• Niinaaa

Stökigt hemma!!!!

Är det bara jag som har så här stökigt hemma??
    Städar & såhela tiden men det är ALLTID grejjer framme som står & skräpar.
    När man ser på alla fina hem som ni visar här så funderar jag på hur sjutton ni får till det!!!
    Nåja spana in mitt stökiga hem

• Svar på tråden Stökigt hemma!!!!
  • astri

Sådär ser det ut hos mig en bra dag

Plockar och pysslar på varje dag... Det ser fint ut en kvart och sen får man börja om...

• kejsarinnan

Niinaaa:
    Ditt hem ser ju ut som nåt som går att städa bort på 15 minuter Ingen fara, tror att 80 % av den svenska befolkningen med barn har det så. Vi med

Bebisen kommer med planerat kejsarsnitt den 29/8-07, i v.38+2!
  • Anellia

Ha ha! Känner igen! Vi var ganska stökiga av oss innan sonen kom, men nu...

Medan jag packar in de nytvättade handdukarna i linneskåpet har lilla sötnosen dragit fram alla mina underkläder...

När jag har lagt tillbaka underkläderna har han plockat ned alla skorna från skohyllan.

Medan jag ställer tillbaka skorna på skohyllan undersöker han de nedersta hyllorna i bokhyllan. Speciellt reseböckerna. Först plockar han fram boken om Lissabon.

Sambons klocka hittade vi i nedersta kökslådan. En försvunnen träkloss återfanns i en av sambons skor...

Han har liksom hela tiden försprång, den lille... Och missar man att plocka upp en gång så är det kört. Pust.

• frulan

Äh, det där var väl inte så stökigt

Det är ju "bara" att plocka ihop lite grejor eller göra plats för dem

Ketchup m.m. in i kylen, städprodukter i ett köksskåp.
    Stäng datorhörnan om ni inte sitter där, skaffa lite pärmar/pappbehållare att lägga saker i.
    I tvättstugan FÅR saker hänga på tork
    Borstar m.m. ner i översta lådan. Om det inte får plats, gör plats, det är ju ändå där du står.

• sessan82

Hade fått panik om jag hade haft det så hemma hos mig

Jag mår som bäst då var plats är på rätt plats, men alla är inte lik mig och tur är väl det.

• MammaMu82

Det där är väl mer normalt än onormalt...

Gillade färgen i hallen skarpt... och panelen...Glad

• Niinaaa
    sessan82 skrev 2007-07-04 11:34:49 följande:
    Hade fått panik om jag hade haft det så hemma hos mig Jag mår som bäst då var plats är på rätt plats, men alla är inte lik mig och tur är väl det.
    Jag blir galen oxå! Jag vill oxå ha fint men det går ju inte
    MammaMu82 skrev 2007-07-04 11:37:29 följande:
    Det där är väl mer normalt än onormalt...Gillade färgen i hallen skarpt... och panelen...
    TAck!
  • MissLilo

Anellia - *skrattar* låter som det är hemma hos oss. FAst jag ar två som gör så mot mig. Fast 2 åringe e väre än 1 åringen.

• kejsarinnan
    sessan82 skrev 2007-07-04 11:34:49 följande:
    Hade fått panik om jag hade haft det så hemma hos mig Jag mår som bäst då var plats är på rätt plats, men alla är inte lik mig och tur är väl det.
    Det är inte så lätt att ha det pedantiskt när man HAR barn..Man kanske inte hinner/orkar.
    Bebisen kommer med planerat kejsarsnitt den 29/8-07, i v.38+2!
  • MissLilo

TS - tycker faktiskt inte hallen var någonting. Vi har hundra saker på hatthyllan som min man envisas med att slänag ditt. Jag plockar undan efter 3 st. 2 barn, man + mig själv då.

Svar på tråden Stökigt hemma!!!!