• Billy och Jag

Svår magkatarr.??

Någon annan, som blivit hjälpt kanske?

Jag har nu sedan förra tisdagen haft ONT! Det gör INTE ont i magen alls.. utan det började göra ont i mellangärdet.. En tryckande skarp smärta som strålade ut i höger revben.

Åkte in till akuten i måndags.. Magkatarr trodde de, fick andapsin och pantoloc.. Då försvann smärtan i mellangärdet och är nu på höger sida. Det börjar vid revbenets början och strålar uppåt. Så hela höger sida av bröstet och höger sida på ryggen (vid skulderbladen) gör JÄTTE ont!

Jag har knappt fått i mig någon mat på snart två veckor.. ungefär en macka per dag och nått glas vatten. Det gör verkligen hur ont som helst att äta och dricka.. Jag kan inte andas då ens.

Jag var till akuten i går.. fick omeprazol ist för pantaloc.. Men det hjälper inte

Har provat samarin och Link.. Men det hjälper inte.

Det gör också ont när jag ligger på rygg.. och ibland när jag ligger på sidan.

Detta är verkligen hemskt!! Den värsta smärta jag känt tror jag.

Någon som haft lika?

Jag ska träffa min tarmläkare på måndag.. Finns det hopp om förändring eller får jag leva med detta?? Jag har ju provat en hel del redan.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Svår magkatarr.??
  • ThisIsMe

Vid gallsten kommer smärtan oftast ett par timmar efter man ätit och håller i sig rätt länge. Och man är som sagt öm i övre högra hörnet av magen. Men såklart är människor olika och så är symptomen.

• Sweetangel85

Men gallsten ju komma i intervaller, o sedan bli värre.. speciellt om man äter fet mat..
    Men du mår inte illa eller nåt sånt i samband?

♥ Nya tag efter mf! ÄL: 20 Juni, BIM 5 Juli ♥
  • Billy och Jag

Näe jag mår inte illa... Utan det kommer som uppstötningar ibland.. Men den värsta smärtan är som sagt när jag äter. Annars så känns de som vanligt nästan.

• Billy och Jag

Nej.. jag äter knappt nått alls just nu.. Men detta kommer nog från alla medeciner. Annars äter jag inte särskilt fet mat heller.

Förresten, när jag ligger ner och få ont så släpper det när jag sätter mig rakt. Kan det bli så med gallan också?? Tycker det känns som typiskt för magkatarr.. att magsyrorna åker ner igen.

• Wilowa

Vilken dos har du på omperazolen? Den kanske är för låg? Fast den borde hjälpa ändå om det är magkatarr! Åk in till akuten igen om det inte blir bättre!

Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Sweetangel85

Det vet jag faktiskt inte.. men  låter ju som magsaft.. men du kanske har båda delarna.. men tycer att du ska BEGÄRA en gastroskopi o nån röntgen.. får du har ju haft problem innan med!!

♥ Nya tag efter mf! ÄL: 20 Juni, BIM 5 Juli ♥
  • Wilowa
    Sweetangel85 skrev 2007-06-16 20:41:24 följande:
    Det vet jag faktiskt inte.. men  låter ju som magsaft.. men du kanske har båda delarna.. men tycer att du ska BEGÄRA en gastroskopi o nån röntgen.. får du har ju haft problem innan med!!
    Ja, jag tycker också att du ska göra ett gastroskopi, trots att det är läskigt! Be om att få lugnande, så går det mycket bättre. Jag tog lugnande och kommer ihåg så pass mycket att jag aldrig tänker göra det utan lugnande! Fast jag mådde inte dåligt av undersökningen på nått sätt. Med ett ultraljud kan de kolla gallan, så be om det med.

För mig kan det bli bättre om jag sätter mig upp, men då är det luft som kommer upp och inte magsyra som åker ner.
    Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Billy och Jag

jag äter 20 mg..

Usch.. jag är inte sugen på att göra några sånna undersökningar.. Då får de söva mig

Jag får svåra övergreppskänslor av alla dessa undersökningar..

Detta är första gången jag haft problem med detta.. Jag har Ulcerös colit och har bara haft problem med tarmarna förut. Många tarmundersökningar har det blivit men jag gör det aldrig igen..

Svar på tråden Svår magkatarr.??