• Niinaaa

Stökigt hemma!!!!

Är det bara jag som har så här stökigt hemma??
    Städar & såhela tiden men det är ALLTID grejjer framme som står & skräpar.
    När man ser på alla fina hem som ni visar här så funderar jag på hur sjutton ni får till det!!!
    Nåja spana in mitt stökiga hem

• Svar på tråden Stökigt hemma!!!!
  • Lola Jämtland

Så illa var ju inte det där.

O framförallt så är det ju lätt att röja undan det där lilla.

• Cerdrica
    Niinaaa skrev 2007-07-03 14:23:01 följande:
    Men har ni inte sett bilder som folk här på FL lägger ut på sina hem!!!?? Inte sjutton ser dom så här stökiga ut iaf ...Det brukar vara sååå perfekt & alla färger matchar in i minsta detalj osv..men dom kanske tokstädar innan dom fotar
    Jag tror verkligen inte att folks hem ser ut som på bilderna hela tiden, inte om man har barn i alla fall.
    Min bror och min svägerska hade ett sådant hem, jag fattade inte hur det jämt kunde se ut som värsta hotellsviten hemma hos dem. Men så fick de barn och du jäklar, ka-boom sa det och bombnedslaget var ett faktum, hahaha.

Däremot tror jag stenhårt på att barn,även små barn (från typ ett år) ska hjälpa till att plocka undan sina saker innan de är sängdags. Det ger goda vanor.
  • Sommarkatten

Hehe det där var väl inte direkt jättestökigt!

Min sambo och jag har det ganska stökigt redan och jag undrar verkligen hur det kommer se ut sen när man har fått barn!

• Fiffis
    Niinaaa skrev 2007-07-03 14:24:45 följande:
     Tittade på din bilder på ditt hem & det är ju jättestädat & inte en pryl fram

TOKSTÄDAT!!!!!!!!! hahaha
  • m0ggan

ja och i sånna hem kan man ju inte släppa lös sina barn, då får man va skit orolig att dom ska röra till nått eller ha ner en dyr vas i golvet. nej tack.

barnen bor ju i våra hem så hemmen är till för barnen. så annpasa hemen efter barnen.

vet ett par som la in ett nytt trågolv i sitt hus och satte upp en grind till vardagsrummet så barnen inte fick va där. Då undrar jag villken inställning man har till sina barn. Behöver man skaffa barn om dom baba e i vägen???

• Frantic

Herregud, det där tycker jag såg riktigt ordnat ut. Hemma hos mig ser det ut som kriget, och vi har inte ens barn!

• enlitenbitkaka

Har visserligen inga kids med tillhörande saker att hålla ordning på...men är å andra sidan slarvlig och lat!

Har gått från att ha saker över allt till att ha det städat och fint.
    1. Förvaring.......var sak har sin plats.....om ex. kläderna har en tendens att hamna över allt eller stanna i tvättstugan = ställ in garderober/byråer där istället. Smutskläder på golvet? En tvättkort i varje sovrum + den vanliga i tvättstugan/badrummet.
    2. Lägg ALLTID tillbaka det du nyss använt!

Skorna i hallen och kläderna på golven ärdet svåraste för mig

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Mulliga mamman80
    Men har ni inte sett bilder som folk här på FL lägger ut på sina hem!!!?? Inte sjutton ser dom så här stökiga ut iaf ...Det brukar vara sååå perfekt & alla färger matchar in i minsta detalj osv..men dom kanske tokstädar innan dom fotar
    Ja de tror ja de gör, alla har vi väl stökigt emellanåt... Bättre att barnen mår bra än att tokstäda HELA TIDEN!!!
  • Xgirl83

Ja om jag vill visa upp bilder på mitt hem så kan jag ju erkänna att jag INTE skulle ta några bilder på ett stökigt hem och lägga ut.

Usch, vi har det också alltid stökigt. Det värsta är att jag vet hur det går till - vi är helt enkelt slarviga! Vi har inga barn att skylla på än. Dock kan jag väl skylla liiite på hunden som är rätt duktig på att sprida ut sina leksaker, och får hon tag på en tom toarulle så ligger den sönderriven på golvet efteråt.
Svar på tråden Stökigt hemma!!!!