• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • imp

hellre handlar jag på lindex än i den bloggen som du länkar till ser ut som man ska gå klädd i nattlinne hela dagen usch säger jag bara .

• Melle

Hahahahhaha! Aldrig har jag hört på maken till mer berest och världsvan 21-åring!

• Nessii

Jag är en småfet morsa som köper HM o Ullaredskläder o jag har inte alls dåligt samvete över det. Jag är inget sk WT med sönderblonderat hår.

KLäderna som man kunde se i din blogg var inte alls min stil och jag skulle inte vilja betala 1500:- för en grå/brun eller färgad trasa.

Hur kan du veta att tyget som alla dessa superdesigners använder sig av inte är färgat av "lilla mummu" i Bangladesh. Även stora märken köper väl in billiga tyger. Att det sen kanske sys upp av vuxna människor med drägliga löner det är en sak. Jag tycker att det är skrämmande att ett plagg kan kosta många tusenlappar bara för att det är en "kändis" etikett på den. Även en klänning som kostar 3000:- får kräksfläckar på sig som inte går bort. Hellre lite lort på en 200:- trasa än en 3000:- trasa.

Om att ljuga... När det handlar om att kunna tjäna pengar så ljuger nog de flesta människor mer eller mindre.

• Skarpa
    Kanelflicka skrev 2007-05-03 22:23:38 följande:
    Jag föreslår att alla inlägg riktade till TS ska börja med "lilla gumman"
    nej, det blir ju alldeles för mainstream, så det går ju inte!!! Man får ju skämmas då!
    Ooook!
  • soffi86

ja jag tror ju verkligen att ett par undersköterskor, en halvfärdig lärare och en som jobbar på hemtjänsten vet mer än mig när det kommer tillaffärsvärlden. gärna lite småfeta också. det som är ännu mer komiskt är att de är mellan 10 och 15 år äldre än mig!

• Kanelflicka

Glas, fast det är ju ändå ganska ekologiskt

• Tilia

Jag vill inte lägga mig i denna debatt egentligen, men efter att ha tittat i din blogg vill jag bara påpeka att det inte finns någon känd designer som heter BCBG Max AzARI, ej heller CaRcharel. Intressant.

• Skarpa
    soffi86 skrev 2007-05-03 22:26:45 följande:
    ja jag tror ju verkligen att ett par undersköterskor, en halvfärdig lärare och en som jobbar på hemtjänsten vet mer än mig när det kommer tillaffärsvärlden. gärna lite småfeta också. det som är ännu mer komiskt är att de är mellan 10 och 15 år äldre än mig!
     Om vi nu ska kommentera kroppsform, så kan vi väl reda ut det hela så att det inte blir någon begreppsförvirring... för min del passar smällfet bättre än småfet, bara så du vet...

Om vi nu ska skryta om våra asienerfarenheter, tror jag ju att mina 10 månader övertrumfar dina 7, för övrigt
    Ooook!
  • imp

soffi86 vad har yrkena med kläderna att göra?  man har väl ändå rätt att säga att de var de fulaste kläderna jag har sett på mycket länge

• Skarpa
    Kanelflicka skrev 2007-05-03 22:27:09 följande:
    Glas, fast det är ju ändå ganska ekologiskt
    ja, det är klart... återvinning är ju bra!
    Ooook!
Svar på tråden I just can't understand it...