Inlägg från: Anonym (vissautism) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vissautism)

vuxen adhd/add!!!

Snowwoman skrev 2007-06-26 18:05:59 följande:
    På fredag ska min läkare singa mig så får vi se vad hon säger om min utredning. Kan jag begära att hon ska skriva ut medicin åt mig så man kalrar sig lite bättre nu i sommar för här går vi under annars för det är så mycket tjat och bråk varkedag. senast i går sa sambon att han orkade inte längre och funderade på att flytta. Vi älskar varandra mycket båda två men alltid är det bråk med mera.
    Vet inte om man kan begära medicin sådär. Oftast är det ju en process att ställa in rätt dos osv.. innan man medicinerar som man ska.

Men det kommer säkert bli bättre med medicin! Min karl är helt omöjlig att leva med egentligen utan men med... samma person men ändå inte. Helt suveränt!
    Hälsa din karl det och håll ut i förhållandet!!
  • Anonym (vissautism)
    Anonym (orkar inte) skrev 2007-06-25 22:10:26 följande:
    Jag lever med en man med misstänkt ADHD, vet inte om jag pallar mer, vi har två små barn...Han vill inte söka nån hjälp för sina depressioner, eller perioder som han har, vad gör jag?
    Det finns ingen annan i hans bekantskapskrets som kan påpeka och få iväg honom? Här tjatade jag bra länge på sambon ända tills hans arbetsförmeldare påpekade hans problem och fick iväg honom på utredning.

Vad är det du vill ha hjälp med förresten? Jag tror anhörigtråden nästan är bättre. Se länk här i trådstarten. De kan nog hjälpa dig, de verkar rätt bevandrade i hjälpbiten och vilka rättigheter man har osv..

Här finns ju mest vi som är jobbiga att leva med, vi vet mer om hur vi har det än hur vår omgivning har det.
  • Anonym (vissautism)
    Snowwoman skrev 2007-06-27 20:41:40 följande:
    Äter alla conserta medicin eller har ni någon mer medicin?
    Jag ammar så jag medicinerar inte just nu, men har medicinerat med metamina och antidepressiva.
  • Anonym (vissautism)
    Snowwoman skrev 2007-06-27 20:52:41 följande:
    vissautism: Har dom hjälpt dig? den där metamina vad gör det för någe? försökte hitta den på fass men hittade den inte.
    Det är ung samma sak som ritalin /concerta men ändå lite annorlunda. Det är ett licenspreparat så det finns inte i vanliga fass.
    Jag har inte bestämt mig om metamina eller ritalin är bäst för mig (har provat båda), men för min man är metamina klart mycket bättre än ritalin / concerta.
  • Anonym (vissautism)
    Elinar skrev 2007-06-28 10:58:27 följande:
    Hej allihop... jag läser er och hänger med så gott det går, men kan inte sitta längre än några minuter så brakar något slags helvete lös ... är så enormt glad att ha er att kika in hos mitt i en värld där folk verkar ha en sådan fantastisk jävla kontroll på sig själva, sina liv, sina hem, sina barn och sina strålande framtidar...

Du är bäst!!

/fjäskisen
  • Anonym (vissautism)
    Anonym (Ida) skrev 2007-06-28 15:07:46 följande:
    Snowwoman:Vad otroligt lång tid du får vänta. Att det inte hänt något sen i april är ju SKANDAL. Hoppas det går bra imorgon nu då!Elinar: vad är det för helvete som brakar lös om du sitter längre än någon minut?Sen har jag en fråga till er allihopa. En fråga som alla läkare ställer till mig. Förstår eran partner hur dåligt ni mår??? Ställer eran sjukdom till med problem i förhållandet och i såna fall hur?
    HA, HA, HA, HA!!!!! *TOTALT ASGARV!!!!!*
    Nä, jag har ingen aning om hur dåligt min karl mår och han vet förmodligen inte hur jag mår heller.  Men det man inte vet mår man ju inte dåligt av heller!

Vi brukar säga att vi förtjänar varandra. Sen brukar vi titta på varandra några sekunder för att sen konstatera att det nog inte är någon annan som skulle stå ut med den andra.

/familjen Taikon
  • Anonym (vissautism)

Önskar ett kollektivt helt ärligt menat LYCKA TILL med allas utredningar och medicineringar som är på gång!!

...och ber skamset om ursäkt för att jag spammar tråden...

• Anonym (vissautism)
    Anonym (Ida) skrev 2007-06-28 19:03:22 följande:
    Anonym (vissautism) skrev 2007-06-28 18:11:28 följande: Okej... menar du att man inte ska vara ärlig mot sin partner hur man mår?? För att de mår bättre att inte veta? Hur ska man då få nån förståelse för den andra?Det kanske går bra när bägge är sjuka men jag har en till synes helt frisk man!
    Nä, jag skojsade bara till det lite.
    Vi är tvugna att se på det här med viss galghumor annars skulle vi inte stå ut. Soc, neuropsyk mfl är på oss ideligen om att vi inte borde kunna fungera som familj. De påminner oss ständigt om hur jobbigt detta är så om vi inte hela tiden försökte hitta humorn i det hela skulle vi gå under både som individer och som familj.

Klart man ska vara ärlig. Sen är det nog rätt svårt för någon som inte har diagnos att förstå hur det är att ha. Så man måste ha förståelse själv för det.
  • Anonym (vissautism)

Äh, jag kan inte låta bli! Jag vet att jag fullkomligt trakasserar tråden. SORRY!!!

Jag har jobbat idag!
    Det var inge kul alls egentligen. Jag kände mig helflummig, valsar mest omkring känns det som. Dunkar i saker hela tiden...

Sen fuskade jag.. tog en metamintablett. Efter ett tag märkte jag att jag inte stötte i något alls och faktiskt fick en del saker gjorda liksom.
    Och kom tom därifrån i tid!! Annars brukar jag bli kvar och snattra och pyssla hur länge som helst.

Ville bara berätta... har dock inte riktigt bestämt mig om jag ska sluta amma ännu till förmån för medicin.

• Anonym (vissautism)
    idiblon: Jag orkade läsa för jag har städning som alternativ här.
    Förstår dig, jag känner /tänker exakt lika när jag skäller och gormar på ungarna här. Och nästan varje dag tänker jag att snart kommer nog en anmälan till soc på oss. Jag kan ju inte verka riktigt riktig som mamma...

Jag förstår inte heller varför man ska behöva explodera sådär. Samtidigt som jag faktiskt aldrig skulle vilja byta ut det här -tänk vad tråkigt att behöva vara "normal"!!

/vissautism -snart på väg till kiosken för att stilla sötsuget...
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!