• Niinaaa

Stökigt hemma!!!!

Är det bara jag som har så här stökigt hemma??
    Städar & såhela tiden men det är ALLTID grejjer framme som står & skräpar.
    När man ser på alla fina hem som ni visar här så funderar jag på hur sjutton ni får till det!!!
    Nåja spana in mitt stökiga hem

• Svar på tråden Stökigt hemma!!!!
  • Niinaaa
    kejsarinnan skrev 2007-07-04 11:40:30 följande:
    Det är inte så lätt att ha det pedantiskt när man HAR barn..Man kanske inte hinner/orkar.
    Näe man gör ju inte det. Sen så brukar jag försöka vara en bra mamma som hinner med min son istället för att springa runt & tokstäda hela dagarna.

Städade lite igårkväll efter att ha tittat på mina hemska bilder Så nu ser det finare ut.
  • Niinaaa
    MissLilo skrev 2007-07-04 11:44:40 följande:
    TS - tycker faktiskt inte hallen var någonting. Vi har hundra saker på hatthyllan som min man envisas med att slänag ditt. Jag plockar undan efter 3 st. 2 barn, man + mig själv då.
    Hallen ser faktiskt ganska ok ut just nu. Det är värre på vintern *rys* då kommer man knappt in genom dörren för alla tjocka vinterkläder & skor som står framme
  • game set match

Det här med skokaos har vi löst någorlunda.

Vi har skohylla och klädstång på ena sidan i kapprummet och på andra en garderob med skjutdörrar. Där har vi varsin utdragbar hylla där vi kan förvara skor som vi vill ha lättåtkomliga.
    Framme på skohyllan har vi kanske 3-4 par var. Men till och med lilleman ställer ofta upp sina skor ordentligt.

Resterande skor får man hämta/lämna i klädkammaren.

• sessan82
    kejsarinnan skrev 2007-07-04 11:40:30 följande:
    Det är inte så lätt att ha det pedantiskt när man HAR barn..Man kanske inte hinner/orkar.
    Alla prioriterar vi ju olika saker och alla har vi olika smärtgrader hur det får se ut. Jag hade mått skitdåligt om jag hade det så hemma men sån är jag.
  • Pojkmamma x3

Välkommen till klubben :)

Tycker inte att det var nån katastrof....skönt att det är fler, jag har gettupp när det gäller att få mitt hem att se ut som inredningstidningarna....det får bli när jag bli pensionär, men då kommer väl barnbarnen.......................

• Analoga

Jadå, så där har man det varje dag Men det sista jag gör på kvällen när lillan somnat är att plocka rent överallt! Så skönt att vakna upp till ordning och reda på morgonen.

Sen angående alla vackra hem som finns här på FL så har de med all säkerhet plockat undan precis innan fotograferingen!

Niinaaa skrev 2007-07-03 14:17:45 följande:
    Är det bara jag som har så här stökigt hemma?? Städar & såhela tiden men det är ALLTID grejjer framme som står & skräpar. När man ser på alla fina hem som ni visar här så funderar jag på hur sjutton ni får till det!!! Nåja spana in mitt stökiga hem
  • Niinaaa

Nu har jag städat *phu*  Men så här ser det ju inte ut många minuter

• Analoga

Njuuuut men´s det varar

Niinaaa skrev 2007-07-04 19:16:08 följande:
  • MammaMu82
    Haha, så där fint är det aldrig hemma hos mig ÄVEN fast jag städat... *skratt* eller *gråt* snarare kanske...

Just nu renoverar vi på köpet så allt skit bara flyttas runt.

Hur mycket vi än rensar så "växer" det bara fram mer grejer och skit, och ändå så köper vi inte så mycket saker, plus att vi försöker tänka så här, att köper vi kläder eller leksaker eller dylikt så åker nåt av det gamla ut...
  • ros72
    Njut medan det varar. Så är det även hemma hos oss.
Svar på tråden Stökigt hemma!!!!