• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Elessario

oj tre år, tänk när man kommer dit.

essa är jätte bra

y: du vill att han ska ta initiativet då.
    jag vill att han ska fråga och att det inte är något vi diskuterar.. han vet ju redan vad jag känner o vill. så när han är redo... jag väntar.

skönt om det går fort att bli gravid. jag kanske också kan få nybörjartur

• Yoyna

Åh, vilken fin kyrka det var lusse! Där skulle jag oxå kunna tänka mig att bli gift!

Presens föresten, känner du dig fortfarande gammal med oss??? För jag är inte sååå mycket yngre än dig, blir faktist 26 alldeles strax! *stamp i golvet*

• presens konjunktiv

Vi är inte så mycket för stora tillställningar, så vi drog ihop några vänner, ordnade en mysig picknickkorg med frukt och ost och champagne, och satt på stranden i solnedgången och blev gifta. Sen gick vi ut på en av våra favoritrestauranger och åt middag och pratade.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • Yoyna

Essa: Nja, inte så att han behöver gå ner på knä, jag vill bara att han oxå ska känna att det är något han vill, som känns viktigt. Annars skulle jag känna att jag tvingat honom till något han egentligen tycker är onödigt om dy är med på hur jag svamlar?

Lusse: Jo, vi pluggade både två. Jag hade just börjat min femte termin och J sin sjätte å sista när A föddes. Och det gick hur bra som helst!

• Yoyna

Hehe, nä inte idag, det är några veckor kvar! Lovar att säga till så ni kan säga grattis!

• enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-06-30 20:59:52 följande:
    Vi är inte så mycket för stora tillställningar, så vi drog ihop några vänner, ordnade en mysig picknickkorg med frukt och ost och champagne, och satt på stranden i solnedgången och blev gifta. Sen gick vi ut på en av våra favoritrestauranger och åt middag och pratade.
    Gud vad underbart....! Just nu lutar det åt middag i form av buffé med enkla rätter som pajer osv. i en hembygdsgård med familjen, några vänner, några vänner till familjen osv. Fest men inte för stort och formellt...
    Yoyna skrev 2007-06-30 21:04:39 följande:
    Essa: Nja, inte så att han behöver gå ner på knä, jag vill bara att han oxå ska känna att det är något han vill, som känns viktigt. Annars skulle jag känna att jag tvingat honom till något han egentligen tycker är onödigt om dy är med på hur jag svamlar?Lusse: Jo, vi pluggade både två. Jag hade just börjat min femte termin och J sin sjätte å sista när A föddes. Och det gick hur bra som helst!
    Har ju säkert frågat 1000ggr förut men nu när det närmar sig så börjar jag bli nervös. Hur dyr hyra hade ni? Vi kanske kan komma strax under 5000:- i hyra men då är det precis vid universitetet så vislipper pendlingskostander...fick ni bostadsbidrag?
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Yoyna

Lusse: Hmmm, ska se om jag kommer ihåg... Vi hade nog en hyra på 3000 ungefär och sen räntekostand på kanske 1000 (bodde i bostadsrätt). Sen hade vi ofta ganska dyra bensinräkningar eftersom vi åkte till släkten nästan varje helg.

Men vi klarade oss på två csn- bidrag + lån och fp (jag hade lägsta och J lite mer).

Jag försökte att köpa så mycket barnkläder som möjligt innan, på rea och så. Men tyckte aldrig vi nehövde leva supersnålt faktist!

Hej på er, nu ska jag ut å gå lite med min mamma!

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas att allt är bra med er, jag är så trött!! Har varit och hjälpt kusinen att flytta, ätit pizza och godis (fy skäms) Skrattande

Lusse
    : Åhh grattis till bilförsäljningen, nu är det bara att leta kombi då! Vad fin kyrkan är!

Elessario
    : Vi har varit förlovade i lite mer än 2 år nu men det blir nog tyvärr inte bröllop än på ett par år..

Fröken: Nää vi har inte bestämmt oss riktigt än men det lutar åt en Mazda 3! Ska göra lite kalkyler och räkna på vad som blir mest ekonomiskt!

Yoyna: Vad härligt att det gick så fort, ska hålla tummarna för att det blir lika lätt nästa gång.

Presens
    : Låter som ett mysigt bröllop.

Frila: Hoppas det blir en lugn kväll på jobbet!

Här vill jag gifta mig: www.ekeropastorat.nu/fors_lovo/lovo_ka/lovo_ka.htm

www.tiopepe.se/cykel/malarleden/LovoKyrka.php

www.svenskakyrkan.se/stockholmskyrkor/KyrkaMedText.asp