Inlägg från: Anonym (vissautism) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vissautism)

vuxen adhd/add!!!

*asg* *rotflol*

Jag har saknat dig! Kul att ha dig tillbaka!

Får jag lägga in det där citatet i min blogg? Tyckte det var störtskönt!

Elinar skrev 2007-05-25 23:44:33 följande:
     inte for att vi ar mer idioter an andra, men datorerna blir sa himla kortlivade...
  • Anonym (vissautism)

Hej Michiara!
    Alla får skylla på mig om de inte tycker det är ok att du läser.
    Men det är klart det är ok! Det är ju liksom öppet för alla att läsa.
    Ha det!

• Anonym (vissautism)
    illern i mitt liv skrev 2007-05-26 19:36:44 följande:
    Ett rykte jag hört , e de sant att de personer som har ADHD verkligen får en medicin som klassas som drog?? O om det e så , blir dom inte ännu sämre efterhand då??

??????

Are you for real!?

Det finns väl massor av mediciner som är drogklassade men det faktiskt skillnad på medicinska doser och missbruk.

En drog blir en drog när den missbrukas, dvs tas för att få ett rus/uppnå ett visst sinnestillstånd, inte när den tas för att förbättra ett medicinskt tillstånd.

Och sen vänder jag mig mot ditt ordval "dom". Vi huserar faktiskt i den här tråden så "ni" vore bättre på sin plats.

• Anonym (vissautism)
    Anonym (Stina) skrev 2007-05-26 18:55:42 följande:
    Hej! Får jag vara med här trots att jag inte har diagnos? Ska påbörja en utredning om ADD i augusti- och hjälp vad jag känner igen mig i era inlägg...Nu är det så att jag har en son som snart fyller tre och jag börjar misstänka att han möjligen har samma sak. Samtidigt vill jag ju inte leta fel på honom. Har någon av er barn som ärvt era symtom? Hur tidigt har ni märkt det och hur har det yttrat sig på småbarn?
    Jodå! Här har 1/3 av barnen symtom.

Vi misstänkte från 2-3 års ålder.
  • Anonym (vissautism)
    Häxan Jia skrev 2007-05-26 20:15:11 följande:
    Hehe jag tolkar de helt klart som doktorn som ger sina patienter drogen iaf
    Fast jag tycker inte det är något skoj alls med sammankopplingen ADHD-droger mm.. inte när man är den som lever med diagnosen.
    En medicin BLIR en drog i en missbrukares nyttjande. Men personer som medicinerar för ADHD missbrukar inte iom det.
  • Anonym (vissautism)
    Häxan Jia skrev 2007-05-26 23:33:25 följande:
    Du kan skippa förklaringarna till mig hörre du. Concerta skulle aldrig duga till en person som missbrukar amfetamin ifall du inte visste det.. För att ens få i sig något som liknar ett rus så lär man få knapra i sig hela burken concerta och lite till Och hur fick du tanken att jag tror att personer med ADHD som fått MEDICIN utskriven av läkare på något sätt skulle vara missbrukare?????????Bara undrar, för hela grejer är ju fjantig!
    För att du använde ordet "drogen".

Och eftersom jag kan skippa förklaringarna så förstår du även att jag reagerar på ord och är som jag är eftersom jag har diagnos "viss autism".
    Jag förstår inte insuinationer och skämt alla gånger, speciellt när det kommer från folk jag inte lärt känna. 

Jag tycker bara inte att det är särskilt kul för egen del när diagnosen jag har sammankopplas med saker som droger/missbruk odyl. Jag tycker det är jobbigt.  
    Vad alla andra anser och tycker får ju naturligtvis stå för dem.
  • Anonym (vissautism)
    Häxan Jia skrev 2007-05-26 23:52:16 följande:
    Ska väl i ärlighetens namn säga att jag är slarvig när jag läser inlägg ibland... *tittar upp i taket*

Insåg att jag missade helt ditt första inlägg där, trots att jag redan svarat på det hade jag glömt bort varför jag reagerade från början. 
    Alltså... jag trodde inte att du inte fattade det här med droger/medicin.. osv.. Det inser jag att du förstår!
    Jag var lite retlig över att att det skojjades om kopplingen mellan ADHD-mediciner och missbruk.

Och orsaken till det är att jag snart ska börja jobba så jag är överkänslig om vad andra tycker om ADHD, eftersom jag är rädd att personer i samband med mitt arbete ska tycka jag är korkad / mindre värd osv. 
    Därav lite stingslig..

Natti natt!
  • Anonym (vissautism)

...*Suckar*
    Och så blev det fel igen! Nu ser det ju ut som häxan jia skrev hela mitt inlägg..

Föregående inlägg från mig är alltså ett svar till häxan jia, inget annat!

• Anonym (vissautism)
    Anonym (ADD) skrev 2007-05-29 00:46:57 följande:
    Jamen nu har jag snöat in totalt på det här...  måste släääppa taget och gå och sova!!! MetylfenidatKemiskt namn:Metyl-2-fenyl-2-(2-piperidyl)etanoat

"De va fan det finaste jag hört sen jag konfirmerades".
    -fritt snott från karl bertil jonssons julafton...
  • Anonym (vissautism)
    illern i mitt liv skrev 2007-05-27 20:06:07 följande:
    Det var inte min mening att göra er upprörda när jag skrev ordet "dom" men ändrar ord o säger "ni" istället.Hade nämliget bara hört att medicin som ad/hd patienter får skulle vara en typ av drog som man i efterhand blev beroende av !Förlåt än en gång ''
    Ja, det är mycket man ska höra innan öronen faller av men jag kan trösta dig med att dels faller inte öron av och dels är påståendet du har hört inte sant.

"Charlie Babbit made a joke".. som vi brukar säga här hemma när störda jag försöker skämta...

(det är sent, därav att jag är flamsig... jag orkar inte vara allvarlig just nu, det är absolut inget mot dig eller ditt inlägg, det har öht inte med saken att göra)
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!