• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • Anne M
    Nu får det vara nog. Håll er till sakfrågan.

/Moderator
  • tessan8micke

Skrev nåt inlägg i början av tråden..sen har jag bara följt den och undrat om jag ska skratta eller gråta. Fundersam
    Men TS, om du fortsätter köpa dina märkeskläder och känner dig duktig och skiter i vad andra gör och har på sig så blir det nog bra ska du se.

• Mia83

TS

Har du sett några små flickor som lägger all sin energi på att framstå som mogna, erfarna kvinnor?

• julmusten

TS, vad for Marc Jacobs och Burberry far du tag pa i Sverige?? For ar den inte sydd till dig personligen sa kan du nog vara ratt sa saker pa att det ar ett barn i Honduras eller nat som har sytt det du har pa dig.

Jag tror att de flesta svenskar inte har dessa grejer for att de faktiskt ar ratt sa svaratkomliga i Sverige. Det finns kanske en eller tva affaren som har en eller tva klanningar och that's it. Da ar det hur mycket lattare som helst att dra till HM, kopa nat billigt och sen inte behova tanka sa mycket mer pa grejen.

For ovrigt sa tycker jag att markeshysterin ar pinsam i Sverige. Och de som koper lite fiiiinare grejer har bara samma himla grejer eftersom utbudet ar sa litet.

• Nötkaka

Jag fattar inte denna tråd.

Vad är det man skall vara avis på? Att någon slänger ut massa pengar på kläder med en etikett på? Skall man vara stolt över att man lägger ut 1000 spänn på ett linne?

Jag reser hellre för mina pengar , men det kanske inte räknas eftersom jag reser i bl a HM-kläder????

• reserverad

Jag har kollat upp det hela nu och det handlar absolut om stoldgods. Ingen tvekan!

• Kanelflicka

Men TS, varför är det en sakfråga till dig vad andra har på sig? Alla har inte samma intresse för kläder och mode & alla vill inte eller kan inte köpa märkeskläder. Andra väljer att utrycka sig på annat sätt

• Rulltrappa
    Luddvar skrev 2007-05-03 22:54:57 följande:
    Här är en!!*vinkar febrilt*
    skäms på dig! hör du inte att det är samma sak som att leva på socialbidrag. fy dig för att du har en utbildning och lever på att ta hand om sjuka människor...
  • Roisin Dubh
    reserverad skrev 2007-05-03 22:57:55 följande:
    Jag har kollat upp det hela nu och det handlar absolut om stoldgods. Ingen tvekan!
    Intressant. Själv ska jag kontakta skattemyndigheten och höra om det verkligen finns tillstånd att driva den där verksamheten utan momsregistrering. Det har jag väldigt svårt att tro.
    ◄ ►
  • anilam

Jag har följt tråden med spänning!

Jag undrar hur det kommer sig att TS tycker att man ska klä sig mer olika och sedan själv säljer märkeskläder billigt?
    Det är ju själva vitsen med dessa designkläder att endast vissa/fåtal ska kunna ha dem så att dess ägare får känna sig unika.
    Om man säljer dem billigt blir det ju många som köper dem och då är det ju samma sak som att gå runt i HM eller liknande...

Svar på tråden I just can't understand it...