• Niinaaa

Stökigt hemma!!!!

Är det bara jag som har så här stökigt hemma??
    Städar & såhela tiden men det är ALLTID grejjer framme som står & skräpar.
    När man ser på alla fina hem som ni visar här så funderar jag på hur sjutton ni får till det!!!
    Nåja spana in mitt stökiga hem

• Svar på tråden Stökigt hemma!!!!
  • Miss Lau

Tycker inte alls att det var så farligt. Vi har det betydligt rörigare här hemma emellanåt.

Vi gör som så att på dagarna så låter vi det "förfalla". Inget städande eller plockande så länge barnen är vakna, det är som att skotta i snöstorm. Sen på kvällarna när barnen sover då städar vi undan ordentligt. Då slipper man springa och småplocka hela tiden.

• Niinaaa

Men har ni inte sett bilder som folk här på FL lägger ut på sina hem!!!??
    Inte sjutton ser dom så här stökiga ut iaf ...
    Det brukar vara sååå perfekt & alla färger matchar in i minsta detalj osv..

men dom kanske tokstädar innan dom fotar

• lill linda 82

oj! kallar du dedär stökigt har du inte sett mitt hem då det är stökigt!

• Teskedsmamman

Det där var ju välstädat!!!

Här är 100 gånger värre!!!

Ett tips är att slänga allt man inte har använt det senaste året eller som har affektionsvärde, håller just på med detta men det tar lång tid med in mage....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 38
  • Niinaaa
    Fiffis skrev 2007-07-03 14:21:37 följande:
    STÖKIGT?????? Vart då?Nej du det där var ju riktigt städat och fint om man jämför med hur det ser ut här hemma ibland
     Tittade på din bilder på ditt hem & det är ju jättestädat & inte en pryl framme
  • MissKate
    Niinaaa skrev 2007-07-03 14:23:01 följande:
    Men har ni inte sett bilder som folk här på FL lägger ut på sina hem!!!?? Inte sjutton ser dom så här stökiga ut iaf ...Det brukar vara sååå perfekt & alla färger matchar in i minsta detalj osv..men dom kanske tokstädar innan dom fotar
    Jag tror nog att de tokstädar innan de fotar. Hoppas innerligt det iaf.
  • m0ggan

tror du inte att de är hellt nystädat när dom korten är tagna... annars lär de ha ett rist liv med att spring å plocka hela tiden. de e ju inte de livet går ut på!

• FiaÅkotten

förmodligen nystädat innan ja. Eller nyfixat så att det automatiskt är städat. men en del är säkerligen pedanter också men såna hem käns bara kalla och ovälkomnande tycker jag. Det måste ju synas att någon bor och trivs men för den skull inte vara stökigt tycker jag!

Niinaaa skrev 2007-07-03 14:23:01 följande:
    Men har ni inte sett bilder som folk här på FL lägger ut på sina hem!!!?? Inte sjutton ser dom så här stökiga ut iaf ...Det brukar vara sååå perfekt & alla färger matchar in i minsta detalj osv..men dom kanske tokstädar innan dom fotar
  • Rokka Jill

tips är att städa ORDENTLIGT minst en kvart om dagen. Jag sket verkligen i FL o herregud, så rent har jag aldrig haft det här
    men när tösen e vaken är allt ett helvete

jesså...
  • förtja

Det där är ju ingen katastrof, det ser väldigt medelsvensson "stökigt" ut.

Morgon, när du inte jobbar. Annars direkt du kommer hem och på kvällen går du igenom ett rum i taget och plockar iordning.

Hatta inte imellan, en sak i taget!

När du börjat få rutin på det kan du ta dej an värre saker som, garderober och skåp.

// Perfektionisten

Svar på tråden Stökigt hemma!!!!