• Billy och Jag

Svår magkatarr.??

Någon annan, som blivit hjälpt kanske?

Jag har nu sedan förra tisdagen haft ONT! Det gör INTE ont i magen alls.. utan det började göra ont i mellangärdet.. En tryckande skarp smärta som strålade ut i höger revben.

Åkte in till akuten i måndags.. Magkatarr trodde de, fick andapsin och pantoloc.. Då försvann smärtan i mellangärdet och är nu på höger sida. Det börjar vid revbenets början och strålar uppåt. Så hela höger sida av bröstet och höger sida på ryggen (vid skulderbladen) gör JÄTTE ont!

Jag har knappt fått i mig någon mat på snart två veckor.. ungefär en macka per dag och nått glas vatten. Det gör verkligen hur ont som helst att äta och dricka.. Jag kan inte andas då ens.

Jag var till akuten i går.. fick omeprazol ist för pantaloc.. Men det hjälper inte

Har provat samarin och Link.. Men det hjälper inte.

Det gör också ont när jag ligger på rygg.. och ibland när jag ligger på sidan.

Detta är verkligen hemskt!! Den värsta smärta jag känt tror jag.

Någon som haft lika?

Jag ska träffa min tarmläkare på måndag.. Finns det hopp om förändring eller får jag leva med detta?? Jag har ju provat en hel del redan.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Svår magkatarr.??
  • Wilowa
    Lone Star State skrev 2007-06-17 16:15:26 följande:
    men jag mår inte illa...hoppas att doktorn kan komma med nått bra i morrn.. det gör verkligen så ont nu så jag vill dö..
    Fast åk in till akuten igen då! Du ska ju inte behöva lida ju!

Har du provat att äta laktosfritt? Det hjälpte mig, trots att jag i vanliga fall inte är överkänslig. Nu några månader efter min magkrasch kan jag äta vanlig mjölk igen, men inte då.
    Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Billy och Jag

jomen om jag åker in nu igen så gör de inget..då skulle jag fått hjälp i fredags... men i morrn ska jag ju träffa läkaren så jag får stå ut så länge...

• Wilowa
    Lone Star State skrev 2007-06-17 16:28:58 följande:
    jomen om jag åker in nu igen så gör de inget..då skulle jag fått hjälp i fredags... men i morrn ska jag ju träffa läkaren så jag får stå ut så länge...
    Smärtstillande kanske? Eller en annan läkare men en annan kunskap och annan teori?

När jag ändå ger dig lite tips! Be dem att de kollar dina värden på folsyra, zink och b-vitaminer!
    Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Billy och Jag

läkaren jag ska träffa i morgon är mag och tarm speciallist.. de på akuten kanske är mer allmänläkare??

Jag äter cellgifter som tar bort folsyran på nått sätt i kroppen så jag äter folsyre tebletter två ggr i veckan... vad kan det påverka?

jag lämnar blodprov varannan vecka.

• dalkulla26

om man misstänker magkatarr brukar man i blan ge en blandning av xylocain viskös och novaluzid eller liknade preparat för att se om det hjälper. har du fått det när du var till akuten

• Starkast

Kan inte Ulcerös colit finnas i hela tarmen? Tarmen börjar ju faktiskt uppe i munhålan och går hela vägen ner.
    Skönt att du ska träffa din tarmdr. redan imorgon, och få någon reda i detta. Men tror inte du slipper undan gastron, dr. måste ju veta vad som felar för att kunna ge dig bästa hjälpen.

• Billy och Jag
    dalkulla26 skrev 2007-06-17 17:08:33 följande:
    om man misstänker magkatarr brukar man i blan ge en blandning av xylocain viskös och novaluzid eller liknade preparat för att se om det hjälper. har du fått det när du var till akuten
    nej jag har inte fått nått sånt...
    Starkast skrev 2007-06-17 20:08:39 följande:
    Kan inte Ulcerös colit finnas i hela tarmen? Tarmen börjar ju faktiskt uppe i munhålan och går hela vägen ner.Skönt att du ska träffa din tarmdr. redan imorgon, och få någon reda i detta. Men tror inte du slipper undan gastron, dr. måste ju veta vad som felar för att kunna ge dig bästa hjälpen.
    Näe.. det sitter i änd och tjocktarm.. och jag har ingen tjocktarm.
  • Starkast

Har kanske blandat ihop med crohns, det vet jag att man kan man ha ända uppe från munnen och ner.

• Jennie24

har haft precis som du men jag opererades i torsdags för gallsten det kan inte vara det då? dom trodde på akuten första gången jag  var inne att det var magkatarr el magsår,,, hoppas du får hjälp i alla fall för magvärken tar kol på en

• Mandi74

Låter som gallan tycker jag, har själv haft/har problem med gallan. Fick tabletter som hjälpte i början men tillslut funkade inte dom heller. har opererat bort min gallblåsa, men kan fortfarande få ont.

Hade jag varit som du hade jag åkt till akuten igen och sagt att de tabletter du fått inte funade och undrat om det inte kan vara gallan.
    Det räcker med ett blodprov för att de ska kunna se om dina levervärdena är förhöjda. Är dom det kan dom med ultraljud kolla om det finns stenar.

Svar på tråden Svår magkatarr.??