• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Ulrisa

Hi hi lycka till på tävlingen! du får be nån fotografera lite så att vi får se Flört hi hi

idag la vi ett bud.... shit.. jaja vi får se hur detta slutar...

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
  • Ulrisa

Nämen! Hallå var e ni?...

• dono

hi hi här är jag....

Jag har börjat longera Teiti nu,det går skitbra. Hon har ju varit så barnslig och omogen förut,men som över en natt har hon ändrat sig. hon lyssnar jättefint och kan hålla koncentrationen jättebra.
    Så det kanske blir inridning framåt vintern i alla fall

mamma till Wilma och Tindra
  • Wilmisen

Här är jag! Fleyta har varit halt länge, men idag verkar det vara bättre.
    Jag håller på med inskolning på dagis av dottern så det har tagit nästan all tid (och kraft)

(¯`°?.¸ ♥ Wilma 060219 ♥ ¸.?°´¯)
  • Libellula

Här är jag! Har precis börjat rida Lokkun igen efter betäckningen och ska rida henne för Hinni i september.
    För övrigt så skulle Drifa ha fölat i tisdags men hon håller på sin lill*. Nästa vecka åker förmodligen Gardur till Gabie på inridning. Hrefna tränar vi för fullt inför nästa Hinni kurs och kämpar med att få henne att gå ner i vikt....
    Littla-Blida och Lara ska på unghästmönstring 15 september och då kommer de även hem från betet.
    Ja ,det var lite från mej hur det går här.

Grattis förresten Jonna!

• Eyovine

Ja jag har börjat jobba igen... Å så har ridskolan dragit igång...
    Skall strax iväg å jobba... Har fått vuxna "tanter" i år...
    Blir nåt nytt det =)
    Å så har jag en barngrupp..
    Red själv lektion igår... Att det ska vara sååå svårt med tölt =/

• Wilmisen

Eyovine: Ja det där med tölt är en gåta för sig. Och dessutom är alla islandshästar olika, men det kanske är det som är tjusningen?! Men det hade inte skadat med en handbok där det stod vilka knappar man skulle trycka på

(¯`°?.¸ ♥ Wilma 060219 ♥ ¸.?°´¯)
  • Eyovine

Wilmisen - PRECIS!!! När jag började rida islandshäst tyckte jag det var buenkelt .. men ju längre tiden går inser jag att tölt är en hel vetenskap!!
    Att bibehålla takt, tempo, form är inte lätt... å sen vill man ju ha lyft också ..
    Men det är tur man kan få lära sig så länge man lever...

• Ulrisa

Nämen! Heej på er kul att höra hur det går för er Själv väntar jag på hovslagaren som e en månad försenad typ... jaja.. men nu har han LOVAT att komma på måndag! så då får vi se..

dono- vad kul å höra att dett gått så bra med Teiti! hoppas hon fortsätter så!

wilmisen- jasså är Fleyta halt vad har hon gjort? hoppas hon blir frisk snart!

Libellula- kul att se lite uppdatering på "er" gård

Eyovine- Ja denna tölten.. den e inte lätt att förstå sig på! tror aldrig jag kommer att lära mig den helt

Kram på er!

• musses matte

Hej på er!
    Ulrisa låter som du har min hovslagare
    HAn brukar skoja om att jag har ekonomihästar
    FRÅGA: Min häst 6 år har plötsligt börjat att kicka baakut så fort jag vill ha upp han i trav eller galopp,trodde berode på spöt men han kickar ändå!
    Kan det vara sadeln eller är det bara unghästfasoner?
    Han kickar inte högt,men gör ett litet kast med baken,känns som det är när jag börjar ställa lite krav och ligger på lite mer,någon med tips?
    Nettan

Svar på tråden Islandshäst tråden!