• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Eyovine

Glömde... Ska också vara med på Atli kursen *längtar*
    Har aldrig ridit för honom tidigare men har kikat lite på hans kurser när han varit upp på gården tidigare.. verkar bra!

• vittis

Har inga bilder just nu men jag tänkte lägga in några så fort jag har hittat min usb kabel. Min dotter fick rida lite igår=) hon tycker att det e jätte kul, fast hon e bara 2 1/2 år så jag får hålla henne hela tiden=)
    Finns det nån här inne som har testat en bomfri sadel? Vad tyckte ni om den?

• JonnaS

Eyovine: Va tjusig han är! Jag är lite svag för skimmlar Flört

Leiia: Jag hade en bomlös sadel för en massa år sen.. Tyckte inte alls om den då man inte fick stöd någonstans. Men det var en av dom första modellerna som kom.. Dom nya modellerna av bomlösa sadlar verkar vara mycket bättre uppbyggda, så jag är sugen på att prova igen. Har ett sto som har så dåligt sadelläge så jag tror det skulle kunna funka med bomlöst! Skriv gärna och berätta om ni hittar någon som är bra!!!

• Annorlundors

Hej hej
    Jag ska vara med på hopptävling med min isläning, han kan inte hoppa utan kliver hellre över hindrena.... Men de är en skoj tävling  åså ska vi fika å äta mat så det blir skitkul. Alla skulle få rosetter så då räknar jag med pris iaf!!!!

• Eyovine

JonnaS - tack tack ... jag är egentligen inte alls svag för skimmlar... har alltid fastnat för mörkbruna nästan svarta hästar... men  Vafi bara tog mitt hjärta redan då han kom för fyra år sedan... Men då hade jag min gamla häst att ta hand om.... men nu är jag redo för att ta mig an honom på heltid

• Ulrisa

Annorlundors! ha det låter ju skit kul! hoppas det går bra då

Eyovine: åh vad söta hästarna va! gu va vafi e fin! du måste fota honom mera!

Leiia.. nej jag har inte testat nån bomlös sadel, men jag vill gärna prova!

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
  • Wilmisen

Leiia: Jag har bomlös sadel till en av mina hästar. Jag rider dock inte så ofta i den, eftersom jag har medryttare till den hästen. Men jag tycker att den ser ut att ligga bra på hästen, och många av hästarna som har sådana har gått mycket bättre med en sådan än en bomsadel.Själv tycker jag inte att den är jättebekväm, men medryttaren säger att det mest är en vanesak - har man ridit 10 gånger i den vill man inte rida i någon annan. Och det vet jag flera som sagt.

Eyovine: Jättefin! Roligt om han blir din!

(¯`°?.¸ ♥ Wilma 060219 ♥ ¸.?°´¯)
  • Eyovine

Ulrisa - Ja jag vill hemskt gärna fota honom mera... men min kamera har pajat... å just nu vill jag ju bara spara varenda krona så jag verkligen kan köpa honom så fort som möjligt... Vill ju ha pengar till en massa fina bra saker åt han å mig också .. Men sen blir det ny kamera. Finns ju några kort på honom i riibys galleri under hästarna... Han e sååååå fin .

Wilmiswn - ja jag vill ju verkligen ha han å helst igår . Han är så vacker å se på... men inte alltid så vacker å rida... men han har potential.

• Sunniva A

Finns det möjligen någon här på tråden som är från Linköping med omnejd?? Jag är från Ljungsbro och ska börja rida regelbundet nu höst hos Monica på "Draumur". (Islandshästar för vuxna och Shettisar för barn). Jag ska troligen rida på måndagar kl 19.30. Skulle vara så skoj om någon mer ville rida där samtidigt ibland. (Hon har högst 4 personer på samma lektion).

• Ulrisa

Eyovine- fasen vad synd! vill se mera av honom juh! hoppas han snart blir din!

Sunniva A- Jisses vad kul det låter! fast jag bor tyvärr inte i närheten...

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Islandshäst tråden!