• shoppingfia

Äntligen gravida efter ivf

Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?

• Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf
  • shoppingfia

Godmorgon alla,

Hoppas ni mår bättre ni som varit förkylda och att ni övriga mår bra!
    Jag mår faktiskt jättebra, jag har fått tillbaka energin på jobbet vilket var väldigt väldigt nödvändigt med tanke på vad jag har att göra .... hade blivit en katastrof om jag inte repat mig efter semestern.Så nu jobbas det för fullt och jag har drömmande börjat se fram emot att vara mamma ledig, tänk att vi skall vara mamma lediga!! Jippi!
    Har ni börjat att kika i djungeln försäkringskassan ännu? Usch, jag skall försöka ringa dit i dag och prata med dem så jag vet vad som gäller..
    Hur gör nii med vitaminer nu? En fråga som säkert varit uppe.. jag slutade efter inskrivning då min första barnmorska sa att det var onödigt för mina värden var så bra men nu fick jag rådet att fortsätta...så jag började i dag för jag skall till min nya bm på inskrivning om två veckor, jag har det från hälsokosten multivitamin för gravida och ammande.

• snartliverhorn

Hehe!!

De där med vitaminer är en srändig fråga. Har fått ganska dåliga värden så jag blev rekomenderad att knapra lite piller eller brustablett. Problemet är bara att jag Alltid har spytt av alla dessa vitamintabletter, så jag köpte brus och tänkte att de skulle gå bättre... Inte de inte...Kalvade som en annan ko i morse...Så inga vitaminer för mig. Kör vidare med enbart folsyra här..

• smilla 1

Hej!
    Ang vitaminer: jag gjorde en hårmineralanalys innan jag blev gravid, och fick ganska knasiga värden på vissa saker.... började äta en del mineraler och vitaminer i samband med svaret. Detta innan jag visste att jag blivit gravid, så sedan har jag fortsatt. Pratade naturligtvis med hon som gjort analysen och det är rena mineraler ochvitaminer så det är inget som kan ha nån negativ inverkan.... så jag kommer att fortsätta om inte bm skriker rätt ut på fredag när vi är på inskrivning... för jag måste ju berätta det!

• Hästmänniska

Jag har knaprat hela tiden trots jättebra värden. Min Bm tycker att det är bättre att äta än att låta bli. Sålänge jag inte överdoserar vill säga, men det är ju ganska svårt på de flesta mineraler och vitaminer.

• snartliverhorn

Jag "knaprar" broccoli och lite annat smått och gott...

Idag har jag skrubbat och gjort rent i badrummet. Första gången jag gör riktig nytta här hemma på väldigt läääääänge. Känns skönt. Är i och för sig ap trött men skönt att man kanske börjar bli lite piggare i alla fall.

Trevlig helg på er därute!!

• smilla 1

vilken fin vagn!!! är den helt ny? för den ser ny ut!

• snartliverhorn

Hehe!

Nä, den är inte ny. Köpte den begagnad, med myggnät, väska, regnställ mm. Va och kollade å den igår och blev helt frälst. Inte en enda fläck någonstans. Inte solblekt, ingenting. Bra luftdäck. Finns hur mycket som helst bra att skriva om den. Betalade 2 papp. Så kär i den

• smilla 1

såå fin och så billig oxå!! kan ju inte bli bättre

• shoppingfia

Grattis snartliverhorn till den fina vagnen, vilket fynd!

Nu har jag köpt vitamin kvinna på apoteket, även för gravida och ammande, tänker ta en om dagen nu iallafall.

I dag har jag väldigt ont i ryggslutet, så trist. men jag har gjort dagens motion med hunden i alla fall, 45 minuter innan frukost tidigt i ottan. Visst är det skönt att alltid vara pigg på helgmornarna?

I går tog jag en runda på polarn och pyret, inhandlade faktiskt lite baby saker, vita basbodys, ett par små vita byxor, en liten randig pyjamas och två små strumpor.. kunde inte hålla mig..Jag resonerar att det är fem månader kvar och jag måste sprida utgifterna lite...

Nop nu skall jag jobba lite grann... så jag får söndag sedan,
    ha en fin dag alla

Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf