Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Fy! Ovissheten måste ju vara värst! Ok om han spyr, inte kul, men då gör han det liksom. DÅ vet man vad man har att göra med, men att inte kunna sätta fingret på det onda!
    Hoppas det vänder nu... och som alltid... glass! I stora lass!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Peter (och Rebecca) sa att man kunde åka till sandhögen med egen släpvagn och lassa och sen tar de betalt för vikten. Lär ju inte vara så hiskeligt dyrt, för det är väl vanligare att det kommer lastbilar som ska lassas...
    Och ni bor ju bra, lätt att lasta av från baksidan. Tror inte Vivi, Peter & Rebecca, eller Janne uppskattar om vi kör ett släp sand över deras tomter. *hehe*
    Nä, men allvarligt. Vi funderade ju på sandlåda ett tag, men jag tror vår skulle stå tom större delen av tiden. Luke skulle definitivt inte sitta inne på vår tomt när man kan se klätterställning och barn som leker där.
    Men jag vill ha en lekstuga istället! De är ju billiga..................................................

• HeddaBigBum

Maria:
    Var det på buycostumes.com du hade hittat halloween-kläder? Jag kan inte heller beställa med svenskt visa...

Nanny:
    Undrar hur många år man kommer fortsätta leva i denna dimma av minnesförlust...Fundersam
    Alexis trillade av sängen i natt och har verkligen NOLL minne av att jag tagit uppe från spjälsängen. Jag minns att hon låg med huvudet vid fotändan i sin spjälis när jag gick och la mig... next thing I know: a big DONK... och sen ett illvrål som väckte minst 3 grannar. Dino kommer inrusande (han satt väl vid datorn Flört) men ingen av oss duger. Vi får inte trösta... Hon skriker och slåss och fäktas. Jag må ha tagit upp henne i sömnen, men inte fan knuffade jag ner henne på golvet!!!

• HeddaBigBum

Igår var det en 9-åring som drog kniv och hotade ett antal elever och lärare på Åbyskolan (f.d. Nytorpsskolan)......................................

• HeddaBigBum

Mia:
    Jag köpte 2 par overaller förra året, men behövde bara en egentligen. Eller, en var storlek 80 en 86, så han använde ju båda i och med att han växte ur 80-overallen, men han behövde aldrig ha en extra på dagis. Jag tänkte så jag också, därför köpte jag två (en back-up), MEN då hade han ju blöja. Jag har faktiskt inte ens tanken att det kan bli byte mitt i leken pga av kiss-olyckor. Hmm...

Ecco, jo... jag köpte 2 par kängor till Luke förra vintern. Supersmidiga och lätta. Han hade de ca 2ggr under hösten, sen var de för små. Hans fötter växte något otroligt förra hösten (innan vintern). Jag tror han kan ha samma vinterskor i år (storlek 25), som jag fick köpa när Ecco-skorna visade sig vara för små. Men alla som haft/har Ecco svär ju på att barnen aldrig blir blöta eller kalla om fötterna. Synd att de är så dyra bara! De kostar ju ca 700kr paret!

• HeddaBigBum
    Var det Danne som valde den? Jag som trodde det var du! Du skickade ju bilder på tapeten i olika färger när ni (Danne?) höll på att välja. Jag tror jag sa den färgen (grå?) ni inte valde Räcka ut tungan, men att den inte passade med den enfärgade tapeten.
    Danne sa i alla fall att han kom hit idag när du började ifrågasätta dagens färgval. Han sa att du hade sagt något om att den såg lite rosa ut, och då hade han flytt fältet... *hehe*
    Vet farfar om vad du gör??
  • HeddaBigBum

Nanny:
    Och var inte fondväggstapeten i ert sovrum attans dyr dessutom? Du har i alla fall min stora beundran som "vågar" och orkar testa och prova tills du är nöjd. Vårt sovrum blev ju mer grått än beige, men alltså jag orkar inte göra om det... så det får va'. SÅ illa blev det inte att jag inte kan leva med det... snart kanske vi kan skaffa säng-gavlar eller nåt också. Men i vår takt lär det bli nästa år! Räcka ut tungan

Jessica & Mia:
    Precis vad jag alltid sagt! Jag förväntar mig inte att förskolepersonalen ska hålla koll på tvättråden på mina ungars kläder. Det ingår liksom inte i deras pedagogiska arbete, enligt mig. Kläderna jag skickar mina barn i ska kunna lekas i, de ska kunna utforska och ha kul utan att behöva oroa sig att kläderna förstörs!
    Ibland har typ frukosten hängt kvar på tröjan, och då blir det ju ingen stor grej eftersom det var dagiskläder (läs lek och utforskakläder) som går att tvätta.

• HeddaBigBum

I Lukes grupp blev det trend under förra året att ha kalas hemma när man fyllde år. Vid några tillfällen klädde jag Luke i hans jul-kläder (vit kragtröja och väst). Det var så onödigt att de bara låg och blev för små praktiskt taget oanvända.
    Men, då får man jus tå sitt kast. Kalas med chokladsås och tårta... och vit tröja.

• HeddaBigBum

Luke var 2 år innan han fick smaka godis... hans första saft fick han på dagis. Nu får han lördsagsgodis och idag var det en klubba... eller... en halv. Han är så himla duktig på att dela med sig, men säger till om lillsyrran suger för mycket ("Nu räcker det å slicka Lexis!" Flört). Barn nr 2 får definitivt prova på diverse upplevelser i en tidigare ålder... Oskyldig Lite svårare att ge den ena men inte den andra. Vi fixar det ganska bra med russin och mango-godis (torkad frukt), men men...Räcka ut tungan Luke accepterade alltid om man sa något i stil med "det är mammas/pappas", precis som vi skulle neka honom alkohol. Han hörde väl på oss att det inte var någon idé att tjata. Inte skulle man ge sin unge alkohol bara för att den var tillräckligt envis, så tonläget funkar väl? 
    Men Alexis kommer fram och ställer sig någon decimeter från maten/godsakerna och gapar stort och säger AAAHH! Och vet ni vad, ungen älskar lakrits. Jag lät henne smaka bara för att få bort henne, men hon glufsade glatt i sig turkisk peppar!!! Dino är helt förstörd! *haha*

Bevis på att båda mina barn är 2-språkiga. De kan säga CHEEEESE! Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

Huvudfotingar? Bilar och segelbåtar?

Shit pommes frites... det kan INTE Luke!! Han kan nog rita på väggarna fortfarande... hahaha!

Svar på tråden Go Fika!