• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2

Klart jag är här. Jag är alltid vaken mitt i natten.

Nej, det är ju så. Man kan prata om det och spekulera men innan man sitter i situationen vet man inte hur man reagerar och tänker.

• Fröken85

Näe, det är jättesvårt att veta!'

Men nu ska jag gå å lägga mig! Måste fixa en massa grejer imorgon! Lämna in bilen å sånt tråkigt.... Tvätt jobbkläderna oxå... BORING!!!!

• Fröken85

Glömde skriva:

GODNATT mina älskade små syltfiskar!

• Frila2

Godnatt, godnatt!! Sov så gott!!

Hoppas att din tråkdag imorgon blir ok ändå.

• Yoyna

Grattis till att ni bestämt er för när ni ska starta fröken!!! Va roligt!

Angående ÄL-tester så tycker jag faktsist inte att det är nödvändigt att köpa innan man börjat försöka, ofta kan man lära känna sin kropp ändå. Billigare och ger en bättre medvetenhet om hur kroppen fungerar! Men självklart finns det tillfällen då tester är bra, t.ex vid väldigt oregelbunden menscykel.

• Yoyna

Meh, nu när jag ändå sitter vid datorn för jobbets skull så är det ingen som är här...

• Fröken85

Yoyna: Tack! Jo det känns jättebra... Det märks verkligen att sambon har ändrats när det gäller att skaffa barn. Han är så mycket mer intresserad och nyfiken nu. Han vill verkligen, och vill med mig! Shit vad lycklig jag är!

Jag tänkte köpa ett packe ÄL-tester för att "kolla" om det var ÄL jag kände av sist. Jag hade ju molande värk i magen (nästan exakt som mensvärk) 15 dagar innan FM (mitt å lusses uttryck för föräntad mens 'hihi'). Den värken gick ju inte att ta miste på, så om det var ÄL så behöver jag inte ta fler ÄL-tester sen. Vill bara bekräfta lixom!

Vet du när man ska ha sex om man vill bli gravid. Är det när man känner av ÄL eller är det innan eller efter?

• Yoyna

Hej fröken!

Spermier kan leva ett par dagar i livmodern och ägget kan även bli befruktat i ett par dagar ( det vandrar ner genom äggledaren för att fästa sig i livmopdern och kan bli befruktad under vandringen eller i livmodern). Så för maximal chans skulle jag satsa på sex ett par dagar innan beräknad äl, under äl och kanske nån dag efter också! Varje dag känns kanske lite krävande, vad vet jag, men säg varannan dag under veckan kring äl! (Ta inte det jag skriver som absolut sanning, det här är bara vad jag har för mig är rätt!)

• enlitenbitkaka

Hemma igen! F drog med mig ut på långpromenad....gick vid 12 och kom hem nu! Gick ut till Mariebergsskogen http://www.mariebergsskogen.se/ och där kryllade det ju så klart av barn, gravidmagar och barnvagnar. Fick se en Bugaboo close-up och den e så ****** snygg!

Nu ska F börja jobba vid tre och jag vid halv sex.....har ni för er då?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.