• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Cizilia

JonnaS: Tack! Jag var inne på deras hemsida och det verkade verkligen vara bra täcken.

♥Mamma till Alice♥
  • Ulrisa

wilmisen tack jaha ok, så ni ska bygga! spännande! vi har oxå gått i husbyggartankar ett tag nu.. men så kom detta fantastiska hus ut! och ytterligare ett ska komma ut så småningom även det är jättefint! ett gammalt hus med en massa snickarglädje, väldigt speciellt.. dock är det i behov av renovering.. även ladugården..

men detta huset som kommit ut nu är ett nyare hus från -87 och ladugården är i tipptopp med tre hästboxar!

Jag bor i Dalsland i Bengtsfors..

var bor du?

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
  • Wilmisen

Ulrisa: Då får man verkligen hoppas att det blir något av det ni kan köpa! Hästgårdarna här runt omkring är verkligen jättedyra. Men det är något speciellt med gamla hus, men det är ju lite mer att göra på dem än med nya... Vi bor i ett gammalt hus nu och det är jätteskoj, men samtidigt alltid pågående projekt med renovering. Jag bor på Västkusten, ca 10 mil söder om Göteborg.

Cizilia: Det är verkligen bra täcken med bra kvalitet och passform. Kanske lite dyrare än andra (kan jag tro), men väl värt sina pengar!

(¯`°?.¸ ♥ Wilma 060219 ♥ ¸.?°´¯)
  • Ulrisa

Ja absolut! vi får hålla tummarna! här blir oxå gårdarna fruktansvärt dyra eftersom dom är väldigt attraktiva bland norskar som trissar upp priserna nåt otroligt här..

Men hoppas hoppas!

Västkusten! gud va härligt! där är vi mycket under sommrarna! en kompis till min sambo äger en camping där nere som vi är och hälsar på en del! jättefint är det!

• Eyovine

Hej! Ett tag sedan jag skrev.. Har jobbat hela veckan på ridläger å haft turridning igår.. så man är lite trött nu... men härligt trött...
    Någon som vet hur man länkar till en websida??? Tänkte ni skulle få se mina älsklingshästar som jag pysslar med... Eftersom vi alla här inne ÄLSKAR att se hästbilder ..

Om några veckor blir nog äntligen mitt hästköp av.. *längtar*

• Tinna79

Hej Eyovine

Åh vad spännande med hästköp! Vad är det för pålle du ska köpa?

Tror bara du kan skriva länken till hemsidan här när du skriver ett meddelande...skulle inte länken funka så får vi väl kopiera och klistra in den i våra adressfält sedan då

• vittis

Hej vilken kul tråd....!!!
    Har ingen egen islandshäst just nu men mamma har några stycken.
    Vi har tävlat en del men nu har det varit lite lungt på den fronten bara för att jag har blivit mammma=)
    Hon har ett underbart sto som det finns mycke vilja i=) funderar på att stobedöma henne.
    Sen har vi en tre 1/2 åring som jag skulle rida in men jag e gravid igen så då får mamma göra det istället. ville inte chansa att något händer.

• Ulrisa

välkommen hit Leiia!

Vad kul med häst eyovine! länka bilderna så vi får se pållarna du pratade om *nyfiken* du kan markera adressen i adressfältet och tryck ner ctrl och Alt och c samtidigt när du kopierar och när du klistrar in det trycker du v i stället för c! eller så kan du ju höger klicka och trycka på kopiera och sdan på klistra in.. så klart.. kanske lite lättare

• Eyovine

Tinna79 - Det är en 11 årig vallack jag ska köpa.. liten bild på honom finns i mitt galleri. Han kom till gården från Island för fyra år sedan, men funkar inte riktigt i verksamheten.
    Han är lite besvärlig i mun, du får absolut inte bli hård i handen å så springer han för fort i alla möjliga å omöjliga gångarter ... något att jobba med helt enkelt . har ridit honom rätt mycket nu på slutet..

Ok vi prövar.... adressen är: www.rribygard.se
    Här kan ni se alla mina älsklingar å gården som är mitt andra hem..

Svar på tråden Islandshäst tråden!