• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • ACK
    CarpeDiem74 skrev 2007-07-04 08:31:39 följande:
    Jisses,vet ni vad allihopa....jag hade ett favvo program när jag var liten och jag kom aldrig ihåg vad det hette eller nåt...var så besviken då jag kom ihåg att jag bara älskade att titta på detta...det enda jag kom ihåg var dett dockskåp...typ....i flera år har jag funderat på vad det var för program...igår när jag skulle somna så tänkte jag på det igen och nu har jag äntligen hittat det "Ballongen spricker"Någon mer som kommer ihåg det? med fågeln?
    Japp...kommer ihåg den serien
  • Believe In Faith
    ACK skrev 2007-07-04 08:37:16 följande:
    Japp...kommer ihåg den serien
    Fattar inte hur jag inte kunde komma på vad den hette...blackout helt
    å i flera år med,men nu behöver jag inte fundera mera
    ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • ACK

Kommer även ihåg

TV: Farbror Frippes skafferi, Den vita stenen, Fame, Bullen, Sant å Sånt, Från A till Ö, Fem myror är fler än fyra elefanter, Vilsa i pannkakan. Hmmmmmmmm verkar som jag inte gjorde annat än såg på tv Skrattande.

Glassar: Lakritspuck, Boccia, Smack, Lollypop, Bubbelpop, Schweizernötpinne.

• Believe In Faith
    Nillan skrev 2007-07-04 08:52:09 följande:
    åh, vilken rolig tråd...skrattar när jag läser och minns;)
    Ja visst är det härligt!!! nästan som man bara vill få uppleva en dag
    ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • ACK

*sjunger*

"Mitt i stan bor en kille...som heter Kalle, Kalle har ett träd. Som han kallar sitt eget , han ligger där uppe och drömmer och fantiserar om allt möjligt och om Emma. Emma finns bara i fantasin men hon är fin  tänker Kalle. *suck*.
    Under trädet sitter morfar och läser tidningen, morfar tycker om att läsa om allt nytt som har hänt. Men kalle han gillar att mest ligga stilla i toppen och sakta gunga för vinden."

"När storpotäten gick omkring i sitt potatisland, och vaktade så ingen skulle ta hans potatis. Han räknade potatis och han räknade sin tå. Han troode att hans tå också var en potatis...Otroligt roligt (vaddå?). Han käkade ju upp sin tå"

• Den där Mary

Minns när jag var liten på 80 talet när det var barnprogram med nån "farbror" som satt på massa engelsk konfekt, jättestora...Nån som vet var det var?

Svar på tråden Saker vi minns!