• Niinaaa

Stökigt hemma!!!!

Är det bara jag som har så här stökigt hemma??
    Städar & såhela tiden men det är ALLTID grejjer framme som står & skräpar.
    När man ser på alla fina hem som ni visar här så funderar jag på hur sjutton ni får till det!!!
    Nåja spana in mitt stökiga hem

• Svar på tråden Stökigt hemma!!!!
  • jela1982

hehe jag har då värre orka plocka undan jag ser inte ens min kökbänk för allt krot sedan tvätten liggen i 3högar en under trappen en på gäst sängen och en har hängt ute i 2mån och torkat.

disken tar jag när jag inte har en gaffel en tallrik kvar har 12 st tallrikar. önskar man var med att städa

• sessan82

Förstår inte hur folk kan ha det så stökigt hemma.
    Mår ni inte dåligt av det?

• josefsmamma
    sessan82 skrev 2007-07-05 13:20:00 följande:
    Förstår inte hur folk kan ha det så stökigt hemma. Mår ni inte dåligt av det?
    Har man barn så hinner man inte riktigt med att ha fint och allt i ordning jämt...
    Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • Tyavanin

vi kan ha detstökigt hemma men det är inte smutsigt iaf.
    Det blir ju att man får gå o plocka hela tiden när barnen är här.Och vissa dagar orkar man inte.men då gör man det dagen efter.Jag får nästan dåligt samvete om jag inte plockar  iordning innan man satt sig.
    Är inte pedant men vill ha ordning på saker!

• Broneya

Jag tycker det är mysigt när det är lite småstökigt faktiskt.

• Xgirl83

sessan82 skrev 2007-07-05 13:20:00 följande:

Förstår inte hur folk kan ha det så stökigt hemma. Mår ni inte dåligt av det?
    Det är väldigt individuellt hur mycket man stör sig på ett stökigt hem. Vissa är ju mer känsliga än vad som är hälsosamt. Sen är det inte lätt när man helt enkelt är en slarvig eller oorganiserad människa, eller inte har tid att städa hela tiden. Det finns också många som prioriterar annat än ett perfekt hem. Så det är nog väldigt olika! För en som är väldigt ordningsam så är det kanske inte så lätt att förstå.
  • Julias mamma

Har ni tvättmaskinen i vardagsrummet ?

• Tyavanin

det jag är mest nogrann med är köket, badrummet o sovrummet.

• Fnurre

Du kan vara lugn!! Vi är nog snäppet värre. Försöker verkligen men när vi lagt dottern är jag så hejdlöst trött och vill bara ligga i soffan en stund och min man går gärna och varvar ner vid datan. Lite själdisiplin hade inte varit fel!!
    Jag blir verkligen stressad av att det ser ut som det gör men orkar bara inte.....

• Fnurre

Självdisiplin skulle det ju vara : ) ( om det ens stavas så....)

• Niinaaa
    Julias mamma skrev 2007-07-05 13:24:04 följande:
    Har ni tvättmaskinen i vardagsrummet ?
     Nää hur kan du tro det?   haha  Vardagsrummet finns inte ens med på bild.
    Tvättmaskinen står i badrummet.
  • LillaMy1984

Här hinner man med ett rum om dagen... Vilket gör att när man kommer till slutet får man börja om igen Glad Men idag har jag städat sovrummet.

Sovrummet

Sovrum

Datorhörna i sovrummet

• Xgirl83

Niinaaa skrev 2007-07-05 13:46:50 följande:

Nää hur kan du tro det?   haha  Vardagsrummet finns inte ens med på bild. Tvättmaskinen står i badrummet.
    Jag kan faktiskt förstå hur man kan tro det. Det ser inte ut som ett typiskt badrum på den bilden, bl a måste ni vara väldigt lyckligt lottade med storleken! Jag trodde ni hade tvättmaskinen i ett sovrum, typ.
  • Niinaaa

Oj...ser det ut så ...pinsamt.
    Jo men vi har jättestort badrum ..det där är ju bara en liten hörna av badrummet

• Xgirl83

Niinaaa skrev 2007-07-05 13:52:16 följande:

Oj...ser det ut så ...pinsamt. Jo men vi har jättestort badrum ..det där är ju bara en liten hörna av badrummet
    Vad orättvist! Ska vi byta?
  • Niinaaa

Så här ser resten ut. Inte hela men ...Inte det snyggaste heller. Inte renoverat på typ 15 år. Men det blir väl.

• tjenixen
    josefsmamma skrev 2007-07-05 13:22:15 följande:
    Har man barn så hinner man inte riktigt med att ha fint och allt i ordning jämt...
    fast det beror ju lite på om barnen lär sig att plocka undan efter sig med. Här är vi lyckligt lottade med att de små barnen oftast annamat förskolans rutiner med att plocka undan innan det är mellanmål etc så de brukar plocka bort en del av det som de inte ska leka med efteråt. Så roligt att höra lillkillen på 2 år säga att de ska "tätäädaaa" innan mellis:) Så vi försöker hålla unden lite och barnen får oftast plocka bort något innan de tar fram något nytt. Funkar inte alltid men oftast. Så det går att ha ordning även om man har barn, beror många gånger på rutiner tror jag. Är ju ingen allvetare men det funkar hos oss som har 4 barn hos oss ständigt.
  • Niinaaa

Jag drar fram mycket grejjer själv oxå, så jag kan inte skylla på att vi har barn heller.

• tjenixen

Det går relativt enkelt att städa om var sak har sin plats. Börja inte plocka överallt på en gång utan börja t ex om det finns en byrå som är stökig i och ovanpå. Lägg ner så mycket som möjligt i skåp/lådor i t ex en burk för hårsnoddar, ett fack för borstar mm. Ja, så allt har sin givna plats vad det nu är man vill ha just där. Sen går man vidare till nästa ställe som kanske är en köksbänk. Ha så lite som möjligt framme, rensa rensa. Bara några tips som jag brukar köra efter. Förresten jag har precis gjort iordning på min vedspis i köket och jag har här före och efter om ni vill kika.
    Före:
    vedspis före

efter:
    vedspis efter

Något mindre rörigt nu efteråt känns det som.

Svar på tråden Stökigt hemma!!!!