Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Tack! Vad snälla ni är, jag känner mig välkommen!
Har mejlat med min läkare idag som lovat att jag ska få komma på ett extra tidigt ultraljud eftersom jag haft problem tidigare med upprepade missfall och utomkvedshavandeskap. Det känns bra! Annars försöker jag mest fatta att jag faktiskt är här. Gravid! Känns helt sjukt när det var sju år sedan sist (förutom utomkvedset då).
Är så urbota trött! Fast forward please! Jag längtar till den där behagliga tiden mitt i graviditeten! Det här känns som en transportsträcka i ett kvalmigt väntrum...
Stor kram alla!
PS. Har någon förresten koll på en bra privat mvc i Stockholm? Gick på Munkbron förra gången, men det stället är ju numera både sålt och under nytt namn! Mama mia på karlavägen - erfarenheter?
lillawi
Välkommen Lillawi! Jag gjorde kub testet på mama mia , karlavägen, tyckte de verkade bra. De öppnar i Göteborg nu, tyvärr får man betala än så länge då de inte omfattas av sjukvårdsgarantin ännu men jag har valt att gå dit ändå då jag inte kände mig bekväm på min första.Skall dit på tisdag i nästa vecka så vi får väl se. Mina vänner i Stockholm har gått på Karlavägen och tyckte det var jättebra!
Härligt med så många motionärer, jag har anmält mig till gravidyoga men skall börja inom kort, just nu har jag för mycket på jobbet. Men jag simmar 2 ggr per vecka det är skönt. Hunden behöver ju sin promenad med, sen är dagen slut..
Tack shoppingfia! Sätter upp Mama mia på listan! Bor du i Göteborg men är från Stockholm? Eller varför är du både här och där? ;)
Kubtestet, vad är det?
lillawi
Nej jag bor i Göteborg men eftersom jag är under 35 år fick jag göra Kubtestet privat. Nupp test fast med blodprov. Detta ledde mig till Stockholm i somras då här i Göteborg bara fanns ett ställe som utför det och de hade inga tider.
Välkommen lillawi
En ny vecka är på börjad här
bara längtar efter kallelsen till UL
var på stan i dag och skulle bara kolla å köpa nån tröja... mina börjar spänna över magen, och modet nu är ju underbart när man är gravid, behöver inte köpa tråkiga mammatröjor.... i alla fall hittade några lite längre tröjor och så kollade jag ett ställ med alla möjliga reakläder ett sånt där ni vet där allt hänger huller om buller.... och så hittar jag vita jeans... mammajeans.... för halva reapriset!! gav 150.- kunde ju inte låta bli.... jag som inte skulle köpa förrän vi träffat läkaren på torsdag och förhoppnignsvis gjort nytt vul. så nu är mammagarderoben påbörjad ![]()
Välkommen till shopping gänget, kanske!
Fått tid för rutin UL nu
26/9 kl 17
Spännande Catta!
En fråga till er som gått lite längre: hur många UL har ni gjort innan det "vanliga" rutin-UL som alla kallas till? Har ni bara gjort ett på ivf-kliniken för att fastställa graviditeten?
Shoppingfia: Ok, då förstår jag vad kubtestet är. Är det bara om man är över 35 man erbjuds göra det?
lillawi