• shoppingfia

Äntligen gravida efter ivf

Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?

• Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf
  • ezzy

Jag som trodde att jag skulle tillhöra den unika skaran blivande mammor som inte mår illa eller har en massa andra mindre trevlga symtom...nej nej. Idag, första dagen i vecka 8 mådde jag pyton när jag steg upp, mådde illa, var yr och tung i huvudet. Sedan en vecka tillbaka måste jag äta ofta och mycket annars mår jag också pyton...och min mage...den är sååå stor. Svullen av IVF-behandlingen har den varit hela tiden, men nu när jag äter så mycket är jag jättestor...går inte i mina vanliga byxor.
    NEJ jag beklagar mig INTE...är bara allt som det ska med den lilla så biter jag ihop...våra drömmar besannas förhoppningsvis någon gång i mars och med det i bakhuvudet kan man stå ut med mycket.
    Kram på er alla

• smilla 1

skrev i morse att det inte syns.... men på kvällarna så svullnar magen! är det så för fler???
    mätte på skoj midjan i kväll precis över naveln för enkelhetens skull.... och då har jag 94 cm... ska bli skoj att se vad jag har i morgon bitti...

Har inte tänkt så mycke på det innan för för det mesta när jag kommer hem så byter jag byxor till ett par mjukisar... eller en myskjol...  men i dag har vi varit iväg hela dagen och de byxor som jag i morse utan problem knäppte satt väldigt tajt nu när vi kom hem... hmmm ska bli spännande i morgon bitti!!

sov gott alla!!!

• smilla 1

jaha... i morse såg jag ut ungefär som vanligt... midjemått på 88cm. hmm skillnad på 6 cm över natten... när jag blev graid mätte jag oxå... då var midjan 86 cm... spännande detta!

• Fismamman

Vilken skillnad Kanske. Häftigt.

• snartliverhorn

häftigt kanske!!

Idag var jag på en efterkoll för mitt blödande. Tvingade oss till en på mvc. Herkules hade växt som f-n. Han har blivit 3 cm. Alltså vuxit 16 mm på 7 dagar. hehe!!
    Läkaren kontrollerade även min livmoderstapp och den har nu läkt sig så jag får bada!!
    Så nu åker vi till italien på söndag. Alla tyckte de va så kul att vi lyckats där nere så de har fixat en egen villa med pool och allt till oss. Fattar ingenting. Bara att tacka och ta emot

Sååå glad!!

kram kram!!

• Fismamman

Vad härligt med Italien, Snartliverhorn.

• shoppingfia

Snartliverhorn-sån var jag förra veckan, hopplöst! Men idag har jag snusat till klockan nio!

• shoppingfia

Snartliverhorn-sån var jag förra veckan, hopplöst! Men idag har jag snusat till klockan nio!

• smilla 1

sån var jag oxå ett tag.. men nu sover jag som bara den... vaknar kl 9-9.30 ibland 10.00 och är fortfarande trött... skulle kunna somna om men tvingar mej att stiga upp... så jag kan sova igen på em :)

Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf