• Billy och Jag

Svår magkatarr.??

Någon annan, som blivit hjälpt kanske?

Jag har nu sedan förra tisdagen haft ONT! Det gör INTE ont i magen alls.. utan det började göra ont i mellangärdet.. En tryckande skarp smärta som strålade ut i höger revben.

Åkte in till akuten i måndags.. Magkatarr trodde de, fick andapsin och pantoloc.. Då försvann smärtan i mellangärdet och är nu på höger sida. Det börjar vid revbenets början och strålar uppåt. Så hela höger sida av bröstet och höger sida på ryggen (vid skulderbladen) gör JÄTTE ont!

Jag har knappt fått i mig någon mat på snart två veckor.. ungefär en macka per dag och nått glas vatten. Det gör verkligen hur ont som helst att äta och dricka.. Jag kan inte andas då ens.

Jag var till akuten i går.. fick omeprazol ist för pantaloc.. Men det hjälper inte

Har provat samarin och Link.. Men det hjälper inte.

Det gör också ont när jag ligger på rygg.. och ibland när jag ligger på sidan.

Detta är verkligen hemskt!! Den värsta smärta jag känt tror jag.

Någon som haft lika?

Jag ska träffa min tarmläkare på måndag.. Finns det hopp om förändring eller får jag leva med detta?? Jag har ju provat en hel del redan.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Svår magkatarr.??
  • Billy och Jag
    Mandi74 skrev 2007-06-18 10:52:05 följande:
    Låter som gallan tycker jag, har själv haft/har problem med gallan. Fick tabletter som hjälpte i början men tillslut funkade inte dom heller. har opererat bort min gallblåsa, men kan fortfarande få ont. Hade jag varit som du hade jag åkt till akuten igen och sagt att de tabletter du fått inte funade och undrat om det inte kan vara gallan.Det räcker med ett blodprov för att de ska kunna se om dina levervärdena är förhöjda. Är dom det kan dom med ultraljud kolla om det finns stenar.
    Jag tog blodprover och levervärderna såg jätte bra ut... Kan det vara gallan ändå?
  • Billy och Jag
    pulmones skrev 2007-06-18 10:54:03 följande:
    Begär gastroskopi!
    Jag kan KNAPPT svälja tabletter utan att kräkas.. en slang, no no.
  • Amye
    Lone Star State skrev 2007-06-18 11:28:04 följande:
    Du kan bli sövd det blev jag!
    Stolt mamma till två töser kärlek
  • Billy och Jag
    Amye skrev 2007-06-18 11:29:17 följande:
    Du kan bli sövd det blev jag!
    Får man inte slå sig blodig för att få den förmånen på kort varsel? Jag får ju kämpa hårt för att få lugnande annars..

Jag har förresten feber också... Det är väll inte så normalt?
  • pulmones

man kan sövas hjärtat!
    Lone Star State skrev 2007-06-18 11:28:04 följande:

• pulmones

jag satt med armarna i kors och såg ut som om jag var 5 år . mig gav de så mycket lugnande att jag inte ens minns hur jag kom ifrån sjukhuset

• Amye

Är dom säkra på att det är magkatarr?

Jag har gjort sånt där två gånger en gång var jag vaken trode jag allvarligt skulle tuppa av *försöker att inte skrämmas* vissa tycker att det är nemas problemas Nästa gång jag skulle göra det kom vi överens om enn "lätt sedering" Alltså en ytlig sömn men man känner ju inget! Kom papper hem om att jag "bara" skulle få lugnande jag ringde dit och sa att ni lovat mig sövd Och oja det var inga problem

Febern vet jag inget om

Stolt mamma till två töser kärlek
  • Billy och Jag
    pulmones skrev 2007-06-18 11:34:03 följande:
    jag satt med armarna i kors och såg ut som om jag var 5 år. mig gav de så mycket lugnande att jag inte ens minns hur jag kom ifrån sjukhuset
    okej.. sist jag fick lugnande så gick venen sönder så jag fick genomgå undersökningen med klart huvud.. Har aldrig kännt mig så förnedrar förut!
  • pulmones

men då är det ju dom som skämde ut sig!!, händer det igen så säg åt dom att sätta inflonen i armvecket!.

*sur jag blir*
    Lone Star State skrev 2007-06-18 11:35:09 följande:

okej.. sist jag fick lugnande så gick venen sönder så jag fick genomgå undersökningen med klart huvud.. Har aldrig kännt mig så förnedrar förut!
Svar på tråden Svår magkatarr.??