• 9Kärleken6

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! Skrattande

.?:*¨¨*:?.Ninas mamma.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3
  • villasibylla

nån som har nått tips om vart man kan övernatta, det e fullt på deras camping

• miniliten
    mmonika77 skrev 2007-08-04 20:16:26 följande:
    Finns det skor där?Hur är vinterkläderna till barn? Är de nåt att ha?

det finns inga skor inne på gekås men i skoboo utanför finns det en massa skor till rätt så bra priser, märkesskor brukar man hitat riktigt billigt där.

jag och mins syskon har alltid haft vinterkläder därifrån och jag har så fortsatt till min dotter o kommer göra till tvillingarna kommer =) jag älskar deras vinterkläder, bra meterial o speciellt för det priset mot vad man får ge här hemma.

finns bild i mitt galleri på vinteroverallen som jag köpte till dottern för en snart vecka sen. (mappen gekås/ullared.....)

• Coca cola light

Jag brukar bo på Överlida camping då jag åker till Ullared. Ligger ca 2mil därifrån. Har alltid varit nöjd med´stugan.

• philmKarin
    Coca cola light skrev 2007-08-04 22:07:01 följande:
    Jag brukar bo på Överlida camping då jag åker till Ullared. Ligger ca 2mil därifrån. Har alltid varit nöjd med´stugan.
    Finns det nåt att göra för pappor och barn på campingen medans mammor åker å shoppar?
    08PåVäg skrev 2007-08-04 08:57:31 följande:
    Jo hösten är kaosperioden. Har man kommit dit då och det har vart tomt har man haft ordentligt med tur för nästan alla dagar är kaos på hösten. Lite lindrigare i början av veckan dock. Semestern är ingenting jämfört med hösten. Hehe. Det är ju på hösten alla rekord slås om och om igen och det kan ju inte betyda att där är lite folk precis=) Nä nu ska jag åka upp och sätta mig i kassan så att ni kommer ut med alla era varor=)
    När skulle du säga är bästa tiden på året att åka till Gekås?
    Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • anneliesb

Var på Ullared för 2 v sen, har inga barn, bara ja å killen men en vagn på 6500kr lyckades vi fixa iaf! Om man är två är det ett tips å ha en vagn med kläder å en vagn med övrigt, mer överskådligt så.

• Ekorrfamiljen
    villasibylla skrev 2007-08-04 21:23:31 följande:
    nån som har nått tips om vart man kan övernatta, det e fullt på deras camping
    www.fagereds.se Fagereds turistcenter. Kolla på hitta.se för jag tror att deras egen hemsida ligger nere just nu.
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Piii
    Beach skrev 2007-08-04 17:53:21 följande:
     Jag har handlat MASSOR till bebisen där. Babysitter, spjälsäng, sängkläder, filtar, nappar, kläder...mm...mm....Är det nåt speciellt du är ute efter?
    Ojoj typ allt, eller nja detta har ja skrivit ner:
    Badbalja
    spjälskydd
    påslakanset *säng o vagn*
    täcke o kudde *säng o vagn*
    nappar
    nappflaskor
    långa skedar
    barnolja osv
    tvättlappar
    mobil till sängen
    fårskinnspläd?
    skallra, bitleksak
    babygym
    stolsdyna
    stol* att hänga på bord*
    bärsele
    gåstol
    plastad frotté
    badtermometer
    amnings bh
    vagnleksak
    regnskydd till vagnen..
    finns detta tror ni??

=)
    ♥ Oktobermamma ♥
  • MammaMia84

Det finns ett nybyggt bilmuséeum som pappor och barn kan gå till om det blir jobbigt med all sopping. Där inne finns också bio för barnen. Har vart där själv och kollat på bilarna. Sååå fina! Gekås grundare som hade dom och när han dog valde dom att visa upp dom. Det finns lekplats utanför också, men där har jag aldrig varit så den kan jag inte säg så mycket om.

• miniliten
    Piii skrev 2007-08-05 10:34:23 följande:
    Ojoj typ allt, eller nja detta har ja skrivit ner:Badbaljaspjälskyddpåslakanset *säng o vagn*täcke o kudde *säng o vagn*napparnappflaskorlånga skedarbarnolja osvtvättlapparmobil till sängenfårskinnspläd?skallra, bitleksakbabygymstolsdynastol* att hänga på bord*bärselegåstolplastad frottébadtermometeramnings bhvagnleksakregnskydd till vagnen..finns detta tror ni??=)
    ja det finns där nere men sen ä det ju tyvärr så olika från gång till gång man ä nere där, så brukar vaar så att man hittar det mest amen sen frå man kanske skicka med släktingar lite pengar om dom åker efter o så =) lr åka ner en gång till själv.
    du kommer ha så kul =)
  • miniliten
    Piii skrev 2007-08-05 10:34:23 följande:
    Ojoj typ allt, eller nja detta har ja skrivit ner:Badbaljaspjälskyddpåslakanset *säng o vagn*täcke o kudde *säng o vagn*napparnappflaskorlånga skedarbarnolja osvtvättlapparmobil till sängenfårskinnspläd?skallra, bitleksakbabygymstolsdynastol* att hänga på bord*bärselegåstolplastad frottébadtermometeramnings bhvagnleksakregnskydd till vagnen..finns detta tror ni??=)

ett tips me =)

- flaskborste (9,95

- vällingdoserare (runt 10:an)

- myggnät till vagn  (19,95
    - amningskupor ( finns billigt märke och natusan jättebilligt mot här hemma.)
    - åkpåse beroende på när du ska ha bebben o om du har sen innan lr ej =)
    - parasoll till vagnen lika dant som ovan beror ju på =)
    - babysitter finns billigt.
    - små baby (newborn) strumpor (7,95 -
    - kläder i mängder.
    - fleeceoverall om det ä vinterbebis (59,95

ja du kan nog fortsätta i all evighet,  jag var o handlade till min första dotters ankomst o det blev så mycket grejer, denna gång vi var nere blev det ju mest o komplittera  lite till tvillingarnas ankomst.

fråga om du vill ha red apå lite priser har nog på det mesta tror jag haha ullaredstokig totalt !!!!!

Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3