• Billy och Jag

Svår magkatarr.??

Någon annan, som blivit hjälpt kanske?

Jag har nu sedan förra tisdagen haft ONT! Det gör INTE ont i magen alls.. utan det började göra ont i mellangärdet.. En tryckande skarp smärta som strålade ut i höger revben.

Åkte in till akuten i måndags.. Magkatarr trodde de, fick andapsin och pantoloc.. Då försvann smärtan i mellangärdet och är nu på höger sida. Det börjar vid revbenets början och strålar uppåt. Så hela höger sida av bröstet och höger sida på ryggen (vid skulderbladen) gör JÄTTE ont!

Jag har knappt fått i mig någon mat på snart två veckor.. ungefär en macka per dag och nått glas vatten. Det gör verkligen hur ont som helst att äta och dricka.. Jag kan inte andas då ens.

Jag var till akuten i går.. fick omeprazol ist för pantaloc.. Men det hjälper inte

Har provat samarin och Link.. Men det hjälper inte.

Det gör också ont när jag ligger på rygg.. och ibland när jag ligger på sidan.

Detta är verkligen hemskt!! Den värsta smärta jag känt tror jag.

Någon som haft lika?

Jag ska träffa min tarmläkare på måndag.. Finns det hopp om förändring eller får jag leva med detta?? Jag har ju provat en hel del redan.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Svår magkatarr.??
  • Billy och Jag

jag vet förresten att gastro inte är en tarmundersökning, om det lät så på mitt förra inlägg..

• Wilowa
    Lone Star State skrev 2007-06-16 20:50:40 följande:
    jag äter 20 mg..Usch.. jag är inte sugen på att göra några sånna undersökningar.. Då får de söva mig Jag får svåra övergreppskänslor av alla dessa undersökningar..Detta är första gången jag haft problem med detta.. Jag har Ulcerös colit och har bara haft problem med tarmarna förut. Många tarmundersökningar har det blivit men jag gör det aldrig igen..
    Du äter alltså 20mg per dygn? När jag var som värst fick jag äta 2x20mg. Fast jag tog en tablett med tolvtimmars mellanrum, så även en tablett gjorde stor skillnad för mig.

Be dem att de söver dig då! Jag förstår dig, jag vill heller inte göra om dem. jag fattar inte att lugnande inte är standard! Det kan ju ge men för lång tid framåt ju!
    Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Billy och Jag

ja, jag fick tre tabletter på akuten i går som skulle räcka tills på måndag.. då jag ska träffa min tarmdoktor.

Ja, lugnande funkar inte på mig då mina vener ofta går sönder och då ger inte det lugnande nån effekt... Jag har mått extremt dåligt av alla undersökningar och har nyligen börjar kunna leva normalt igen med min man.. kramas och ha sex.. något som kändes äckligt efter att ha varit inne i vårdkarusellen

Usch.. jag hatar att vara sjuk.. Vill inte ha problem med gallan... För då är det väll operation som gäller antar jag... Känns som att jag opererats tillräckligt :P

• Wilowa
    Lone Star State skrev 2007-06-16 20:59:36 följande:
    ja, jag fick tre tabletter på akuten i går som skulle räcka tills på måndag.. då jag ska träffa min tarmdoktor.Ja, lugnande funkar inte på mig då mina vener ofta går sönder och då ger inte det lugnande nån effekt... Jag har mått extremt dåligt av alla undersökningar och har nyligen börjar kunna leva normalt igen med min man.. kramas och ha sex.. något som kändes äckligt efter att ha varit inne i vårdkarusellen Usch.. jag hatar att vara sjuk.. Vill inte ha problem med gallan... För då är det väll operation som gäller antar jag... Känns som att jag opererats tillräckligt :P
    Medicinen finns att köpa receptfritt på Apoteket, men öka inte dosen utan att rådfråga läkare först. Den dosen som är receptfri är den dosen du har nu!
  • Billy och Jag

okej, jag får vänta tills på måndag och betill gud att det finns nått bot.. jag ska på semester och klarar det ju inte utan att kunna äta och dricka.

• Wilowa
    Tines skrev 2007-06-16 23:04:16 följande:
    Men medicininen kan ta flera dagar innan den ger full effekt....
    Jo, men den här medicinen borde hjälpa lite i alla fall! Fast trots att jag märkte effekt av den, så har det tagit lång tid att bli bra. fast jag var i och för sig tvungen att gå över till Andapsin i väntan på gastroskopin och den medicinen var inte alls lika bra. Dessutom fick jag vänta i 7 veckor på gastron! Andapsinen blev jag illamående av och usch och fy vilka stora äckliga tabletter!
  • Billy och Jag

einstein: jag vet.. jag äter också andapsin.. jätte stora och svååååra att svälja!  :P i morse kunde jag äta frukost i sängen.. det gick om jag låg ner på höger sida.. det gjorde inte alls lika ont då.

• Wilowa
    Lone Star State skrev 2007-06-17 12:55:28 följande:
    einstein: jag vet.. jag äter också andapsin.. jätte stora och svååååra att svälja!  :P i morse kunde jag äta frukost i sängen.. det gick om jag låg ner på höger sida.. det gjorde inte alls lika ont då.
    Jag löste upp andapsinen i munnen och så svalde jag sedan, jag fixade inte att svälja dem hela! Äter du andapsin samtidigt? du kanske ska testa att sluta med dem, för de kan ge illamående. Det var en befrielse för mig när jag slapp dem och jag blev bättre när jag slapp illamåendet!
  • Billy och Jag

men jag mår inte illa...

hoppas att doktorn kan komma med nått bra i morrn.. det gör verkligen så ont nu så jag vill dö..

Svar på tråden Svår magkatarr.??