Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Vi har nu bestämt oss för att inte göra nupptest. Vår lill* är välkommen i vilket fall för vi kämpat så länge....
Kanske: De gör inte Nupptest i Växjö. Du blir i så fall hänvisad till Linköping.
jaha.... trodde att de gjorde det där.. sambon har en jobbarkompis som "råkat" bli gravid och inte vet om hon skall behålla detta barn..(har fyra innan som hon inte bryr sig om... jag blir förbannad när jag hör sånt!!!) hon skulle till Växjö för att ta test för att se om barnet var friskt.... så jag trodde de gjorde nupp där.
Men vi skall inte göra nåt..... om inte läkaren rekomenderar oss det..... har doch svårt att tro att han gör det.
Znurran-svar skall komma inom en vecka, dvs jag borde få det innan tisdag.. Jag har nästan glömt det för jag har varit så lycklig efter ultraljudet! Lycka till!
Hej allihopa,
Idag var jag på mitt 3:e ultraljud efter att vi plussade den 26/6! Allt såg bra ut och det var en livlig liten krabat därinne som inte ville ligga still! Känner mig så lycklig!
I och med att jag i dagarna går in i v. 13 så har jag och min sambo bestämt oss för att ikväll berätta för min sambos dotter (som han har sedan tidigare) att hon ska få ett syskon. Nervöst! Vet inte hur hon kommer att reagera. Hoppas att hon blir glad och tycker det är spännande!
Åhh, vad roligt tjejjer!!
Jag har kollat runt lite på mammakläder men jag tycker inte om dom- Funderar på att kanske köpa något i en större storlek bara. Kanske kan funka till att börja med i alla fall.
Själv har jag börjat få jätte ont strax ovanför vänster skinka nere vid ryggslutet. Efter en heldag är jag helt körd. Jätte jobbigt. En del säger foglossning, en del säger ichias (hmm..stavningen?)
Ska till mvc imorgon så får höra med dom.
Hoppas det går bra för alla!!
Snartliverhorn, jag har exakt samma!! har undrat vad det varit, i går efter promenaden med hunden höll jag på att dö eller i alla fall behöva ta en tablett vilket jag gör jättesällan!
Jag skall också hålla mig till vanliga kläder i modell vidare storlek då jag inte hittar några fina mamma kläder mer än mina leggings från Lindex som jag är nöjd med!
Ha en skön kväll alla!
Jag passade på att smita ner på stan på lunchen idag och handlade lite mammakläder på sista rean. Jag tyckte jag hade råd med en kjol, en skjorta och ett par svarta byxor för totalt 175:-!
Ja det klart, jag kan ju inte ha kläderna ännu, men det kommer passa bra i höst, tror jag.
På fredag inskrivning hos BM, samma dag ska vi göra NUPP. Lite nervös är jag allt.
Har inte varit illamående på flera dagar nu och det verkar som mage och tarmar och sånt har lugnat ner sig - skönt!
Hoppas ni mår bra tjejer!
Härligt att höra att alla mår bra!!
Själv börjar nervositeten komma krypande.... ska på vul i morgon är i v10.... har inte kännt mej särskilt gravid denna sista veckan.... så det gör ju inte saken bättre. inte för att jag vill må illa eller så men jag kunde ju känna lite i alla fall.... det enda som skulle kunna vara är väl att jag är otroligt tät i näsan.. och trög i magen. och så lite tröttare vissa kvällar. hmm men inget annat!
jaja vi får väl se i morgon... det finns visst nåt som flera kallar för "spökveckor" och det är kanske nu... vem vet. jag kan ju alltid hoppas.