• Fluortanten

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Ja nu var jag allt snäll
    Slänger in tråden här I FALL ATT ngn av personliga skäl vill eller behöver vara anonym.

Nu till frågan:

Låt säga att du av ngn anledning inte längre kan ta hand om ditt/dina barn. Dödsfall eller ngt annat olycklig kanske inträffa och ditt/dina barn behöver ngn/några som kan ta hand om det/dem. Skulle du då kunna tänka dig att låta ett homosexuellt par få adoptera barnet/barnen? Eller skulle du välja ett heterosexuellt par framför det homosexuella?
    Motivera!

Personligen tror jag inte att föräldrarnas sexuella läggning har ngt att göra med hur pass bra, passande eller kapabla de är som föräldrar och hur de uppfostrar barn. Men det skulle vara intressant att få höra fler åsikter om detta.

MEN inga påhopp eller fördomar nu TACK! Jag söker främst ett svar på frågan och en motivation till varför. Låt detta bli en trevlig tråd. Ok?

• Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
  • Tristan

En annan behöver inte höra GUD tala för att förstå att det är så det ska vara.
    Tack och lov att man kan tänka ut det själv!

• fatima

Korane kom alltså för att fullborda den enda sanna religionen, och genom att religionen fullbordades så vet man ocå vilka verser som kommer från människors påhitt och vilka som är gudomliga.

• fatima

tack o lov att du kan det Tristan, men som du kanske vet så är inte fallet så för alla människor.

• Tristan

Nej, men jag tror knappast att dessa människor får större begrepp av att konvertera til Islam heller. Fattar dom inte så fattar dom inte, helt enkelt!

• fatima

Ponera att bibelberättelsserna om incest är sanna, i vilket fall så är det ju ingen uppmaning att man skall bete sig så, om de är sanna är väl det en varning om hur det kan gå om man inte följer Guds lag.

• Yiskah

Tack o lov att man e muslim? Har du fördomar mot kristna och andra religionsutövare? Vad jag aldrig har förstått riktigt är varför alla religiösa oavsett inrikting VET att just deras tro är den enda rätta. Det heter ju "att tro" av en anledning och det just för att man tror, man VET inte och det skall man inte förglömma. Ni går runt och tror en massa, ni vet inte.
    Både Bibeln och Koranen är ren rappakalja enligt mig och samma sak som att starta en religion från Rödluvan och vargen, med de rätta orden och manipulationerna och argumenten så skulle även det gå hem hos vissa och då skulle ju deras tro vara sann för just dem.

• fatima

Tristan, där tror jag du har fel, vissa människor behöver en tro för att hålla sig i skinnet, varför skulle det inte kunna vara en hjälp.

• Yiskah

Hålla sig i skinnet eller utöva våld i guds namn? Ja tycker det e fler våldsrelaterade brott i guds namn än utan jag.

Hålla sig i skinnet skall man knna göra utan att binda sig till en gud anser jag.

• fatima

Yiskah, jag har inga fördomar, jag tycker bara det är skönt att koranen ite innehåller dessa verser.

• Tristan

Jo, det kan säkert hjälpa i vissa fall. Men har du en läggning för att önska skaffa bern med din dotter så behövs det nog andra åtgärder än att öppna koranen. Tror jag!

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in