• Billy och Jag

Svår magkatarr.??

Någon annan, som blivit hjälpt kanske?

Jag har nu sedan förra tisdagen haft ONT! Det gör INTE ont i magen alls.. utan det började göra ont i mellangärdet.. En tryckande skarp smärta som strålade ut i höger revben.

Åkte in till akuten i måndags.. Magkatarr trodde de, fick andapsin och pantoloc.. Då försvann smärtan i mellangärdet och är nu på höger sida. Det börjar vid revbenets början och strålar uppåt. Så hela höger sida av bröstet och höger sida på ryggen (vid skulderbladen) gör JÄTTE ont!

Jag har knappt fått i mig någon mat på snart två veckor.. ungefär en macka per dag och nått glas vatten. Det gör verkligen hur ont som helst att äta och dricka.. Jag kan inte andas då ens.

Jag var till akuten i går.. fick omeprazol ist för pantaloc.. Men det hjälper inte

Har provat samarin och Link.. Men det hjälper inte.

Det gör också ont när jag ligger på rygg.. och ibland när jag ligger på sidan.

Detta är verkligen hemskt!! Den värsta smärta jag känt tror jag.

Någon som haft lika?

Jag ska träffa min tarmläkare på måndag.. Finns det hopp om förändring eller får jag leva med detta?? Jag har ju provat en hel del redan.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Svår magkatarr.??
  • Billy och Jag
    ThisIsMe skrev 2007-06-16 15:35:02 följande:
    Är du säker på att det är magkatarr? Låter mer som gallsten.
    Det har jag med misstänkt.. Men läkarna verkar vara helt inne på magkatarr.. Vet inte varför.

Vad gör man åt gallsten?

Jag har nte gjort några undersökningar (slang i halsen osv) och har inga planer på att göra det heller...

Jag äter en rad olika medeciner mot tarmsjukdom och ledvärk samt kortison.. Det är väll därför läkarna tror att det är magkatar av medecinerna.
  • ThisIsMe

Vid gallsten opererar man oftast bort gallblåsan. Om det är gallsten du har så bör det göra riktigt ont om du trycker på magen precis vid revbenen på höger sida.
    Men om du ätit mycket mediciner låter inte magkatarr som en dålig gissning. Konstigt bara att inget hjälper.

• Billy och Jag

läkarna har tryckt på min mage och det gör inte ont någonstans.. då borde det ju inte vara gallsten??

Jag äter tre medeciner som alla är lätta att få magkatarr av... kan antibiotika hjälpa??

Blir helt förtvivlad..!! Jag har varit sjuk i tre somrar nu och såg fram emot att få uppelva min första roliga sommar på länge.. Och om två veckor ska vi på semester.. Vill inte stanna hemma.

• ThisIsMe

Nej, då borde det inte vara gallsten.
    Om antbiotika kan hjälpa vet jag tyvärr inte.
    Hoppas att läkarna kan hitta en lösning så du slipper vara sjuk den här sommaren!

• Billy och Jag
    Max mamma skrev 2007-06-16 19:27:43 följande:
    Absolut gallan!
    Varför tror du det?
  • Sweetangel85

Om det är gallan, så brukar man efter ett sånt anfall ha ont, eller vara öm där!

♥ Nya tag efter mf! ÄL: 20 Juni, BIM 5 Juli ♥
  • Billy och Jag
    Sweetangel85 skrev 2007-06-16 20:16:00 följande:
    Om det är gallan, så brukar man efter ett sånt anfall ha ont, eller vara öm där!
    men jag har bara ont när jag äter och på morgonen. Och när jag dricker.. Vissa saker går lättare att äta än andra.
  • Billy och Jag
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m20941847.html <--- som dom skriver här, SÅ ont har jag inte. Det gör riktigt ont när jag äter.. Men det går över snabbt och gör inte ont alls och jag känner mig helt frisk mellan anfallen, eller vad man kan kalla dem.
Svar på tråden Svår magkatarr.??