• Leif

Dotter 14 år

Hej!
    Tänkte se om ni har några vettiga tips till mig hära på familjeliv.se.

Det ligger till som så att jag har en 14 årig dotter, som alltid varit lite rebell av sig.
    Men nu på sista tiden har hon börjat lyssna på eddie meduza, och ha samlag med äldre killar samt börjat åka epatraktor.

Det finns mycket mer att berätta, men jag återkommer.

Trevlig helg!
    Mvh/ Leif

• Svar på tråden Dotter 14 år
  • stinkie

Hallå! Kom igen! Det är klart att du SKALL BRY DIG!
    Alla barn är jobbiga men det är föräldrars ansvar att guida dem.

• Leif

Ok, jo jag ska ta ett snack då hon kommer hem.
    Som tur är dricker hon bara ca 8 öl på en kväll, det är ju tur det!
    Har ej behövt hämta henne på magpumpning än!

Trevlig helg!
    Mvh/ Leif

• Nicke

Du betalar för att få iväg din dotter för att försöka köpa saker hon inte har åldern inne för och samtidigt så tycker du att hon är för rebellisk och frågar hur du ska komma till rätta med det?

Leif skrev 2007-05-12 22:29:06 följande:
    Hon var intresserad av att tjäna en 50-lapp, så får man ungdommarna att röra på sig också.2 flugor i 1 smäll.Trevlig helg!Mvh/ Leif
  • Nicke

Synd att det är förbjudet att spekulera här på FL.

• susye

men du får väl ta och föregå med gott exempel o inte be henne köpa öl till dig. tycker du verkligen hon ska tjäna pengar då hon använder dem till alkohol. då hade inte min 14 åring fått en spänn av mig.

• Leif

Glömde bort åldersgränsen, man har ju inte behövt visa legitimation dom senaste 5 åren så det är ju lätt hänt att man glömmer.

Trevlig helg!
    Mvh/ Leif

• lurv

Diskutera med henne i natt om hon packad är värdelöst. Väck henne istället kl 7 imorgonbitti med en stadig frukost bestående av t.ex ägg och bacon. Sätt henne därefter på att dammsuga hela huset, städa badrummet, inklusive golvbrunnen. Vägra hon så ta undan hennes kläder, mobil, skor etc, det som hon (enligt henne) inte klarar sej utan. När det är färdigstädat då som först låter du henne få huvudvärkstabletter om hon behöver. Det är dags för dej att visa vem som bestämmer.

Att hota hjälper inte om man inte fullföljer hotet. Nu vet jag ju inte vad du har hotat honom med, ,men en polisanmälan verkar ju vara på sin plats med tanke på att hon inte är byxmyndig ännu.

• susye

men du bara 8 öl. va fan det är ju görmycke i en 14 årig tjej. jag har jobabt inom vården o tat hand om dem. hur vet du att hon bara dricker det? låter nästan som du gett henne dem

• stinkie

Du MÅSTE SKÄMTA? Vill du bara väcka uppmärksamhet?
    Ursäkta, men ingen kan väl vara så korkad?!?

• Leif

Nej hon köper även kläder för pengarna givetvis.

Trevlig helg!
    Mvh/ Leif

Svar på tråden Dotter 14 år