Inlägg från: BeccaGrodan |Visa alla inlägg
  • BeccaGrodan

Sollentunamammor!!

camilla: näe jag vet jag letade reda på eget recept .. du föresten hur många pengar vill du ha för blöjorna?

camabo:man tackar man tackar aha du sitter på jobbet din stackare... låter mindre kul...
    så nu försvinner jag lite igen...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • BeccaGrodan

välkommnen skydiver!
    spännande med tvillingar

camilla: hälsobadet.se  ligger uppe längst upp i scandic vid sollentuna centrum, jätte mysigt!!!

• BeccaGrodan

tjo!
    va kul att ni oxo gillar mysebo, jag kommer gå dit så ofta jag kan på tisdagar, vill ju passa på att få gå på babyöppet nu under hösten för i januari blir ju lillkillen 1 år o vi får gå andra dagar, shit va tiden går fort...
    Mysebo är så himla mysigt att bara hänga på o egentligen behöver man inte bestämma att man ska dit med någon för alltid träffar man någon där antingen som man känner eller så är det ju lätt att börja prata med folk där känns det som!
    eftersom det finns trädgård där känns det lätt att vara där för även om ens barn behöver sova så kan man gå ut o vagna, väldigt bra tycker jag!

camilla: haha, jag tycker det är himla kul att Christoffer är intreserad o vill hänga med till öppna förskolan, lättare för honom att förstå vad jag pratar om när han själv vart där, fast när man är där båda två så känner man sig rätt överflödig, typ på sångstunden när man sitter där utan barn i famnen, men Christoffer har själv sagt att han gärna går dit själv med Alvin nångång när han kan, han jobbar ju rätt bra tider, och då kan det ju va kul att han vart där o kikat...

ikväll ska min mamma vara barnvakt och jag och mannen ska iväg o käka o gå på bio, mysigt :) har inte vart på bio sen han kom till världen jue :) tänderna knölar fortfarande här så nätterna är inte så skoj..

• BeccaGrodan

camilla: ja men han behöver ju inte föja med mig dit han kan få åka själv ;)
    äh min man är en liten retsticka o säkerligen jag oxo så där håller vi alltid på
    jag tycker det är roligare att han visar intresse för vad vi gör om dagarna o vill hänga med än om det vore tvärtom faktiskt...

här har jag en alvin som bara vill bli buren idag, tänkte försöka laga mat, får se  hur det går med de

• BeccaGrodan

Dulia: ja man kan ha det tillsammans men själv skulle jag inte ha det men jag är lite extrem på det dära med matchning, jag skulle nog inte reagera om någon hade röda vantar o mössa till den overallen men själv skulle jag välja annorlunda

vi har vart i kista o ätit o vart på bio ikväll, mamman min har vart barnvakt, hade gått fin fint, fast Alvin hade inte velat äta så mycket till middag  o inte heller välling innan han somnade, dock har han vart lite kinkig på mat senaste dagarna o jag trro det har med tänderna som är på g att göra, får ta o amma när han vaknar i natt...

ska nog snart krypa ner i sängen, hans nätter har ju vart lagom roliga här några dagar o dessutom vill han upp redan 5 på morgonen, kul :/

jag ska kolla allmenackan å återkommer i träff tråden ang måndagen....

• BeccaGrodan

Dulia: haha värsta FL träffar dagen

jag har vart o simmat, duktig jag jag hade visserligen tittat fel på öppettiderna för dagen så jag han bara med 600m men i hyfsat tempo iaf, i tisdags simmade jag 1000meter fast då lite långsammare...

i morgon är första dagen på länge då jag inte har nått alls planerat, funderar på att hälsa på mitt jobb dock, får se hur det blir, beror lite på vädret, hälsar helst på om det är fint o de är ute så man slipper alla dagisbaciller....

• BeccaGrodan

Dulia: va kul att du känner så, jag hoppas ni blir kvar i sollentuna det är bara synd att det är så fasligt dyrt att köpa boende i den här kommunen

nä diska nappflaskor o sortera tvätt va det, jädra dator som håller fast en här

• BeccaGrodan

dulia: ja de där tycker jag oxo låter intressant, vet du hur stora de är o vad de kostar o avgifter o sånt? du behöver ju inte svara här om du inte vill men får hemskt gärna inboxa mig för det där låter som nått vi skulle kunna va intresserade av om några år, då kan vi bli grannar

• BeccaGrodan

min bvc grupp kom inte igång förens Alvin va typ 3 månader...

jaha ännu en inte jätte skoj natt o fortfarande inga tänder som tagit sig igenom tandköttet, buhuu... nu somnade han igen iaf o jag funderar på om jag ska passa på att göra mig i ordning eller gå o sova det blir nog sova, klockan är ju inte så mycket än så
    maken jobbar 9-23 nu i 3 dagar i sträck, stackarn o trist för oss... för på vardagar har ju folk tid att ses men på helger så är vanliga män lediga o kan va hemma med familjen o då är det ju ingen som har lust att umgås.. hehe... jag ska försöka få lite nytta gjort under helgen i form av, sätta in bilder i fotoalbum, skriva in saker i Alvins "mina förssta år bok" och sänt dära pill...

nä det blir nog sängen nu.. god natt!!!

föresten, Camilllla: den där kursen vill jag gå, antagligen maken oxo kan vi inte göra en intresselista här o se om vi får ihop folk så kan vi kanske fixa det.. behöver man ha någon lokal att vara i? kan antagligen få låna/hyra någon av inspiras öppna förskolor isåfall.....

• BeccaGrodan

skydiver: ja oki ja då är det ju inga problem alls!

jaha det vart ingen säng för mig, jag kom fram till att jag faktiskt har sovit tillräckligt med timmar o att jag nog bara va trött för att jag fortfarande satt i morgonrocken o varken gjort mig i ordning eller druckit kaffe så jag gjorde mig i ordning o nu sitter jag här med en kopp kaffe o undrar vad tusan jag ska göra hela dagen
    Alvin är i en lite knepig period, han vill så mycket men kan inte... jag inbillar mig att han blir lite nöjdare när han lär sig krypa, nu är han visserligen inte speciellt onöjd överlag men senaste veckan, vekorna har det ju vart små kinkigt o det är nog inte bara pga tänderna, jag märker att är vi bara hemma en hel dag blir han kinkigare, han vill bli road.. haha jag är dock av den uppfattningen att barn inte ska roas jämt utan att de måste lära sig leka själva o kunna ha tråkigt, att man inte ska behöva flänga runt på femtioelva olika aktiviteter jämt o ständigt.. men änsålänge är han ju för liten för att förstå det så för min egen skull är det bäst att försöka hitta på nått litet att göra varje dag annars blir det gnälligt, bära bära bära o inte alltför skoj här hemma... sååå vad ska jag göra nuuuu då?

haha det känns som jag sitter o snackar massa gojja mest för mig själv...

Svar på tråden Sollentunamammor!!