betala direkt...Jag å sambon har pratat budget idag oxå. Jag ska iallafall starta en pensionsspar-fond. Sen har vi ett speciellt konto till mat och ett till renovering. Jag ska till banken imorogn och fixa allt. Jag tycker det bästa är att ha ett konto för olika saker. Annars har iallafall jag svårt för att hålla reda på vilka pengar som är till vad!
    Ja jag som varit totalt oekonomisk är nu den som betalar räkningar, håller koll på utgifter osv...är riktigt roligt Något pensionssparande har jag inget...annat än det "orange kuvertet". 

Ja när vi ska köpa bebissaker så kommer vi sätta in dem på ett särskilt konto. Annars finns risken att dem blir uppshoppade Hur mycket kommer ni lägga på bebissaker tror du? Här på FL lägger dem ju allt mellan 3000:- och 30 000:- + .....
  • Fröken85

Tror vår budget ligger på knappt 20.000 men då är allt inräknat. Alltså möbler, vagn, kläder, blöjor, servetter, nappar: ALLT!

NU ska jag mysa lite med sambon, alltså mysa inte fl-mysa (=sex)... Haha!!!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-01 21:19:56 följande:
    Tror det är ca 1/3 av vinsten i skatt, men det dras på deklarationen sen så det är inget man måste betala direkt...Jag å sambon har pratat budget idag oxå. Jag ska iallafall starta en pensionsspar-fond. Sen har vi ett speciellt konto till mat och ett till renovering. Jag ska till banken imorogn och fixa allt. Jag tycker det bästa är att ha ett konto för olika saker. Annars har iallafall jag svårt för att hålla reda på vilka pengar som är till vad!
    Ok Vi är uppe i ca. 12 000:- men det är minus blöjor, våtservetter och sånt...och kläder.

Ja mys med sambon men akta dig för mysresterna *Asg* dumma FL
  • Elessario

fröken: det är för att han aldrig trott att han skulle eller har velat gifta sig. så det är lite för tidigt för han. så jag får vänta, men får ju ändå en liten del av det. såg snygga förlovningsringar på nätet som jag visade o han höll med om att de var det . innan ville han inte höra ett ljud om ämnet.

budget är spännade, vill hålla mer koll, men får sån ångest av det så jag låter bli, vi har inte problem med att spendera för mkt heller det enda är att jag får dåligt samvete av att köpa saker till mig själv. så kanske kunde jag unna mig lite utan dumma samvete. har nyligen skaffat ett konto för bebis och hus, som vi lägger undan lite i varje månad. och ett eget sparkonto..

• Fröken85
    jag har fått klartecken på oktober

shit vad glad jag är....