nej nej ni missförstod, jag menar absolut inte att föräldrarna ska komma, avbryta vad barnet leker o fort som attan ta sig därifrån... det är ju klart barnet kan leka klart (om det nu inte tar femtioelva timmar) o sen städa undan efter sig o gå hem, jag syftar på dem som först leker klart med de de höll på med när mamma/pappa kom för att hämta o sen börjar med nästa sak o sen nästa o nästa o nästa...
o det är väl klart att man itne alltid orkar med att bara ta barnet under armen o gå hem utan det kan va lättare att låta barnet hållas ibland jag pratar om undantagsfallen där samma föräldrar gång efter gång blir kvar hur länge som helst vid hämtning o barnet drar fram nya saker att leka med hela tiden..
med pjoska o tramsa menar jag just att när barnet hållt på i en hel evighet o dragit fram nya saker o vägrar följa med mamma eller pappa hem fortästter låta barnet hållas o i vissa fal även mutas för att få med barnet hem, absolut inte vanligt vett som att låta barnet leka klart, säga hej då ordentligt o sånt... självklart måste man respektera sina barn annars får man ingen respekt tillbaka.. så AnkFisk vi menar nog samma men utrycker oss lite olika...
haha va bra det gick med att gå o lägga sig ;)
Ilmondionosmamma: ja det har jag oxo förstått att dagmammor verkligen får ställa upp o att föräldar där inte riktigt förstår att dagmamman har ett eget liv efter jobbet oxo...