syndabocken skrev 2007-06-24 19:54:22 följande:
Hur kom ni på er ha ADHD/ADD ?
Jag har alltid känt mig annorlunda, aldrig vetat varför riktigt.
Sen fick jag anorexia men kände aldrig igen mig i beskrivningar över sjukdomen. Läste en artikel om en pojke med tvångssyndrom, där kände jag igen min sjukdom plötsligt.
Vet inte varför jag gled in åt autismhållet men tyckte att jag var lite autistisk, fick dock inte alls medhåll av min psykolog jag gick hos då.
Läste en kurs i neuropsykiatri för att utöka min inkomst under ett års studieuppehåll från en universitetslinje.
Vi kom till ett avsnitt om att reagera överdrivet på intryck. Där delade man in det efter sinnen. Ex Taktilt försvar, att man har svårt för hudberöring. Eller att balanssinnet överreagerar osv.. i de texterna kände jag igen mig mycket.
Började sen fundera lite åt ADHD. Dock var det ju inte alls lika känt som nu.
Jobbade och hade depp-dippar emellanåt. Tyckte det var jobbigt. En vecka fick jag närapå psykos kändes det som.
Stod på jobbet och trodde jag var ½ meter ovanför golvet. Och då kände jag att såhär kan jag bara inte fortsätta.
Gick till en psykiatriker (psykolog hade jag ju redan provat). Han frågade lite och sa ADHD direkt. Men att vi måste utreda först.
Det var med mycket lättade och glada steg jag gick därifrån...