• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Ulrisa

JonnaS! MEN herregud! GRATTIS! Hur fort gick inte det! Förvånad hi hi! jag hoppas allt gick bra, vad vägde han hur lång va han! gud va kul

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
  • Ulrisa

Nu ska jag in å kika i ditt galleri om du har nån bild på nykomlingen

• Ulrisa

Måset bara säga... jisses vilken kåk vi kollade på idag *gulp* nu ska vi sitta och räkna och dividera om vi ska lägga något bud! ett bud ligger redan (utgångsbudet) så nu får vi se.. spännande värre.. å peppar peppar men inga norskar har vart där ännu...

Å vad jag viiilll haaaa denna kåk! stallet va perfekt! vatten, ventilations trumma å ljus! ja nu får vi se... utgångsbudet va ganska högt... så ja..hmmm...

Återkommer

• dono
    Grattis till sonen JonnaS,hoppas allt gick bra

spännande med husköp,hoppas ni får huset ulrisa. Vi letar också hus,men just nu verkar det dåligt med hus till salu här.....
    mamma till Wilma och Tindra
  • Wilmisen

JonnaS: Nämen GRATTIS! Jag visste inte att det var så nära bf?! Hoppas allt gick bra och att du snart kommer upp i sadeln igen (Men stressa inte, man kan träna mycket från marken i början, det gjorde jag).

Ulrisa: Åh vad kul - jag ska verkligen hålla alla tummar och tår för att inte norrmännen kommer dit!

Igår när jag skulle rida blev hästen helt plötsligt halt och idag var den blockhalt. Verkade lite på hoven och hittade ett ställe där jag tror att en hovböld kan ha gått upp. Jag vågade dock inte skära för långt, jag har ju ingen utbildning för det. Ringde min hovslagare, men han var utomlands på semester. Ringde veterinären som sa att det var hovslagarens grej. Har nästan försökt ringa alla hovslagare i staden men ingen vill ta sig an det på en helg... Ska fortsätta imorgon bitti med hovlsagare i närliggande städer. Annars får jag försöka låna en dragbil och hyra någon hästtransport så att jag kommer till ett djursjukhus 10 mil bort. Tråkigt när sådant här händer!!

(¯`°?.¸ ♥ Wilma 060219 ♥ ¸.?°´¯)
  • Ulrisa

Tack Dono och Wilmisen för att ni håller tummarna för oss ja vi får se vart detta slutar... men vi tar detta med ro, ska inte engagera sig föör mycket i hus innan man köpt det.. man blir bara såå himla besviken när man inte får det..

wilmisen.. men ggud stackars pålle.. hoppas du hittar en hovslagare i morgon! inte roligt när sådant händer, ush!

• Eyovine

JonnaS- Stort grattis!!! Å lycka till med bäbben!

Ulrisa- Hoppas verkligen det blir ni som får huset... vet hur jobbigt det är å leta å vara med i budgivningar.. Håller alla tummar jag har.

Wilmisen - Fy vilken otur... Hoppas det löser sig för dig med hästen idag..

Tinna79- Ja visst är han vacker, MIN Vafi.. säger min fast han inte är det på pappret än .

Har också fått den uppfattningen av Atli när jag tittat på hans "undervisning". Han är bra på att förklara så att man förstår.

Är lite sugen på att köpa hans bok.. de tolv ( tror jag det var) verktygen till framgång med sin ridning . Vet inte vad den riktiga titeln på boken är.. Någon som har köpt hans bok?

Atli har varit upp på gården hos oss många gånger å haft kurs.
    Det är även han som fixar hästarna åt Viktoria från Island.

Nu ser jag iaf fram emot terminstart på ridskolan, kursen å mitt hästköp! ( Med risk för att vara tjatig , men min hjärna är rätt okuperad av Vafi just nu )

Ha en bra lördag allihopa... själv får jag inte åka till stallet... idag är det dotterns fotboll som gäller...

• JonnaS

Tack allihop! Han kom 9 dagar för tidigt, vägde 2940g och var 48 cm lång. En liten plutt alltså! Nu finns bild på honom i galleriet!

• dono
    JonnaS skrev 2007-08-19 11:15:55 följande:
    Tack allihop! Han kom 9 dagar för tidigt, vägde 2940g och var 48 cm lång. En liten plutt alltså! Nu finns bild på honom i galleriet!
    vilken sötnos,en riktigt liten prins

Har precis kommit hem från stallet,har mockat ur hagen idag.inte klokt,vad dom skiter på en vecka
     Så nu ska jag bara duscha sen blir det till att åka och jobba ikväll.
    mamma till Wilma och Tindra
  • Annorlundors
    JonnaS skrev 2007-08-19 11:15:55 följande:
    Vad söt han var på bilden, å jag hoppas att du mår bra!!Skrattande

Wilmisen: Hur har det gått för dig med hovslagarn??

På lördag är dagen D, då ska vi på hopptävling, eller Blåbärsclearround som den heter å hoppa den gigantiska höjden 30 cm!!!!!!!!! (å hittils har vi rivit allt.....) Ska bli så himla kul, fast att de troligen kommer se roligt ut. men jag kommer inte i min skjorta jag tänkte ha, är en 5 månaderskoloss ivägen på magen!!!!!!! Så de får väll bli t-shirt.
Svar på tråden Islandshäst tråden!