• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • CB72

Nu fattar jag inte RD,, nu måste du förklara för mig. Till mig skrev du att det INTE kunde bli dubblering då Patrik hade "fixat" det felet. Men nu skriver du att det kan bli det, (som svar åt "Du är för liten")...

//CB72...

• Roisin Dubh

CB72,

Dessa tekniska frågor är faktiskt sånt du måste vända dig till Patrik med om du vill ha ordentliga svar. Vi moderatorer ansvarar bara för modererandet av forumets trådar och inlägg.

När vi diskuterade dina dublettinlägg så var det stora fel åtgärdat som för en vecka sedan fick hela forumet att generera dublettinlägg. Att det felet är åtgärdat betyder inte att det kan finnas fel som gör att meddelanden skickas dubbelt.

Jag har aldrig heller påstått att det inte kan bli dubletter av inlägg även nu. Det har det alltid kunnat bli. Om man av någon anledning uppdaterar sidan när man skickat ett inlägg så skickas det igen. Så om man får upp ett felmeddelande och försöker uppdatera flera gånger så kan det bli väldigt många dubletter. Det var detta som hände förra veckan då ALLA fick felmeddelande efter att ha skickat inlägg. Det var där felet låg, dublettinläggen var alltså bara en bieffekt av felet.

Det jag ifrågasatte med dina puffar var att du skrev att du fick trycka två gånger för att få iväg vilket inte längre går. Förut kunde man detta och det var också ett onödigt upphov till dubletter så Patrik såg till att spärra så man bara kan trycka på knappen en gång. Om sidan är seg och inget händer så är knappen åtminstone gråmarkerad och man kan alltså inte trycka på den igen.

Sedan undrade jag om det inte var så att du trots allt skrivit fyra olika puffar eftersom antalet punkter var olika i inläggen? Så kan det ju inte bli om det är dubletter pga uppdatering. Då borde de ju varit identiska allihop, inte sant.

• Roisin Dubh

En liten rättning:
    "Att det felet är åtgärdat betyder inte att det INTE kan finnas fel som gör att meddelanden skickas dubbelt." ska det stå

• Roisin Dubh

Nu har jag bättre svar på just meddelandedubletterna. Det ÄR ett fel och tydligen gäller felet att man får ett meddelande per rapport vilket inte ska ske. Man ska ju bara få ett. Detta fel uppstod samtidigt som förra veckans fel men Patrik har inte hunnit åtgärda det här. Det är alltså inte dubletter som uppstått på samma sätt som de i inlägg och trådar utan är ett fel någonstans i FLs rapportsystem.

Om min förklaring blev svamlig nu beror det på att jag är grymt trött just nu och borde lagt mig för länge sedan. Så eventuella oklarheter får redas upp när jag kommer hem från jobbet imorgon. Nu är det sängen som kallar.

• Björkeli

Hej.

Kan någon förklara för mig vart Patrik drar gränsen för rasistisk känslopropaganda?

• My 2

Björkeli: Var Patrik drar gränsen får Patrik svara på

/Moderator

• Björkeli

Jo, det förstår jag!

Menade mer hur ni tolkar hans regler kring detta, o då kan ge mig ett svar på hur det är tänkt att forumet förhåller sig till propaganda?

• Bamse04

Fattar inte riktigt att det är tillåtet att visa öppet att man är rasist här.

• Björkeli

Bamse: Då är vi två...

Svar på tråden Moderatortråden