• Billy och Jag

Svår magkatarr.??

Någon annan, som blivit hjälpt kanske?

Jag har nu sedan förra tisdagen haft ONT! Det gör INTE ont i magen alls.. utan det började göra ont i mellangärdet.. En tryckande skarp smärta som strålade ut i höger revben.

Åkte in till akuten i måndags.. Magkatarr trodde de, fick andapsin och pantoloc.. Då försvann smärtan i mellangärdet och är nu på höger sida. Det börjar vid revbenets början och strålar uppåt. Så hela höger sida av bröstet och höger sida på ryggen (vid skulderbladen) gör JÄTTE ont!

Jag har knappt fått i mig någon mat på snart två veckor.. ungefär en macka per dag och nått glas vatten. Det gör verkligen hur ont som helst att äta och dricka.. Jag kan inte andas då ens.

Jag var till akuten i går.. fick omeprazol ist för pantaloc.. Men det hjälper inte

Har provat samarin och Link.. Men det hjälper inte.

Det gör också ont när jag ligger på rygg.. och ibland när jag ligger på sidan.

Detta är verkligen hemskt!! Den värsta smärta jag känt tror jag.

Någon som haft lika?

Jag ska träffa min tarmläkare på måndag.. Finns det hopp om förändring eller får jag leva med detta?? Jag har ju provat en hel del redan.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Svår magkatarr.??
  • 855 GLT

mmmm eftersom dom blåser in luft för att kameran ska kunna se bättre så får man ju naturligtvis massor av gaser som måste ut. med rap eller fis:) så visst får man lite ont i magen.

• Liah

855GLT: Nja, jag syftar mer på att jag fick "magkatarr-ont" men det kanske hör ihop.

• 855 GLT

Jo dom brötar ju lite oxå. slangen går ju i matstrupen känsligt område vettu! Faan att man inte kan få hit den amerikanska metoden:( en liten tablett som man sväljer med kamera i! registrerar allt o dagen efter kommer kameran ut naturligt...

• Liah

855GLT: Ja, det vore nåt! Gastroskopi kommer jag ALDRIG göra igen, i sånna fall får de droga mig till medvetslöshet. Fundersam (Menar inte att skrämma ngn men de flesta i tråden verkar ju ha genomlidit detta redan)

• Billy och Jag
    Liah skrev 2007-06-20 11:27:31 följande:
    855GLT: Ja, det vore nåt! Gastroskopi kommer jag ALDRIG göra igen, i sånna fall får de droga mig till medvetslöshet.  (Menar inte att skrämma ngn men de flesta i tråden verkar ju ha genomlidit detta redan)
    jag ska få göra det under narkos om det blir aktuellt.. Det är jag glad över.
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • 855 GLT

Jag sa till min läkare sist att jaha! Då köper jag min medicin på nätet då. jasså sa han går det? hahhha! Sedan bytte jag läkare o hon fattar. diagnosen är ju redan ställd. varför mera plåga.

• mintchocolate

855 GLT skrev 2007-06-20 10:50:35 följande:

Jo dom brötar ju lite oxå. slangen går ju i matstrupen känsligt område vettu! Faan att man inte kan få hit den amerikanska metoden:( en liten tablett som man sväljer med kamera i! registrerar allt o dagen efter kommer kameran ut naturligt...
    Så det finns andra sätt? varför kommer inte den metoden hit, vore ju perfekt!

Har själv problem med magen (är aktiv i trådar angående det, så jag ska inte trötta ut er med det här också) och en kompis pappa som är kirurg kanske kan göra gastroskopi på mig. Han säger att jag i princip är sövd då och att jag inte behöver oroa mig, men det gör jag ändå.
    Tänk att bara få svälja en tablett istället...
  • game set match

Nexium borde du få som kur i upp till 30 dagar. Losec (Omegrazol) får man som underhållande medicin och inte som kur.

Nexium brukar ge effekt efter 3-4 dagar ibland kan det ta lite längre tid beroende på hur ont jag har.

• 855 GLT

Jaadu mintchocolate! Den tabletten finns! i USA då förståss. men den är väl för dyr för att ta hit till lilla Sverige:(

• mintchocolate

Jag som skrev ett svar, men då "dog" FL.

Jag tror i alla fall att tabletten kommer komam hit till Sverige, frågan är bara när.
    Man lär ju ha hunnit genomgå sin gastroskopiundersökning innan dess i alla fall.

Vet du hur länge den har funnits i Sverige?

• Starkast

Grejen med att svälja ett kameratablett, är väl dels priset och dels nogrannheten? Man kan ju knappast ta prover med den, vilket du kan vid ex. gastroskopi.
    Tror att den använts i Sverige, har för mig att jag läst om det, för länge sen. Men är inte helt 100.

• 855 GLT

Det är nog så! Cellprov o dyligt kan ju inte den klara av ännu! Jaja! En sak kan vi väl vara överens om iaf? Magcatarr suger:( Eller smärta överhuvud taget föresten.

• mintchocolate

Hej Jenny!

Aha, kanske är så då. Bra, slipper jag gå och vara frustrerad över att inte jag också bara får svälja en liten tablett Om jag nu måste göra gastroskpoi. Tvi vale.

Svar på tråden Svår magkatarr.??