• Billy och Jag

Svår magkatarr.??

Någon annan, som blivit hjälpt kanske?

Jag har nu sedan förra tisdagen haft ONT! Det gör INTE ont i magen alls.. utan det började göra ont i mellangärdet.. En tryckande skarp smärta som strålade ut i höger revben.

Åkte in till akuten i måndags.. Magkatarr trodde de, fick andapsin och pantoloc.. Då försvann smärtan i mellangärdet och är nu på höger sida. Det börjar vid revbenets början och strålar uppåt. Så hela höger sida av bröstet och höger sida på ryggen (vid skulderbladen) gör JÄTTE ont!

Jag har knappt fått i mig någon mat på snart två veckor.. ungefär en macka per dag och nått glas vatten. Det gör verkligen hur ont som helst att äta och dricka.. Jag kan inte andas då ens.

Jag var till akuten i går.. fick omeprazol ist för pantaloc.. Men det hjälper inte

Har provat samarin och Link.. Men det hjälper inte.

Det gör också ont när jag ligger på rygg.. och ibland när jag ligger på sidan.

Detta är verkligen hemskt!! Den värsta smärta jag känt tror jag.

Någon som haft lika?

Jag ska träffa min tarmläkare på måndag.. Finns det hopp om förändring eller får jag leva med detta?? Jag har ju provat en hel del redan.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Svår magkatarr.??
  • Billy och Jag
    Amye skrev 2007-06-18 11:34:32 följande:
    Är dom säkra på att det är magkatarr? Jag har gjort sånt där två gånger en gång var jag vaken trode jag allvarligt skulle tuppa av *försöker att inte skrämmas* vissa tycker att det är nemas problemas Nästa gång jag skulle göra det kom vi överens om enn "lätt sedering" Alltså en ytlig sömn men man känner ju inget! Kom papper hem om att jag "bara" skulle få lugnande jag ringde dit och sa att ni lovat mig sövd Och oja det var inga problemFebern vet jag inget om
    näe, jag har bara träffat akutläkare... den första trodde magkatarr och den andra vet jag inte vad.. han sa inget :P
    pulmones skrev 2007-06-18 11:44:59 följande:
    men då är det ju dom som skämde ut sig!!, händer det igen så säg åt dom att sätta inflonen i armvecket!.*sur jag blir*Lone Star State skrev 2007-06-18 11:35:09 följande:
    Inflonen?
  • pulmones

inflon, infart = den där man får på handen, venkateter?

• Billy och Jag
    pulmones skrev 2007-06-18 11:56:28 följande:
    inflon, infart = den där man får på handen, venkateter?
    ahaa.. okej.. jag hade nålen i armen när den sprack.. Jag har EXTREMT dåliga ådror.. det går inte ens att ta blodprov oftast.
  • Billy och Jag
    Einstein skrev 2007-06-19 08:19:06 följande:
    Hur gick det hos läkaren?
    Inte så bra.. jag ska tydligen bara vänta och vänta tills det går över och det kan ta några veckor.

I natt hade jag JÄTTE ont.. började spy en MASSA och hade riktigt ont i magen.. Det har jag inte haft innan.. Kändes nästan som tarmvred.. Det gör ont nu med.. Och tempen är ännu högre!

Blir så ledsen Jag trodde inte det kunde bli värre.. Men nu är det miljoner gånger värre.
  • Sötnostim

jag ahr som du men på vänster sida hela tiden så jag tror alltid det är hjärtat även om läkaren säger att det är magen och magkatarren .. jag vägrar tro på henne för magkatarr ska väl inte göra så ont att man tror det är hjärtat?? nån som har haft så?

• Wilowa
    Sötnostim skrev 2007-06-19 13:53:59 följande:
    jag ahr som du men på vänster sida hela tiden så jag tror alltid det är hjärtat även om läkaren säger att det är magen och magkatarren .. jag vägrar tro på henne för magkatarr ska väl inte göra så ont att man tror det är hjärtat?? nån som har haft så?
    Jag har så, men jag har själv kommit på att det är magen!
    Glad midsommar!
  • Wilowa
    Einstein skrev 2007-06-19 14:38:40 följande:
    Jag har så, men jag har själv kommit på att det är magen!
    Fast jag är utredd och det är inget fel på mitt hjärta!
    Glad midsommar!
  • pulmones

jo, det kan det tyvärr . (eller är det bra?)....??.

magkatarr kan göra så ont att man är säker på att man ska dö, kan utlösa ångestattacker också.

Sötnostim skrev 2007-06-19 13:53:59 följande:
  • pulmones

Åk till akuten i stället, VC= kalle anka-verksamhet (ofta)!. Sådär kan du inte ha det!
    Lone Star State skrev 2007-06-19 13:51:08 följande:

Inte så bra.. jag ska tydligen bara vänta och vänta tills det går över och det kan ta några veckor.I natt hade jag JÄTTE ont.. började spy en MASSA och hade riktigt ont i magen.. Det har jag inte haft innan.. Kändes nästan som tarmvred.. Det gör ont nu med.. Och tempen är ännu högre!Blir så ledsen Jag trodde inte det kunde bli värre.. Men nu är det miljoner gånger värre.
Svar på tråden Svår magkatarr.??