Inlägg från: BeccaGrodan |Visa alla inlägg
  • BeccaGrodan

Sollentunamammor!!

självklart är det oki att stanna kvar på gården o leka när mamma/pappa kommer o hämtar om man som du säger själv då ser till att ha ansvar för sitt/sina barn o att de städar efter sig och att det är för att du som förälder betsämt att det är oki att ni är kvar, men som sagt det finns de som blir kvar i uppmot en timme varje dag för att deras barn bestämmer det.... det tycker jag är fel...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • BeccaGrodan

noodle: man kan ju inte tramsa med sina ungar för att man är rädd för att folk ska anmäla en till soc? då blir ju ungarna värsta vildarna tillslut... men har man från början ordentliga gränser o regler så slipper man förhoppningsvis bråka med barnet varje dag man ska hem från förskolan eller liknande... självklar kan även ett väluppfostrat barn ha perioder då det totalvägrar göra som föräldrarna säger men då får man lite på sin egen förmåga som förälder o inte stå o fundera på om man kommer bli anmäld till soc för det, dessutom så så länge man själv vet att man itne gjort nått fel så har de inget att säga till omo vid en anmälan, att ta ungen under sin arm o gå är inte misshandel eller liknande, jag menar absolut inte att man ska skada sitt barn

näe nu måste jag gå o sova!

god natt på er!

• BeccaGrodan

nej nej ni missförstod, jag menar absolut inte att föräldrarna ska komma, avbryta vad barnet leker o fort som attan ta sig därifrån... det är ju klart barnet kan leka klart (om det nu inte tar femtioelva timmar) o sen städa undan efter sig o gå hem, jag syftar på dem som först leker klart med de de höll på med när mamma/pappa kom för att hämta o sen börjar med nästa sak o sen nästa o nästa o nästa...
    o det är väl klart att man itne alltid orkar med att bara ta barnet under armen o gå hem utan det kan va lättare att låta barnet hållas ibland jag pratar om undantagsfallen där samma föräldrar gång efter gång blir kvar hur länge som helst vid hämtning o barnet drar fram nya saker att leka med hela tiden..

med pjoska o tramsa menar jag just att när barnet hållt på i en hel evighet o dragit fram nya saker o vägrar följa med mamma eller pappa hem fortästter låta barnet hållas o i vissa fal även mutas för att få med barnet hem, absolut inte vanligt vett som att låta barnet leka klart, säga hej då ordentligt o sånt... självklart måste man respektera sina barn annars får man ingen respekt tillbaka.. så AnkFisk vi menar nog samma men utrycker oss lite olika...

haha va bra det gick med att gå o lägga sig ;)

Ilmondionosmamma: ja det har jag oxo förstått att dagmammor verkligen får ställa upp o att föräldar där inte riktigt förstår att dagmamman har ett eget liv efter jobbet oxo...

• BeccaGrodan

noodle: jag tror ingen tycker det är jobbigt med föräldrar som stannar o pratar litegranna o sen är ju alla olika där oxo men för min del tar jag gärna en avstämning o sen vill jag kunna fortsätta med min verksamhet i gruppen.... grejen är när föräldrar stannar o pratar i en hel evighet o det har för min del inget med att göra att jag inte tycker det är trevligt men jag måste ju kunna sköta mitt jobb oxo....

ankfisk: nä bra vill inte att någon ska tro att jag tycker man pjoskar bara för att barnet ska få avsluta sin lek ordentligt för så tycker jag inte.. bra fint då förstår vi :)
    låter härligt med skansen

träffen va som vanligt jätte trevlig tycker jag!
    vi kom just hem o Christoffer har satt upp hoppgunga medans vi va borta, Alvin diggar den stenhårt haha han ser såå söt ut

• BeccaGrodan

camabo: förstår att du blir arg, det skulle jag oxo bli, slå näven i bordet o förkara läget så får han fanimig lyssna

• BeccaGrodan

krodan: kairo? låter som en lång tripp för ett bad

åh inte kul med getingar men va söt hon är som säger att getingen pussade henne

• BeccaGrodan

camabo: låt henne suga ofta så kommer produktionen ökas så det finns så det räcker...  hon kanske har en tillväxt period o behöver mer än vad som finns men om du låter henne amma oftare än vanligt i ett par dagar så  bör mjölproduktionen öka så hon blir nöjd....

• BeccaGrodan

camilla: ja jag vet inte riktigt "vad" för hoppgunga, vi köpte den beg på blocket, vi har satt en krok i taket o hängt den i den kunnde justeras i höjd tillräckligt för att han ska nå ner....

Svar på tråden Sollentunamammor!!