• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Ulrisa

musses matte.. oki tror inte det e samma då.. min heter Henry å e finne! men det där med tiderna tror jag e nåt slags "syndrom" hos många hovslagare.. fasen! han har inte kommit än! vi ringde till ridskolan som han skulle till idag före oss.. tror ni han har vart där!? ICKE! han skulle vart där kl 11 idag! åh vad jag e arg! jag har ringt å ringt å skrivit sms... åh...

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
  • Libellula

Hallå!!!! Här var det tomt....

• musses matte

Jag puffar fram lite
    Läste en artikel i ngn hästtidning om urinstenar hos vallacker,Hästen kunde då få svårt med gångarter och bli stel i ryggen,någon som vet om man regelbundet ska kolla detta?
    Någon som haft detta?
    Nettan

• dono
    musses matte skrev 2007-09-03 09:00:34 följande:
    Jag puffar fram liteLäste en artikel i ngn hästtidning om urinstenar hos vallacker,Hästen kunde då få svårt med gångarter och bli stel i ryggen,någon som vet om man regelbundet ska kolla detta?Någon som haft detta?Nettan
    Var och kollade våran vallack för något halvår sedan,för han stod så konstigt med bakbenen och man såg liksom att det gjorde ont..men dom  hittade inga stenar.
    Men det var det första dom misstänkte,på hans symptom.

Någon som har några bra ideer hur man tränar galopp på en oinriden häst,som inte får gå på volt?
    Våran teiti har fått konstaterad pattella,och hon måste börja galoppera för att bygga upp bakkärran.
    Hur tränar /stärker ni era hästar utan ryttare?
    mamma till Wilma och Tindra
  • musses matte

Vad var det för fel?om jag får fråga
    Till din fråga så vet jag faktiskt inte,tömkörning i skogen kanske?

• musses matte

Den sista frågan svarade jag på
    Frågade en fråga som du svarade på i ett tidigare inlägg,han kickar inte längre och har gått jättebra att rida på senaste gångerna

• dono
    musses matte skrev 2007-09-03 11:30:59 följande:
    Vad var det för fel?om jag får frågaTill din fråga så vet jag faktiskt inte,tömkörning i skogen kanske?
    Dom hittade inget fel,tvättade rent snoppen på honom och gav honom antiinflammatoriskt och på några dagar var han bra,jättemysko.....
    musses matte skrev 2007-09-03 11:30:59 följande:
    Vad var det för fel?om jag får frågaTill din fråga så vet jag faktiskt inte,tömkörning i skogen kanske?
    hoppsan,blev visst två gånger
  • dono
    musses matte skrev 2007-09-03 11:33:24 följande:
    Den sista frågan svarade jag påFrågade en fråga som du svarade på i ett tidigare inlägg,han kickar inte längre och har gått jättebra att rida på senaste gångerna
    Vad härligt att det går bra igen

Här går det desto sämre,hovslagaren var ute igår,och han kunde inte sko teiti,hon hade så ont så hon kunde inte lyfta hovarna nu undrar jag om det verkligen är patella i alla fall....vi har i alla fall fått en tid på strömsholm till henne på måndag...
  • musses matte

Å din stackare,man blir så frustrerad
    Jag önskar dig lycka till och hoppas ni kommer tillrätta med problemet,man blir så ledsen när det drabbar djuren.
    Kramar Nettan

• Ulrisa

Dono- Stackars Teiti! Vad trodde hovlslagaren att det kunde vara? hoppas hon snart blir bra igen..

musses matte- Jag har ingen aning om det med urinsten hos valacker! är det ingen annan här som vet? jag skulle oxå vilja veta nu..

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Islandshäst tråden!