Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Dubbelwe
Jag är i 12+3.
lite ironiskt ändå...
Vi är fyra om problemet! Jag har inte jätteont, men efter en promenad känner jag av det och har gjort i ett par veckor. Ryggslutet/vänstra skinkan. Den som först får reda på vad det är får berätta!
Vul gick jättebra!!! fick se vår lilla guldklimp
som nu är 26mm lång och med ett hjärta som pickade på så snabbt att vi ovana inte hann se det!! men gyn såg coh förklarade!
En tung sten föll från mina axlar coh nu hoppas jag att jag skall kunna börja njuta!! Är i v10 precis som jag trodde (gått 9 fulla venckor +5 dagar)
Den värk som ni beskriver kan jag inte säga mycke om... har inte kännt det. Har ibland ont i ryggslutet... men inte alls så som ni beskriver. Hoppsa att det går över, låter ignet trevligt!
Vad kul kanske. Grattis!
Hej hej!
Nu har jag kommit hem från mvc. De onda i ryggen/skinkan är antagligen tidig foglossning. Min barnmorska förklarade att man kan lindra genom att ha en kudde mellan benen när man sover, man ska sitta med benen rakt fram och inte korsa dom sen ska man oxå gå med små små steg när man rör sig och inte vanliga "kliv"
Hon sa oxå att det är positivt att få början till foglossning redan nu, då det brukar försvinna runt v 20 då många andra börjar känna av det. Hon menade på att vi slipper ha det när vi är som tyngst och klumpigast.
Fick massor med tider av barnmorskan. Till en läkare för kontroll, ultraljuds tid och hjärtljud till bäbisen.. ska bli sååååå kul
Vi är 5 med samma problem med ryggen! Mitt sitter på vänstersida ner i ländryggen och det gjorde fruktansvärt ont första veckan. Nu är det bättre. Är inne på 3:e veckan.
Jag var hos en läkare som trodde ryggskott eller ischias (eller hur det nu stavas). Har haft ett "back on track" bälte på mig som alstrar värme och det har hjälpt jätte mycket. Ska till sjukgymnsat imorgon. Läkaren sa att man kan få hjälp med smärtstillande hos dem. Återkommer med vad de sa. Det kanske kan hjälpa någon mer.
Det var ju lustigt med det här rygg problemet, att vi var så många!
Kul Kanske med ultraljudet , kul att höra om alla dessa små liv i alla olika storlekar som växer och står i!
Nu skall jag snabba mig ut i regnet och iväg på utbildning,
Kram shoppingfia
Jag var hos en sjukgymnast idag med mitt ryggonda. Hon förklarade att man tack vare ett hormon som frigörs blir mer rörlig i leder när man är gravid och det kan leda till att man får ont i bäckenlederna. Så man kan få ont både ovanför blygdbenet och bak på sidorna om ländryggen. Man kan få hjälp med ett bälte som avlastning.
Så det kanske är anledningen till att vi är flera som har ont på samma ställe!
lite info om foglossning:
familjeliv.se/Forum-2-8/m23650462.html