Anonym 2390274
"Och låt mig säga som så, att om det inte är sjukt rent medicinskt, så tillåts inte incest eftersom det är just skadligt för samhället och dess strukturer."
Då känner du till nån jag inte känner till. Vill du berätta? Det är skadligt anser jag, om syskon skaffar barn. Eftersom barnet mycket sannolikt är skadat. Inte skadligt för samhället eller några andra, om syskonen har sex, om de skulle vara kära i varandra, eller adoptera barn. Man kan dessutom betänka det finns mycket bättre preventivmetoder nu än förr i tiden.
"I Sverige som de allra flesta länder och samhällen anses incest vara en olaglig handling eftersom det skulle innebära att barn av syskon skulle tillåtas. Dessa barn skulle inte vara särskilt livsdugliga. (nu hårddrar jag resonemanget, men för tydlighetens skull..) Därtill är barnet i vissa fall en potentiell partner om föräldrarna anser incest ok. Vad tycker man om det då?"
Jag ser inget direkt hinder för att tillåta sex mellan syskon, men att det inte skulle vara tillåtet att skaffa barn. Jag tror, att om två vuxna (syskon) är normalt begåvade, normalt kunniga, så inser de också att det inte kan bli nåt kärleksbarn som har båda deras genuppsättningar. Precis som ett manligt homosexuellt par eller ett kvinnligt. Bara för att de skulle bilda en ovanligt par och vara kära betyder inte att de är efterblivna på något sätt och inte kan tänka klart. Och som sagt, är det inte lagligt så är det inte.
Och som du skriver det, att om två syskon hade adopterat ett barn, så skrev du att barnet är en potentiell partner för föräldrarna!!
Men då är vi ju inne på pedofili, d.v.s. sex med minderåriga och inte nåt självvalt mellan två vuxna! Menar du verkligen att då, bara för att adoptivföräldrarna är syskon, så löper de större risk att var pedofiler??! Det är ju det som Åke Green stod och predikade i kyrkan och beskyllde homosexuella att vara, mycket större potentiella pedofiler än heterosexuella! Tror du att det är så också?