• Yoyna

SYLTFISK

Lusse: En sån mamma är jag redan! A blir typ alltid kallad kille (även nån gång när hon haft kjol!) för hon har mycket brunt. Sen försöker jag tänka på att uppmuntra henne att ta för sig, våga och ta plats istället för säga att hon är duktig och snäll hela tiden. Men de är sååå svårt, jättelätt att bara trilla dit och säga till en pojke att han är stor och stark och till en flicka att hon är söt t.ex.!

• Yoyna

Frila: Ja, eller hur? Men ibland tror ju folk att dom är experter på alla barn!

Men det är inte alltid lätt att försöka vara medveten och könsrollsneutral! Men jag försöker göra mitt bästa iaf! Sen får man ju inte gå för långt och inte förstärka eller berömma när en tjej faktist gör något bra eller gulligt. En balandgång!

• Yoyna

Godnatt Fröken, kan förstå att din sambo är lite missnöjd, men vi är nöjda med dig iaf!

• Yoyna

Ah, I HATE tjejkläder med applikationer! Kräks när jag ser det! Varför liksom??? Blä! Nej, A får mest kläder från P.oP och de jeans hon har är säkert killjeans!

Det värsta är när man får kläder eller får ärva sånt som man inte tycker om... Jättejobbigt tycker jag! Vill ju inte verka otacksam, men A har så mycket fina kläder så varför skulle jag sätta på henne nått jag inte gillar?

• Yoyna

Jag tror by the way att hon har börjat förstå att hon är tjej, om hon får välja kläder själv så ska hon ha Nänning (klänning eller kjol)! Då får hon ju det förstås! Men jag väljer färg än så länge!

Är det bara jag eller är det inte konstigt att en del föräldrar verkar skita fullständigt i vad deras barn har på sig? Urtvättat, snevridet, smutsigt, randigt och prickigt och blommigt... Gaaah! Eller är det kanske bara här på vischan där jag bor?

• Yoyna

Vi har självklart en del rosa till A, har inget emot färgen. Det är mer modeller, volanger och tryck som jag stör mig på.

• Yoyna

Frila: Ja visst kan en tjej ha s.k. killjeans! Men när barnen kommer upp lite i åldrarna så börjar storlekarna skija sig, så att tjejernas kläder blir lite tajtare! Hemskt va?

• Yoyna

Vi får hoppas att det bara kommer fler å fler märken med fina neutrala kläder tills det är dags för oss att få bebbar frila!

Usch, nu börjar det bli så sent att det bara känns jobbigt ens tänka på att gå å borsta tänderna... Brr, vill inte! Och jag som borde tvätta håret oxå...

• Yoyna

Så är det bara två negerpojkar, förlåt syltfiskar kvar!

Ärligt, har du blivit varnad frila? För vad?

Svar på tråden SYLTFISK