Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Trist att vi tappat en Syltfisk som sagt

Skrutt:
    Golf är en jättebra bil ju! Liten men rymlig och gott om plats för barnvagn i bagagen, hade vi inte haft hund hade jag köpt en själv....funderar dock fortfarande på en Golf Variant.
    Kikar på den samt Renault Scenic, Renault Laguna, Audi och Ford Mondeo.

Skriver mer sen....ska äta lite!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Hihi håller hela tiden på att försäga mig...ingen vet ju att vi planerar förutom kompisen. Pratade med pappa igår om bilar och sa att jag helst vill ha en kombi och han svarade "Jo, men försök först hitta en Kenzo får plats i - kombi eller ej. Kombi kan du ju köpa när ni pluggat färdigt" Jag kunde inte gärna svarar "ja men vi ska ha plats för barnvagn också...."

Är Audi jättedyra?? betalar ca. 1500:- i skatt nu och 3500:- i försäkring. Och Renault ska tydligen va skitjobbiga att greja med....pappa vägrar....*suck*

• enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-06-26 22:33:38 följande:
    Alla nyare bilar lär vara jobbiga att greja med. Mer och mer sköts elektriskt, och mer och mer är otillgängligt utan specialverktyg och -kunskaper. Tyvärr.
    Nu är det ju inga "nya" bilar jag tittar på....utan dem är från 90-99 och ligger runt 20k i pris! Men är ju mycket så ändå!
    Fröken85 skrev 2007-06-26 22:43:07 följande:
    Lusse: När vi kollade var iaf audi betydligt dyrare än tex v70. Tror det handlade 2-3 tusen mer per år för en audi....
    Ja är ju inga nya Audi vi kikar på men dem kanske är dyra oavsett årsmodell?
  • enlitenbitkaka

Good morning!
    Gissa vem som somnade igår igen Trööööött, inte van att jobba!

Skrutt:
    Hoppas det går bra med tentan....hur går ett överklagande till?? Har en kompis som kör en A3:a och den är jättefin!

Elassario:
    Hej och välkommen tillbaka! Klart du ska fortsätta hänga med oss! Är praktiskt taget omöjligt att hinna hänga med i alla diskussioner här inne så oroa dig inte för det Börjar också blir smårädd och nervös inför barn....det är så nära nu... Men som sagt; här hänger vi för att vi gillar varandras sällskap och inte för att vi träffades i -08tråden!

Yoyna:
    Vad bra att du gillade den! Jag avskyr jordgubb! Chokladpulvret med 2.5dl vatten funkar bäst för mig....

• enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-06-27 11:39:08 följande:
    Presens: Usch då, då är det dyrt med bil för er oxå! Vi säger varje månad att vi måste göra nått åt de dyra räkningarna, men vad kan man göra? Pendla tar för min sambo ca 1.5h enkel väg, mot 35 min i bil, så isåfall ses vi ÄNNU mindre. Sen kunde vi kanske flytta lite närmre stn men då är det 1.5 miljoner till i lån istället. (Något som iofs inte skulle kosta så mycket mer än 4000:- till i månaden i dagsläget, men nu höjs ju räntorna...) Nä, bort med alla räkningar tack!
    Men kan han inte dra av det i deklarationen? Pendlingskostnaderna alltså...
  • enlitenbitkaka

Cia:
    Välkommen hem och tillbaka till FL

Pratade med sambon nyss...om hur han vill göra när vi börjat försöka. Om han vill vara med när vi testar eller om han vill bli överraskad, kom fram till att han vill bli överraskad! Vad tycker era sambos??

• enlitenbitkaka
    Elessario skrev 2007-06-27 20:58:23 följande:
    fröken varför vågar du itne diskutera?tony ville inte vara med när jag testar... jag planerar att skriva -hej pappa- på magen när det blir ett plus
    Vad gulligt! Jag kommer nog köpa en pappa-bok, kanske skriva något gulligt på hans screen-saver osv.  Han var dock noga med att poängtera att han vill veta typ direkt och att ingen får veta före honom - men det är ju självklart!
  • enlitenbitkaka
    Thulan:
    Nej Gud absolut inte!! Bra gjort av dig!!! Har tagit bort tråden från favoriterna men kikade in nu och dem pratar om BIM osv...och sjätte försöket....que?!

Fröken:
    Kanske inte behöver ha så dåligt samvete ändå da Ang barn så vill jag helst ha två....men kaaaaanske tre. Hur tätt spelar ingen roll men det kommer säkert skilja fem år på dem iaf...sen har vi även pratat på att adoptera när vi väl fått ett biologiskt. Får se

Skrutt:
    Ska hålla tummarna för att du klarar tentan poängmässigt!!
  • enlitenbitkaka

usch.....blev så arg när jag läste 08-tråden att jag va tvungen att bidra lite...*morr* Men när man är inne på sjätte försöket kanske man inte ska hänga i en nollåtta-tråd??

Yoyna:
    GRATTIS!!!! Idag blir det också shake....och gymmet! Orka springa några kilometer iaf har ju slagit vad om att jag ska springa Vårruset nästa år på fem km. Nice om man e gravid liksom....*asg*

Svar på tråden SYLTFISK