Inlägg från: BeccaGrodan |Visa alla inlägg
  • BeccaGrodan

Sollentunamammor!!

fredriza: åh usch det måste va ett tung jobb men ett bra jobb gör han då!!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • BeccaGrodan

fredriza: ja oki då förstår jag..
    kan tänka mig att det är svårt att inte "ta med sig jobbet hem" när man jobbar med sånt...

• BeccaGrodan

fredriza: ja men det är nog så när man jobbar med människor...

ja han har gått tekniskt basår det här året på kth för att få behörighet till utbildningen han vill gå, nått data programerings grejs, efter basåret fick han garantiplats där o behövde inte söka in på betyg.. men vi beslutade nu under sommaren att han ska jobba ett år o sen hoppa på utbildningen, han får spara garantiplatsen, vi kännde att det skulle va skönt att kunna stoppa undan lite pengar medans han jobbar ett år nu så vi slipper ha det så himla tjat ekonomiskt o då har vi en buffert att ta från när han pluggar igen sen...

• BeccaGrodan

fredriza: ja vi tyckte det va bättre så än att behöva vända på varenda krona hela tiden o eftersom han har jobb om han vill så tyckte vi det va bästa lösningen..

jag borde oxo passa på att sova men jag lyckas alltid fastna här på kvällarna,

• BeccaGrodan

camilla: Nej nej det va inte så jag menade men sen finns det ju folk som är mer eller mindre självständiga o jag lägger ingen värdering i det! jag menade nog mer att jag är jädrigt envis o har jag bestämt mig för att klara av nått så ska det mycket till för att jag ska rucka på det, det finns ju människor som aldrig skulle sätta sig i sitsen som jag hade i sommras, att maken jobbar borta i 14 dagar, men som sagt vi är olika alla människor o jag lägger ingen värderinge i folk som är på ett annat sätt än jag, självklart inte!!! dock blir jag lite extra glad när jag hittar någon som delar mina tankar och tycker som jag, det händer inte såå ofta haha...
    ja de där föräldrarna känner jag igen, de kan prata o prata o pratat o ungarna röjjer stället lixom..

jo det vart en pop overall pga rean, hade som jag skrev aldrig köpt en så dyr overall annars... plus att andrahandsvärdet på pop overallerna är ju så bra så då tyckte jag att jag likagärna kunnde göra det. den är i strl 80, nu har ju Alvin redan 80 i vanliga kläder men pop storlekarna är lite större o en overall blir större än en body i strl 80.. när jag provade den på honom känns det som att den borde funka till vintern...

jaha nu somnade han om här så jag ska passa på att sova lite till!

• BeccaGrodan

ja ni kan väl hoppa över alla mina stavfel det gäller iofs inte bara senaste inlägget utan alla, jag är usel på att stava plus att det ibland går lite väl fort över tangenterna

• BeccaGrodan

Camabo: välkomen hem! åh vad jag kan känna igen det dära, folk tror inte man vet vad som är bäst för sitt barn verkar det som man blir ju tokig... bra att du överlevde

• BeccaGrodan

noodle: alltså det jag tror camilla menar o som jag iaf kan tycka är när föräldrarna pratar o pratar o pratar o deras barn (som när föräldrn kommer dit är deras ansvar) springer runt o gör massa bus för att kolla om någon tänker säga ifrån o personalen (specieltl om det är en dagmamma som är själv med alla barn) blir "fast" med att prata med en förälder blir det lite svårt att jobba samtidigt, själklart får föräldrarna fråga hur dagen har varit o allt sånt men det kan bli jobbigt om det drar ut på tiden, speciellt om det jämt är samma förälder som babblar i en hel evighet...

• BeccaGrodan

camabo: haha ja det är lagom skoj, det värsta är väl typ när föräldrarna vill gå men barnet säger nej jag vill inte o så finner sig föräldrarna i det o blir kvar i en hel evighet bara för att barnet inte VILL gå hem... suck... jaja..
    haha som om barnvaktning skulle va samma sak som att jobba på förskola, suck man blir ju trött ibland... jag har dock sluppit förfrågningar om att vara barnvakt

• BeccaGrodan

kickans mamma: det jag syftar på är i undantagsfall men föräldrar kan ibland va lite oförstående o inte verka förstå att bara för att de har kommit o hämtar sitt barn så har vi ändå kanske 19 barn kvar att hålla koll på, leka med och fortsätta bedriva verksamheten med. Jag älskar förädrarna som har barn på avdelningen där jag jobbar men ibland blir det lite för mycket om de pratar på hur länge som helst, jag har inget emot att prata om jag har tid eller om jag tom har slutat o inte är kvar i barngruppen men när jag är på jobbet så jobbar jag, självklart tar man en "avstämning" om hur dagen har varit, hur barnet ätit, sovit o allt sånt men att stå o småprata om saker som inte har med förskolan att göra jätte länge funkar inte hur trevligt man än kan tycka att det är, det är inte för att vara elak eller dum utan för att jag vill kunna bedriva så bra verksamhet som möjlig för barnen som är kvar på förskolan!
    o tyvärr finns det faktiskt sånna föräldrar som de som Camabo beskriver som får väldigt bråttom hem när städning kommer på tal, dock kallar jag inte mina ungar för skitungar men jag tror camabo gjorde det med lite glimt i ögat. och sen kan jag bli tokig på föräldrar som låter barnen bestämma just vad det gäller att de ska gå hem, då vill jag ibland bara säga åt dem att ta ungen under armen o gå då om h*n vägrar gå själv o du som förälder vill att ni ska gå nu, det är väldigt mycket pjoskande o tramsande med ungarna o det är bättre för barnen att ha regler o gränser än att de får bestämma helt själva... de blir faktiskt tryggare av det!

Svar på tråden Sollentunamammor!!