• shoppingfia

Äntligen gravida efter ivf

Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?

• Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf
  • shoppingfia

Godmorgona alla,

VAd roligt med alla bebisar som växer och frodas!

Snartliverhorn-än så länge lugnt på baby shopping fronten, däremot tog jag lite shopping på lunchen i går till mig själv! En stor klänning tshirt, en vid vanlig typ t shirt på vanliga avdelningar sen köpte jag en kort jeanskjol och två ribbade linnen på mamma avdelningen på topshop som jag rekommenderar starkt! Tydligen får de in nya saker varje vecka sa hon i butiken.....hjälp!
    Jag var i behov av lite att växa i nu när man jobbar, mina favvo jeansshorts fick läggas åt sidan för nu var det tvunget att ha två knappar uppe och så kan jag ju inte gå till jobbet!!
    Hur har ni andra det?

• ezzy

Någon här som ska göra Nupptest? Det görs inga Nupptest i vårt landsting, måste åka till Linköping i så fall...vi är i valet och kvalet.

• shoppingfia

Jag gjorde kub test, nupp+blodprov, fick åka till stockholm och göra det privat.

• xanni

Hej!
    Nästa fredag ska vi göra vårt NUPP-test, här i Linköping. Då landstinget inte erbjuder KUB-test har jag lämnat blodprov privat här i Lkpg hos Crocuskliniken. De gör testet beräknat på NUPP-resultatet.

Det är det resultatet jag går och väntar på. Om det ser bra ut så vi inte behöver gå vidare med FVP så är det dax att försiktigt börja berätta för vännerna...

Hur har ni andra gjort? Berättat eller knipit igen?

Trevlig helg!

/xanni

• smilla 1

ska varken göra nupp eller kub test... har i alla fall inte blivit erbjuden sådant å´då jag är 32 så tycker de väl inte att det behövs... men jag tror att om jag skulle vilja så får jag nog ta mej till Växjö.

Vi har inte berättat för någon ännu... (hmm jo jag har berättat för chefen... blev tvyngen innan sem) vi tänker vänta till efter vul... som vi skall göra på onsdag! äntligen, känns som om det var en evighet sedan jag fick det datumet!

ha en go helg!!! 

• Catta80

Jag har fått berätta på mitt jobb då jag jobbar i hemtjänsten och det är mkt bakterier och så´. Plus att jag blev avslöjad när jag bara sprang och spydde men men.....de vet också om att det gick åt skogen förra gången så de är glada för var dag det går bra och chefen är kanon...jag får bara gå hem om det känns fel

(¯`°?.¸ ♥ Gravid v.12 ♥ ¸.?°´¯)
  • Noi

Vi har inte gjort NUPP/KUB. Vi har inte blivit erbjudna det och har valt att inte göra det privat.

Här vet de flesta om det - många visste om att vi gjorde IVF och då var det ju svårt att hålla det hemligt så värst länge. Och nu i vecka 14 och efter ultraljud har vi berättat för ännu fler. Jag börjar jobba efter semestern på måndag, och är bara här i Sverige en vecka innan jag jobbar i USA i fyra månader, så då blir det väl till att berätta på jobbet också...

• znurran

Jag ska göra kub test den 22 augusti. Känns pirrigt.
    Jag blev erbjuden via Landstinget i Stockholm. Tackade nej till fostervattenprov.
    Shoppingfia- Fick du resultatet på en gång eller måste du vänta på det?

• shoppingfia

Znurran_ jag fick reda på nuppresultatet med en gång men väntar på blodprovet, det var nog för jag gjorde båda samma dag..Min kompis bor i Stockholm och gjorde via landstinget hon fick svar samma dag som ultraljudet.

• znurran

Shoppingfia- tack för svar.Det känns bra. Har gjort blodprov redan. Hur länge måste du vänta för att få svar?

Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf