• Yoyna

SYLTFISK

Uppe med tuppen!

Va ledsen jag blir för din/er skull presens. Att bråka är aldrig kul! Hejar på er renovering!!! Kan ni inte göra så att ni iaf ringer och kollar upp hur lång kötiden är och om det är några förberedelser man ska göra? Då kunde ni ju få börja när ni själva känner er redo istället för att då ställa er i kö? Förstår ju att iaf inte du vill vänta en dag för länge!!!

Hoppas din häst blir bättre skrutt!

Bebislängtan är sådär just nu för vår del, nu hoppas vi ju på vidarutb. till hösten så det tar över det mesta! Ligger å läser min barnmorskebok på kvällarna och önskar att jag pluggade inför någon tenta!!!

• Yoyna

Hej hej!

Klart jag ska förlösa alla era barn fröken! Så gärna!

Kommer tillbaka strax!

• Yoyna

För mig känns det mest vuxet att gifta sig!!! Kanske för att vi har barn och ändå inte känner oss speciellt vuxna egentligen?

För mig känns bröllop sjukt avlägset, liksom helt overkligt på nått vis! För det första tycker jag att det är helt galet att lägga en massa pengar (som många gör nu) på en dag, och sen kan jag inte se mig å sambon vara huvudpersoner på nått vis... Men visst vore det roligt att ha råd att bjuda nära och kära på en dunderfest! Överaskningsbröllop i samband med nästa barn låter däremot rikigt lockande!

• Yoyna

Planeringen tror jag att jag skulle gilla, om jag kände att tiden räckte till. Älskar att pyssla! Sen måste jag väl iofs erkänna att jag egentligen gillar att stå i centrum (har väl inte gått musikalutbildningar för inte), sambon däremot skulle nog hellre dö än att t.ex. behöva dansa bröllopsvals! Kanske får jag gifta mig hed mig själv???

• Yoyna

Hmm... Funderar på om jag inte ska fråga sambon om vad han tycker om bröllop till nästa dop (om det blir nått förstås, hoppas!)

• Yoyna

Hel mina gullyngel!

Hoppas ni inte går å lägger er just nu när jag hoppar in!

• Yoyna

Klart vi ska köpa alla tänkbara nödvändiga å onödvändiga prylar till våra bebbear, det är ju halva nöjet med att vara gravid! Minns när vi köpte skötväskan och fick en babybox med lite prylar med på köpet. Jag var sååå nöjd, satt och plockade med sakerna å packade i och ur väskan som en liten unge!

• Yoyna

Av Emmaljunga vagnarna gillar jag nog mest Smart Duo Kombi, iag utseendemässigt, sen gillar jag iofs inte nån av färgerna supermycket... Men det hinner ju ändra sig tills det är dags!

• Yoyna

Hej lusse! *vinkar tillbaka med hela armen* Allt är bra tack, själv?

I den babyboxen vi fick fanns det några blöjor, våtservetter, en leksak, tandborste, ett paket te, lite tvättmedel och en del rabattkuponger. Kanske var det något mer oxå, minns inte riktigt. Jo, jag såg nog riktigt fånig ut, som ett barn som packar ryggsäcken inför första skoldagen typ!

• Yoyna

Hej fina Fi! Vet egentligen inte vilken den "riktiga" skillnaden är, men som jag har uppfattat det så är ett babyskydd mer en mindre stol, upp till max 13 kg. En sån som man kan bära runt på liksom. En bilbarnstol är ett större åbäke, som ofta sitter fast i bilen. Men man kan ha en sådan stol redan från början (vissa sorter), det har vi haft och har tyckt det gått jättebra!

Svar på tråden SYLTFISK