Inlägg från: Anonym (vissautism) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vissautism)

vuxen adhd/add!!!

Alexia06 skrev 2007-05-19 07:59:00 följande:
    Åke - Visa respekt för alla som lever med detta på ett eller annat sätt!!!
    ????

Hej, svejs!!! Nu hittade jag också hit!
    Å min tvåa har, vad vi brukar kalla, en dålig ADHD-dag idag. *Suckar*
    Hon fastnar i ilska hela tiden. Har lyft bort henne ett antal ggr nu utan att hon lugnar ner sig..
  • Anonym (vissautism)
    Anonym (plutt) skrev 2007-05-19 23:26:13 följande:
    men ni som läser de ja skrev, kan de va adhd? föräldrarna trodde ja hade de som liten
    Ärligt talat.. jag har ADHD så jag orkade tyvärr inte läsa igenom alla dina inlägg, även om de var korta. Jag tappade tråden efter några stycken.

Men du har ju redan fått rådet att vända dig till vuxen-psyk. Vi kan ju inte ställa diagnos, vi finns här för att stötta o blöta sas.
  • Anonym (vissautism)
    Anonym (plutt) skrev 2007-05-20 10:24:59 följande:
    är det farligt att inte utreda om man har adhd eller ej? vad kan hända? om man aldrig får behandling? : (
    Ingenting, det finns ju massor av människor som aldrig blivit utredda. Vuxen-ADHD är ju rätt nytt inom psykiatrin men den har ju funnits i alla tider.
  • Anonym (vissautism)
    Anonym skrev 2007-05-20 11:35:35 följande:
    Jag har en son (19 år) som ska utredas för adhd.   han är lite orolig och undrar hur utredningen går till. Kan ni kanske hjälpa honom?
    man svarar på en massa frågor, de vill veta hur man har det i sitt dagliga liv för att komma fram till om man har problem eller inte. Man kan behöva göra något test också, men det är ju inte för att man ska prestera utan för att de behöver veta.
    Inget farligt alls!
  • Anonym (vissautism)
    Anonym (plutt) skrev 2007-05-20 13:20:43 följande:
    om man mest hade problem som liten, men inte nu, inte så att man känner att man behöver utredning idag, det är mest för att få reda på om man hade de som liten,,, de kanske inte går
    nää, jag tror de behöver resurserna till de som har stora problem i sin vardag faktiskt. men att misstänka och tro det själv får man ju.
  • Anonym (vissautism)

Min pappa måste har asperger för allt han gör stämmer så bra in på de symtomen. Så jag gissar att min autism kommer därifrån. Nu misstänker min syrra att hon också har asperger.
    Var ADHD:n kommer ifrån har jag ingen aning om. Kanske lite från båda föräldrarna? Men det har bivit värre hos mig. Och vad jag vet hände inget iom min födelse, inte heller senare i livet har jag råkat ut för något.

• Anonym (vissautism)
    bumbi mia: Min psykiatriker sa till mig att ADHD beror på säg 100 gener och att man kan ha allt från 1-100. Och har man bara enstaka av dessa gener så utvecklar man inte ADHD men har man mot 100 har man problem i sitt dagliga liv.
    Sen höll han också på teorin att ADHD inte är en sjukdom/diagnos utan fullt normalt. Det är bara att den personlighetstypen inte passar in i dagens samhälle men behövdes i jägarsamhället.
    *funderar lite*
  • Anonym (vissautism)
    idiblon... blir du anonym nu, eller? Du hänger väl kvar i tråden? Skulle sakna dig annars!
    Ledsen
  • Anonym (vissautism)
    Häxan Jia skrev 2007-05-21 00:13:07 följande:
    Hon blev nog avstäng eller avreggade sig, annars blir inte namnet svart sådär, bara info...Jag brukar mest läsa här och inget skriva. Jag har ingen diagnos, men lever ihop med en som har adhd.
    Jo, det förstår vi (vågar mig på att tala för fler än mig själv). Bara undrar varför hon bytte så och om hon kommer tillbaks hit ju.
  • Anonym (vissautism)
    Häxan Jia skrev 2007-05-21 00:37:25 följande:
    Jo men om hon blivit avstängd så lär det nog dröja en stund innan hon kommer tillbaka, vilket är trist då jag tycker att hon har ruggigt bra åsikter och förgyller FL

Tycker jag med. Därför lite nedstämd tills jag vet.

Svar på tråden vuxen adhd/add!!!