Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Skrutt 83 skrev 2007-07-01 11:16:55 följande:
    Ja här kan man inte sova ut på söndagarna.....inte när man bor granne med Domkyrkan som plingar in söndagsgudstjänsten....!
    Tycker det låter som att din A har mjuknat rejält! Efter vad du har berättat iaf Och om kusinen ska få barn kommer det säkert släppa lite mer...

Ja då kan man suprisea släkten vid julafton Vore såååå roligt!

Sitter och drömmer om vilken bil jag ska köpa när jag tagit examen..... En Land Rover Freelander, Hyundai Tuscon eller Toyota Rav4...
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-07-01 13:31:22 följande:
    Jag älskar jeepar jag med! Rav4 har varit en favorit länge och tycker Tuscon är riktigt cool! Provkörde en cashqai, en halv jeep, men sambon var inte så förtjust! För oss lutar det nog åt en Mazda 3, jättehärlig bil men vi sitter och räknar på om vi kommer ha råd!
    ja jag vaknar men sambon sover som en stock....hoppas ett barn brås på honom F sa de härliga orden förut "Jag är redo".....*kärlek* Men han tillades också att han aldrig kommer längta lika mycket som jag...och det förstår jag Håller tummarna för tjuvstart för er!

Land Rover's Freelander är favorit just nu....Cashqai måste kollas upp! Mazda 3....hur ser den ut??
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-07-01 14:21:09 följande:
    Vilken fin bil! Tycker den där blågröna färgen är sååå fin....! Ja om han sa att han längtade lika mycket som mig skulle jag bli lite rädd! Jag längtar ju efter hela kittet med magen, grav.kläder, amning osv....det kan ju inte hans så det eju naturligt att min längtan blir större.

Prata om boendet och så fort vi får antagningsbeskeden ska vi börja leta treor Inreda barnkammare...*drömmer* Gaah...bara två månader kvar!!
  • enlitenbitkaka
    Elessario skrev 2007-07-01 18:24:47 följande:
    tony som inte alls tänkt att han skulle gifta mig, har lovat att det kommer att hända fast inte innan barn.. dock så blir det förlovning och jag får ta hans namn innan barn (vill att vi har samma namn hela familjen).. *glad*jag sa att vi kan ju skjuta på barn då så vi kan gifta oss innan, men han vill absolut inte skjuta på det utan tycker det är långt nog som det är var bara tvungen att dela med mig.
    Vad mysigt med förlovning och att vi ska ta samma namn! Han verkar ju vara helsugen på barn! Jagjublar över minsta lilla framsteg här hemma...bara idag har F nämnt barn fem gånger
  • enlitenbitkaka

Frila:
    Usch Är så grymt imponerad av er som fixar att ha sådana jobb....jag skulle aldrig palla med det psykiskt. 

Ja vi pratade lite förut och kom fram till att han är extremt mycket mer redo nu är för två månader sen. Glad hans längtan växer heeeela tiden.... Men så skämtar han om det också. Han föreslog att jag skulle få va jultomte i år om jag ändå gick med mage

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-07-01 18:59:48 följande:
    Nää ingen tjuvstart.....tidigast september.... Annars kör det ihop sig! Fredrik har ju växt med tanken. I början sa han bara "jaja" och tyckte jag va knäpp. Men sen har det sjunkit in, han har vant sig med tanken osv. OM du skulle säga till G att "jag vill aldrig ha barn" - vad skulle han säga då? F har flera gånger sagt att han inte skulle kunna leva med mig isf...så jag vet att han verkligen vill ha barn.

Tycker du och alla andra inom samma "bransch" är riktigt starka, bra männsikor! Iom att jag förlorat nära i cancer så känns det bra att veta att människorna som jobbar där är empatiska.
  • enlitenbitkaka
    Elessario skrev 2007-07-01 18:57:43 följande:
    haha, gud vad kul..när jag sa det om att flytta fram verkstaden så satte tony handen på min mage och lät den gå utåt, sa att nu växer han och sedan ryckte handen lite o han sa att nu sparkar han.. jag höll på att gå åt, visste inte om jag skulle vara glad eller ledsen av längtan.. tårar av glädjelängtan var det nog..
    Gud han e ju jättesugen ju!!!
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-07-01 19:16:56 följande:
    Men september är väl riktigt bra! Hade jag sagt till G att jag inte ville ha barn hade han blivit besviken men han skulle utan tvekan vänta några år. Alla hos oss är tyvärr inte empatiska. De finns allt de som skulle passa bättre någon annanstans. Men de flesta är riktigt bra. Stark måste man nog vara, eller man blir det nog. Ska sätta mig och äta lite innan jag ska iväg till jobbet. Hörs kanske senare idag eller imorgon. 
    Ja men då vill han ha barn iaf! Och det e bara ett halvår kvar till januari Och ja,sept. är bra....jag är mer än nöjd! *ler*

Ja tyävrr är inte alla empatiska...minns när farmor dog, "tanterna" som jobba på avledningen var snäsiga, stressade och riktigt otrevliga. Men när farmor dog och jag satt otröstlig i korridoren kom dem och skulle trösta...kändes fel när dem annars bara fräst åt en när man va där. Dubbelmoral.

Ja, ät gott så du orkar jobba! Nyss ätit "midsommarmat" med jordgubbar till efterrätt
  • enlitenbitkaka
    Elessario skrev 2007-07-01 19:38:41 följande:
    usch usch vad gripande.. vilken karlskit.
    Ja jag blir jättearg när jag läser den! Oavsett får man inte bete sig som han gjort!!!  *morr* Tur att vi redan pratat om hur vi ska hantera sådana situationer,.
Svar på tråden SYLTFISK